Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, nie jestem posiadaczem Audi ale mam Paska B5 3BG 1.9 TDI 130 koni silnik AWX. Od pewnego czasu mam problemy z turbiną tzn przechodzi w tryb awaryjny po pewnym czasie. Po podlaczeniu vaga pokazuje blad:

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Mniej wiecej dowiedzialem sie jakie sa mozliwe przyczyny ale chcialbym miec pewnosc zanim zaczne cos robic, jak do tej pory sprawdzone zostaly wszystkie polaczenia podcisnien, IC, itd oraz wymienilem zawor N75 na nowy.

Po lekturze watku na forum zrobilem wszystkie logi wedle instrukcji ale niestety interpretacja to juz chyba troche za duzo jak dla mnie. Ponizej wszystkie logi:

Przepływomierz G70 proba dynamiczna grupy 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ae97490622c3971.html

Proba dynamiczna grupa 000

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d52f5ee7b494f408.html

Proba dynamiczna grupy 003 008 010

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aafe0321a1ec2260.html

Turbina grupa 011 bs proba statycznz( nie jestem pewien ale chyba nie powinno sie jej wykonywac przy moim silniku AWX

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6055e3e1bae80c6d.html

grupa 011 proba dynamiczna

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e8a492bfc3d458f.html

Zawor EGR proba statyczna grupa 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/211f85d919b164dd.html

Zawor EGR proba statyczna grupa 003 bs

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d260ac65464824cf.html

To wszystko co udalo mi sie zrobic mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto pomoze mi w rozwiazywaniu mojego problemu. Z gory dziekuje.

Aha po raz pierwszy robilem i wrzucalem logi wiec jezeli jest cos nie tak to prosze o wyrozumialosc i instrukcje jak to poprawic.

Opublikowano

Tutaj masz jak dokładnie robi się logi:

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

Po tym co zrobiłeś widać, że kierownice turbiny stoją w miejscu (stąd m.in. ten błąd) i EGR jest zabrudzony.

Opublikowano

dzieki za ocene

postaram sie jutro zrobic lepsze logi

Istnieje rowniez mozliwosc ze ta turbina jest "skladakiem" z kilku turbin poniewaz jeden koles troche w niej grzebal nic nie naprawil ale z kontekstu mozna wywnioskowac ze powkladal do niej rozne czesci czy moze to miec wplyw jezeli nie jest to oryginalna turbina do tego silnika?

Opublikowano

Istnieje rowniez mozliwosc ze ta turbina jest "skladakiem" z kilku turbin poniewaz jeden koles troche w niej grzebal nic nie naprawil ale z kontekstu mozna wywnioskowac ze powkladal do niej rozne czesci czy moze to miec wplyw jezeli nie jest to oryginalna turbina do tego silnika?

Powiem tylko tyle: :OMG:

Turbina to element gdzie nie może być taka sytuacja, że ktoś sobie coś powkłada.

Może sztanga jest niewyregulowana przy okazji.

Opublikowano

to jak moge to zrobic we wlasnym zakresie czyli jak prawidlowo wyregolowac sztange???

To nie jest takie proste, a poza tym nie wiadomo czy to na pewno sztanga.

Generalnie podejrzewam, że będziesz musiał wyjąć turbinę i dać ją do specjalistów, którzy doprowadzą ją do porządku.

Niech jeszcze inni potwierdzą moją diagnozę.

Opublikowano

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation - to błąd zbyt małego doładowania. Przecie w 011 BS widać, że łopatki stoją w miejscu :>. W 011 dynamicznej dopiero przy 3000 rpn turbo ładuje odpowiednie ciśnienie. N75 dla pewności podmnieniłeś? No i podstwa - macanie sztangi :>. Jeśli nie da rady jej ruszyć ręką to standard, czyli czyszczenie turbo. Ale na początek trzeba sprawdzić wszystko inne, mniej czasochłonne rzeczy.

Opublikowano

n75 jest nowe wymienilem go w zeszlym tygodniu z servisu vw wiec jest sprawny na 100%, probowalem ruszac sztanga i chodzi dosyc lekko nie wiem tylko czy jest to pelen zakres ruchu, postaram sie przeczyscic recyrkulator egr, czy kyos moze powiedziec cos na temat przeplywomierza na podstawie moich logów?

Opublikowano

skoro organolpetycznie sztangą jesteś w stanie ruszać (zakładam, że w miarę w pełnym zakresie) i N75 nowy :mysli: to moze przewody ciśnieniowe? Ale ja bym dla pewności jeszcze podmienił na próbe z N18 i sprawdził. Można też zmostkowac N75 i wtedy turbo jeśli sprawne powinno na maksa ładować i auto złapie notlauf wskutek przeładowania. Będziesz wiedział przynajmniej, że łopatki nie zespawane :> Przepływka do 3000 obrotów pokazuje słabo bo turbo nic nie pompuje wiec czego oczekujesz. Ale poczekaj, aż się fachowcy wypowiedzą.

ps. a moze zacząć od sprawdzenia / wymiany filtra powietrza?

ps. ten twój pasek to chyba ledwo sie zbiera za takim doładowaniem co? Pewnie dopiero po kilku sekundach od wciśnięcia hebla dostaje strzała :naughty:

Opublikowano

moim zdaniem brakuje połowy łopatek w turbo po stronie zimnej :(

ja mam chyba podobnie, jak rozbiorę swoje turbo to napiszę co i jak, ale zastanawia mnie inne procentowo wysterowanie N75, u mnie zupełnie odwrotnie

0143e3388c529b23m.jpg

Opublikowano

Dzieki SebMis jak rozbierzesz to daj znac napisz ile uszczelek jest w srodku i jak mozesz to sprawdz czy maja jakies numery bo jak dzwonilem do serwisu to bez "part number" to oni nic nie znajda :thumbdown: nawet jezeli chodzi o glupie uszczelki.

Opublikowano

nie chciałbym być wścibski, ale jeżeli jak to kolega opisał "brakuje połowy łopatek w turbo po stronie zimnej" czyli coś jest nie halo z wirnikiem to możesz turbo oddać złomiarzom :tongue4: I nie ma co szukać uszczelek w turbo :naughty:

Opublikowano

moim zdaniem brakuje połowy łopatek w turbo po stronie zimnej

Moze nie bedzie tak zle :)

Turbo z auta, rozebrac wyczyscic.

Co do sztangi - regulacji powinny dokonywac tylko serwisy turbin.

Pozdr

Opublikowano

Witam ponownie, niestety nie ma dobrych wiadomosci turbo wyjete wyczyszczone kieownice nie byly zapieczone teraz przemyte nafta i zlozone, EGR wyczyszczony do polysku byl zasyfialy ale rowniez nie tak tragicznie. Po zlozeniu wszystkiego do kupy niestety ten sam blad jak wyzej i rozlacza turbine, wzystkie polczenia sprawdzone kabel po kabelku i jest ok, jak wspominalem N75 jest nowy podmianka z N18 jazda pobna i rowniez ten sam efekt czyli zaden :(.

Podsumowujac po cZyszceniu nic sie nie zmienilo czy ktos ma moze jakies inne pomysly?????

interesuje mnie rowniez sztanga zrobilem zdjecia turbiny i na sztandze na gwincie widac znak zoltym kolorem taki sam jest na nakretce (moze nie widoczny na zdjeciu bo jest z drugiej strony) tyle tylko ze nakretka jest w zupelnie innym miejscu ponizej zdjecia sztangi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/463e25d3436f0eec.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2ce08ad162c1e2c.html

Czy oznaczo to ze nalezy wyregulowac sztange aby te znaki sie zrgywaly bo ktos napewno to pomalowal w jakims celu,

porownywalem zdjecia z innymi zdjeciami turbin i wygladalo jakby nalezalo to przekrecic, czy moze ktos sprawdzic u siebie jaka dlugosc ma sztanga i jakie moga bys skutki jezeli sam sie za to wezme.

dzieki z gory za pomoc

Aha newet logow nie moglem zrobic bo po rozgrzaniu silnika niemal po chwili odlacza sprezarke postaram sie jeszcze poprobowac ale nie sadze zeby sie roznily od poprzednich

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...