Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy na 4 i 5 biegu


Vanishek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Może ktoś z Was miał podobny problem, a mianowicie ...

Autko ładnie się zbiera z 1, 2 i 3 biegu, spokojnie do 3 tys. obrotów ciągnie i wbija w fotel :decayed: lecz nagle wczoraj, gdy w trasie po wpakowaniu 4-ki wszystko było ok nagle doszło do 2,8 tys obrotów i momentalnie brak mocy, zero nic ... wrzuciłem 5-tkę to samo ... zatrzymałem się, zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie, sytuacja powtórzyła się :shock3: ... I teraz tak, pakujemy 4-kę autko ciśnie do 2,6 tys może, nagle spadek mocy i koniec ... ale jak się zredukuje na 3-kę to dalej turbo czuć, leci ładnie powyżej 3 tys obrotów.

Teraz nie wiem od czego zacząć poszukiwania usterki, cóż to mogło się stać? ;> Dodam iż autko przejąłem po ojczulku, z tego co mi wiadomo to jakieś 3 latka temu też marudził że w drodze na wakacje turbo mu wyłączało, to gasił i palił na nowo podczas jazdy żeby załapało. Gdy pytałem się go czy coś z tym robił, czy były jakieś naprawy to stwierdził iż samo się naprawiło, po prostu przestał tracić moc ot tak sam z siebie ... aż do teraz :|

Jestem zielony, dopiero jako tako zaczynam sam się bawić przy autku, więc wszelkie pomysły, odpowiedzi i porady będą na wagę złota :wink:

Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakieś porady, wskazówki ? może sam bym dał rade to wtedy ogarnąć, to by też satysfakcja jakaś z tego była :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził wężyki od podciśnień:wink: Kiedyś miałem coś takiego u siebie, max 120km/h i nic więcej, na 1, 2 i 3 biegu przyspieszał normalnie, okazało się, że były poparciałe, wymiana pomogła:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dopadła cie przypadłość silników diesla z turbiną o zmiennej geometrii. Najprawdopodobniej masz zatarte kierownice powietrza na turbinie i w monecie wrzucenia 4 biegu i osiągnięciu odpowiednich obrotów samochód wchodzi w tryb serwisowy. po zgaszeniu tryb serwisowy się kasuje i jest wszystko ok do momentu aż sytuacja się powtórzy. Najprawdopodobniej jak podepniesz samochód do kompa i odczytasz błędy to wyskoczy błąd zaworu N75 i jakiś problem ze zbyt wysokim ciśnieniem doładowania. Jednym słowem raczej masz do czyszczenia kierownice powietrza na turbinie. Najlepiej zdemontować turbinę i ją wyczyścić dokładnie. Wpisz w necie czyszczenie kierownic powietrza turbiny to dowiesz się więcej. daj znać czy dobrze typowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za odpowiedzi ! jutro mam troszku czasu wolnego, to się za to wezmę i dam znać jak to ogarnę, chyba ze nie to też napiszę :decayed:

---------- Post dopisany 17-06-2014 at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany 16-06-2014 at 17:39 ----------

Dzisiaj troszkę pojeździłem i ... wszystko działało normalnie ... sam już nie wiem co o tym myśleć ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię temat

Jakiś czas temu miałem podobny kłopot, ale ustał i było wszystko okej ( około 5 miesięcy )

Do czasu jak ostatnio było ostre ruszanie z pod świateł i znów na 4 i 5 biegu załączył się zamulacz, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu było okej

Dodam że mam skrzynię tip tronica, ale to chyba nie ma zbytnio znaczenia

Kolego mi podpowiedział że miał podobny problem w A3 i miał zasyfiony jakiś czujnik w intercoolerze ...

Wcześniej jak miałem ten kłopot to oglądałem przewody podciśnieniowe i wyglądały okej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś z ciekawości przeciągnąłem go na biegach i cisza...

Nie mam dojścia na stałe aby jeździć z kompem i sprawdzać czy usterka się pojawi czy też nie

Nie oddam do warsztatu byle komu bo już parę razy się przejechałem więc dziękuję ...

Sądzę że po to zakłada się takie wątki aby ktoś kto miał taki sam lub podobny problem mógł się udzielić i pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą poprawnej diagnozy są LOGI :) Kup sobie kabel kkl VAG usb (ok 40zł) i jesli masz lapka to sam robisz diagnozę swojego klekota :) A za twój problem masa rzeczy możee odpowiadać od podcisnien przez n75 na samej turbinie kończąc :) bez logów to wróżenie z fusów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko

A jakiś program do tego jest potrzebny ?

Ostatnio walczyłem z elektryką, teraz znów coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak potrzebny jest program vcds 1.0

Lite znajdziesz na necie i opis jak zrobić pełną wersje :)

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Edytowane przez Bartollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...