tommm Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Witam, mam problem z temperaturą silnika. Chodzi mi głównie o różnice między blatem a wskazaniami w klimatroniku na kanale 49. Dziwna rzecz ponieważ na rozgrzanym silniku kiedy na zegarach pojawia sie 90^ włączajac kanał 49 pokazuje się temperatura od 93 nawet do 100!!, i tu włąsnie już nie wiem co robić czy brać pod uwage wskazania na blacie czy kanale. Kolejna sprawa to taka iż kiedy dochodzi do 94 i w góre na panelu raz na jakiś czas mrygnie i pojawia się liczba 125, następnie ponownie wraca na temperaturę załóżmy 94,co jest grane? dodam iż wentylator się nie załącza chodzi normalnie. Zaś kanał 51 różni się od wskazań na blacie tym iż szybciej dochodzi do temperatury 90 a na blacie założmy jest 75, lecz po pewnym czasie i na zegarach i kanale 51 temperatura jest taka sama. Przeszukując forum wiele użytkowników uważa, że kanał 49 jest od temperatury silnika a niektórzy, że kanał 51, i tu jest moja prośba i rzetelne wytłumaczenie. AAA dodam iż wymieniany był króciec bo leciałą woda oraz termostat na wahlera, Czy to może być jakiś czujnik do wymiany?? Proszę o pomoc lub wskazówki
Tommy Gun Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 49 daje rzeczywisty odczyt temperatury. 100 stopni to już przesada, sprawdź po jeździe dolny wąż od chłodnicy. Może przycinać się termostat.
rafal9119 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 do wymiany termostat u mnie tez na klimatroniku bylo 100C ale po przejechaniu 50 km dolny waz byl zimny po wymianie termostatu temp trzyma w granicach 85-91C nawet w te upaly dzis jechalem to najwyzsza temp to 86C.
bawół1 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 U mnie wszystko wygląda dokłądie tak jak to opisał kolega tommm , także czasem na kanale 49 mrugnie 125 , temp w upały po mieście dobije sporadycznie do 99 st. , zwykle oscyluje 92-95 st.
rafal9119 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 to dlaczego u mnie przy temp na zewnatrz 30C temp silnika 85C?
Kraker Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 U mnie wszystko wygląda dokłądie tak jak to opisał kolega tommm , także czasem na kanale 49 mrugnie 125 , temp w upały po mieście dobije sporadycznie do 99 st. , zwykle oscyluje 92-95 st. Mam tak samo ale na 51. U mnie na 49 cały czas 0. Czy to coś dziwnego, czy mój stary AEB tak ma? Na zegarach cały czas 90 st.
kograman Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Z tego co pamiętam to kanał 49 w klimatroniku jest odpowiedzialny za odczyt temperatury płynu chłodzącego(zawsze zaczyna się od 30stopni, i tak pokazuje na starcie), a na blacie wskazówka pokazuje temperaturę silnika. Te dwa pomiary zawsze będą się różniły w fazie rozgrzewania aż dojdą do poziomu 90st na blacie i około 87 na kanale 49. Tak przynajmniej powinno być. Kanał 51 to temperatura przy nagrzewnicy
Kraker Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 No właśnie. Przeszukałem etke i wydaje mi się że w starych wypustach takich jak ja mam, jest tylko jeden czujnik temperatury, ten podwójny na kolanku z tyłu głowicy. Obok niego jest jeszcze czujnik 120 st dla tych co mają klimę, ale to pewnie zabezpieczenie przed przegrzaniem. A z przodu na chłodnicy jest termowłącznik wentylatora... 1
tommm Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 no to szybko padają te termostaty, moj był wymieniony maksymalnie miesiać temu;/ a powiedzcie mi przy jakiej temperaturze powinien się włączyć 2 bieg wentylatorów?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się