Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknący most tylny w Quattro.


Wiscoo

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie Ci cieknie, przy wejściu (wale)? Jak tam to musisz go wyciągnąć, czyli odkręcić wał od niego, odkręcić przeguby z tyłu no i go wykręcić: poduszka z przodu i z tyłu "wieszak".

Ja wymieniałem uszczelniacz na tym wałku. Dostępny tylko w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dołączę do tematu.

Trochę widać u mnie wilgotne osłony przegubów wewnętrzych.

Może trzeba dolać oleju.

Gdzie sprawdzić poziom?

Jeszcze mam pytanie czy wał powinien mieć luz osiowy.U mnie trochę ma luzu - nie jest to luz na krzyżaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wal musi miec luz, czemu?

bo skrzynia jak i most nie sa na sztywno przymocowane do ramy tylko na poduszkach gumowych, tez sie ruszaja, wiec i wal musi sie ruszac, chodzi sobie na przegubach

to samo jest z polosiami, przeguby pracuja tez wzdluz, bo polosie wydluzaja sie i skracaja na dolkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o luz tak jak się kręci.

Kręcę wałem jakieś 1/5 obrotu potem dopiero kręci się koło.

Czytałem na innym forum że możliwy luz w moście.Da się wyeliminować zmieniając lub dokładając podkładki pod łożyska S1 i S2

9bcx.png

Podkładki są dostępne w serwisie od 0,15mm do 1,2mm grubości

Nie znalazłem na naszym forum tematu aby ktoś to robił.Naprawa nie jest trudna

Oczywiście trzeba wymienić (nie zaszkodzi) simmeringi flansz przegubów oraz łożyska w zależności od zużycia.

Pojawia się u mnie taki stuk przy zmianie biegów np 1 - 2, jak puszczę szybciej sprzęgło, lub hamuje silnikiem

Przy wyższych prędkościach oraz biegach tego nie ma

Jak będę to robił i porobię zdjęcia, chyba że są na forum a nie mogę znaleść

Temat A6:

Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [ TIP+Q] Luzy dyferencjału oraz torstena, kasacja luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być luz i na moście, i na torsenie, na moście zwykle jest mniejszy i nie przeszkadza aż tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na torsenie to raczej nie naprawię, ale w moście może się udać.

Muszę wymienić simmeringi bo trochę upaciany most i podłoga więc zobaczę z tym luzem.

Sprawdzałem olej niby jest ale poniżej korka kontrolnego, wprawdzie był podniesiony tył auta

Śruby odkręcają się bez problemu(próbowałem).Najwięcej bedzie skrętu z śrubą środkową most - podpora.

Nie da się jej odkręcić do końca bo przeszkadzają sanki.

Myślę, że jak odkręci się wał i przeguby półosiek to most da się przesunąć w stronę silnika

Wał powinien się trochę "skrócić" na przegubach

Jak dokupię simeringi oraz podkładki będę działał.

Czy jak jest wszystko powiedzmy nowe to nie byłoby luzu nawet najmniejszego torsen-most?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci ze to jest walka z wiatrakami, znkwelujesz luz na dyfrze to może nawet tego nie odczujesz, a z kolei luz na torsenie pozostanie, będzie pracował inną dyfrze za chwile znów się pojawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lozyska na polosie i uszczelki to koszt ok 150zl

Robota 150- 200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jest chyba lozysko na flanszy wału plus uszczelniacz

Tu jest szczelne i jest to dokręcane jakimś momentem.Tego nie będe ruszał.

Koszt roboty własny czyli browar

---------- Post dopisany 27-06-2014 at 06:41 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2014 at 12:52 ----------

Dyfer był wyciągnięty.Cały wyczyszczony i umyty z oleju z piaskiem

Delikatny luz miał pomiędzy wałkiem atakującym a wieńcem zębatym.

Po odkręceniu flansz, oraz wszystkich śrub z dekla, wszystko dało się wyjąć.

Zauważyłem że są dość grube podkładki po obu stronach łożysk.

Wybiłem bieżnie łożysk i pomierzyłem te podkładki.

Jedna miała 1.1mm a druga 0,95mm.

Zamieniłem je miejscami wtedy koło zębate będzie bardziej w pracę z wałkiem.

Podkładki nie są takie same, bo łożyska różnią się wielkością.

Jedna ma 73mm średnicy druga 68mm, więc tą większą trzeba było trochę pod szlifować aby weszła w kanał.

Po złożeniu trochę było za mocno, jak dokręciłem wszystkie śruby obudowy.Czuć było jak delikatny opór.

Odkręciłem jeszcze raz i tą 1,1mm podkładkę zeszlifowałem na 1,05

Złożyłem wszystko i dyfer nie ma luzu i obraca się elegancko.

Potem wymieniłem simeringi i zakręciłem flansze.

Jakby ktoś kiedyś robił coś podobnego przyda się kupić takie odrzutniki które są pomiędzy dyfrem a flanszami.

Są one z plastiku i przy próbie zdemontowania pękają.Musiałem je pokleić.

W etce nawet nie ma ich na rysunku.

Dyfer jest już zamontowany w aucie na starym oleju, bo sklep internetowy opóźniał się z wysyłką.

Olej już mam trzeba go teraz pod autem wymienić MOTUL Gear 300 75W90.

Powiem że nie ma już takiego stukania, minimalny luz jest bo teraz zauważyłem że przeguby wewnętrzne są już wypracowane.

Jak kupię w normalnych pieniądzach to je wymienię, bo serwis chce coś około 1000zł za jeden :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio zauważyłem że też mam wyciek od strony pasażera:
http://zapodaj.net/c0429330326b0.jpg.html
Wał chyba jest ok:
http://zapodaj.net/d7bb5bab984d3.jpg.html
I tu pytanie, wystarczy zakupić tylko simeringi i będzie ok? tylko aso ?
Dodam że jak depnę na 1 lub 2 to słychać stuki w tyle po prawej stronie przy normalnej jeździe jest ok.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanie odnośnie tego przegubu odczytałem nr. 8E0 501 203 K ceny na allegro od 28zł do 200zł wystarczy wymienić na taki z tym samym numerem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...