Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyłączenie przepływomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie wyłączenia przepływomierza przez tunera. Gdzieś słyszałem że po tym zabiegu wzrasta spalanie. Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia??? a może są inne skutki???

Opublikowano

Nie ma zadnych skutkow ubocznych, niektore auta seryjnie z fabryki wyjezdzaly z wyznaczaniem dawki po MAPsensorze, a nie po MAF .

Opublikowano

Więc dlaczego niektórzy tunerzy tego nie robią??? nie wiedzą jak to zrobić??

Opublikowano
Więc dlaczego niektórzy tunerzy tego nie robią??? nie wiedzą jak to zrobić??

Jak przeplywomierz jest sprawny to po co ?

Opublikowano

MAF jest raczej dokładniejszy niż MAP, stąd też może być różnica w spalaniu.

a możę przełączają z maf na map gdy im to przeszkadza w zestrojeniu mocnej mapy. Map seryjny chodzi do 3 bar ( względne ciśnienie 2), a maf pewnie tyle chyba nie obsłuży.

Opublikowano

Witam,

 

Odgrzewam tego starego kotleta, gdyż trafiła miesiąc temu do rodziny sławetna jednostka A4B6 2.0 FSI AWA z falującymi obrotami - no jaka niespodzianka prawda :wallbash:.

Staramy się ją reanimować, ale co chwila napotykamy jakieś wspaniałe mody lub uszkodzenia. Zmieniliśmy rozrząd wraz z tyłem (łańcuch i napinacz), daliśmy nowe świece i cewki zapłonowe oryginalne Beru a nie zbiór produkcyjny z całego świata. Sprawdzamy teraz elementy wykonawcze i sterujące ECU i trafiliśmy na zonga w postaci braku danych w VCDS z przepływki.

W logach zauważyłem, że jest jakiś dziwny wpisy w kodach serwisu (takie podpadające na modyfikacje własnoręczne pozyskane z netu) w postaci 000123 123 12345.

 

Czy ten kod może wskazywać, że ktoś dokonał moda np. wyłączając przepływkę i przeszedł wsadem na MAP sensor ?

ewentualnie podpowiedzcie proszę jak można sprawdzić, czy nie było grzebane w sofcie !!!

Opublikowano

Tam nie ma przeplywki tylko wszystko idzie po map sensorze. 

Opublikowano
43 minuty temu, przem8 napisał(a):

Tam nie ma przeplywki tylko wszystko idzie po map sensorze. 

 Jest, jest.

Nie dalej jak w sobotę chcieliśmy odkręcić sam wkład w celu umycia, ale nie było pod ręką odpowiedniego bita.

Ma podpiętą wtyczkę, więc dane idą/powinny iść do ECU. Na schemacie instalacji ma oznaczenie G70 a jej numer 06B 133 471 A.

 

Zaraz doczytam e regulaminie, jak tu się wstawia zdjęcia i załączę nówkę z przed 5 min :grin:

Opublikowano

A oto ona.

 

1976022691_Przepywka.jpg.9889d22eee7310ec1a57817cd76da4e0.jpg

Opublikowano

Witam,

 

Sprawa wyjaśniona.

Sam wpis kodowania serwisu niczego nie wnosi do samego wsadu (czy jest oryginalny, czy "zmodyfikowany"/zmieniony). Spec od Chip tuningu z mojej okolicy powiedział, że jedyna weryfikacja to porównanie odczytanego aktualnego wsadu z oryginałem.

Jeżeli zaś chodzi o brak danych z MAF-a w VCDS to najprawdopodobniej został zmieniony cały wsad w sterowniku na taki, który pochodzi od modelu obsługiwanego przez MAP Sensor (bo tak najczęściej robią na szybko magicy Chip tuningu). O danych wyświetlanych w poszczególnych blokach VCDS-a decyduje sterownik, więc jak nie ma ich we wsadzie to automatycznie nie pobiera i nie wyświetla ?.

 

Auto zostało reanimowane - nie falują obroty, więc nie bawię się dalej z wsadem tylko w trasę i obserwacja co się dalej wykrzaczy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...