Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Renowacja zmatowiałych reflektorów - profesjonalnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przedstawię Wam mój sposób na profesjonalną renowację reflektorów przednich.

Lista potrzebnych rzeczy:

1. Wiadro z wodą.

2. Papiery wodne o gradacjach 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500.

3. Butelkę z atomizerem wypełnioną wodą.

4. Maszyna polerska ze stabilizacją obrotów oraz regulacją obrotów.

5. Pady polerskie do cuttingu, polishingu oraz finishu oraz pasty Menzerna FG400, PF2500 i SF4000 .

6. Zmywacz sylikonowy.

7. Ściereczki z mikrofibry.

8. Meguairs Headlight Protectant zabezpieczający reflektory przed promieniami UV na lata 9. Aplikator do nałożenia HP Megsa :)

Do wiadra z wodą wkładam papiery wodne w celu ich rozmoczenia się. Ma to znaczenie podczas prac nie powodując powstawania głębokich rys.

Jak widać reflektor mocno zmatowiały i zżółknięty. Spowodowane jest to uszkodzeniami powłoki UV nałożonej na klosz fabrycznie. Jak można ją uszkodzić? Myciem auta na szczotkach, zdrapywaniem lodu, śniegu drapaczką.

10455149_286978028146548_2373476510328914073_n.jpg

Na początku oklejam miejsca wokół klosza po ich uprzednim odtłuszczeniu zmywaczem sylikonowym, a oklejam aby nie uszkodzić lakieru zderzaka/błotnika.

Później przemywam reflektor zmywaczem sylikonowym w celu usunięcia zanieczyszczeń np. smolistych kropek.

Następnie biorę w dłoń papier wodny P800 i podłużnymi poziomymi ruchami dokonuję szlifowania reflektora spryskując reflektor wodą z butelki z atomizerem. Nie żałuję wody - woda ma za zadanie schłodzenia nagrzewanego przez szlifowanie reflektora, a poza tym ciągle mokry papier nie zapycha się zeszlifowanym tworzywem, tylko spływa. Papierem P800 szlifuję do momentu kiedy zejdzie powłoka UV oraz usunięte zostaną defekty typu zmatowienia/rysy. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1000. Tym razem szlifujemy ruchami pionowymi - z tego względu bo dzięki temu będziecie wiedzieć czy usunęliście powstałe rysy przez szlif na poprzedniej gradacji. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1200 zmieniając sposób szlifowania na poziomy i tak dalej do ostatniego etapu szlifowania papierem p2500. Przy szlifowaniu P2000 klosz staje się coraz bardziej klarowny.

Zmatowienie lamp po P2500:

10376317_286978018146549_4240572075325957106_n.jpg

Następnie przemywamy reflektory zmywaczem w celu usunięcia pyłków po szlifowaniu.

Ja np. na tym etapie zrywam mokrą taśmę i przyklejam nową szykując się do korekty maszyną polerską w celu uzyskania idealnej lustrzanej powierzchni. FG400 na cutting padzie odpowiednio usuwa zmatowienie po p2500, PF2500 na padzie polish usuwa defekty powstałe przez mocne cięcie, a finisz na SF4000 nadaje krystaliczność i piękne wykończenie, gdzie człowiek stoi przed samochodem i myśli, że klosza nie ma :D

Po korekcie przemywam lampy zmywaczem i pod halogenem sprawdzam czy występują jakieś defekty typu hologramy, jeżeli są powtarzam proces korekty maszynowej od PF2500 po finisz.

Gdy wszystko jest ok, czas efekt pracy zabezpieczyć powłoką UV. Aplikator w dłoń, i dosłownie kroplą HP rozprowadzam mgiełkę po reflektorze w czasie max 10s i od razu ścieram mikrofibrą. Czas gra tutaj kluczową rolę, czym więcej preparatu tym gorzej się go ściera a bardzo szybko schnie.

Przedstawię kilka zdjęć z moich prac nad renowacją reflektorów:

10464379_286978094813208_6486999657100365083_n.jpg

10419941_286978104813207_8260068648034150445_n.jpg

10407275_286978161479868_6000372890466531962_n.jpg

10376734_286978188146532_4464729489538841335_n.jpg

10444651_286978198146531_7804301485428045157_n.jpg

A tutaj kolejny pacjent - Astra H, gdzie reflektory tak wyglądające to rzecz normalna :)

10293782_286973724813645_3921668255684006831_o.jpg

10295149_286973708146980_9092365458922926142_o.jpg

10295247_286973748146976_908363304224436897_o.jpg

1957808_286973791480305_1670918357832839684_o.jpg

10431148_286973828146968_173556745632709626_o.jpg

10463674_286973848146966_7432121758613261214_o.jpg

10357721_286973864813631_4628785185605120294_o.jpg

10403977_286973908146960_5218856843487995796_o.jpg

10450075_286973944813623_4086850165401522307_o.jpg

Kuzyn ostatnio zapytał czy coś da się z tym zrobić...

A kuzyn wie, że Rzeczy niemożliwe robię od ręki, a na cuda trzeba chwilę poczekać - renowacja trwała 5godzin :D

10380056_293238830853801_8158050769213057641_o.jpg

10357728_293238844187133_823707334956110293_o.jpg

10515139_293238917520459_242854152288204624_o.jpg

10446066_293238964187121_7402652145613481930_o.jpg

10506764_293238977520453_1395274011799181913_o.jpg

10338763_293238994187118_1510525137817631256_n.jpg

Standardowo poleciały papierki wodne, szlify wyprowadzone mechanicznie polerką robiąc 3etapową korektę, odtłuszczenie kloszy i zabezpieczenie powłoką UV z Megsa ;)

10456812_293239037520447_7309358314464414088_n.jpg

10455645_293239074187110_655579888242526693_n.jpg

10463005_293239087520442_4371481811457196168_n.jpg

10492488_293239124187105_2111364112085555531_n.jpg

10441904_293239147520436_1756102340462758999_n.jpg

10390493_293239180853766_8150951709943159267_n.jpg

10429266_293239214187096_5482636573335803534_n.jpg

10458089_293239220853762_4229507109808978671_n.jpg

Opublikowano

Musze przyznać. Masz fach w rękach jednak spis potrzebnych do tego preparatów i narzędzi przeraża mnie.

Opublikowano

Jeszcze jednej rzeczy mi brakuje w arsenale, maszyny polerskiej oscylacyjnej Mirka Deros ale jej koszt to 1.5 klocka.

Opublikowano

Efekt chwilowy,po zmatowaniu pomaluj to klarlakiem

Opublikowano

Po zabezpieczeniu powłoką przed UV od Megsa nie ma szans na zmatowienie.

Co do maszyny to już zakupiłem oscylację coby pracować szybciej ;)

Opublikowano

Megs Headlight Protectant jest kox pany, robiłem rowniez ostatnio Astre 3 (czy tam H), 4h roboty, ale Opelky tak maja :grin:

Opublikowano

a ja uważam, że sam Megs jako zabezpieczenie po polerce nie wystarczy, leflektory po paru miesiącach zrobią się spowrotem matowe. Jakoś nie bez przyczyny warsztaty zajmujące się renowacją reflektorów dają filtr UV i dodatkowo jeszcze płynne szkło. Megs sie zmywa po czasie i zostaje niezabezpieczony reflektor.

Opublikowano

Oj za mało wiesz na ten temat :)

Jeżeli Megsa położysz na klosz tylko przetarty MF po korekcie to zejdzie bo Megs pasty sie ma chycić?

Klosz trzeba dobrze odtłuścic zmywaczem sylikonowym 2/3 razy...

Opublikowano

Oj za mało wiesz na ten temat :)

Jeżeli Megsa położysz na klosz tylko przetarty MF po korekcie to zejdzie bo Megs pasty sie ma chycić?

Klosz trzeba dobrze odtłuścic zmywaczem sylikonowym 2/3 razy...

Ją zawsze IPA przemywam właśnie 2x i cacy :-)

Opublikowano

Lepszy od IPA jest zmywacz sylikonowy, wystarczy za dużo wody mieszając z IPA i możesz wszystkiego nie zebrać z klosza.

Kolega pewnie nie domył dobrze klosza z past i Megs UV zeszedł bo wiadomo pasty się miał trzymać?

Opublikowano

odgrzeję temat

jakoś nie jestem za tym polerowaniem, fakt efekt na początek ładny, ale pracy bardzo dużo a i trzeba mieć sprzętu sporo do tego

wg mnie dużo łatwiej i na dłużej efekt będzie po tym

jeszcze przed zimą będę chciał polakierować u siebie

aha gość po roku zrobił filmik jak to wygląda i po prostu zero na stracie jakości

Opublikowano

Mimo, że ładnie pokazane i wytłumaczone jest to zrobione nieprawidłowo - zły sposób. Pierwsza metoda polerowania była odpowiednia, ale źle została zrobiona stąd krótkotrwały efekt.

Opublikowano

Mimo, że ładnie pokazane i wytłumaczone jest to zrobione nieprawidłowo - zły sposób. Pierwsza metoda polerowania była odpowiednia, ale źle została zrobiona stąd krótkotrwały efekt.

źle w filmiku który pokazałem czy źle zrobiona polerka?

jeśli w filmiku to lakierowanie przybliż co nie tak

pytam bo sam mam to w planach na niedaleką przyszłość

Opublikowano

Podejrzewam że Paweł miał na myśli nie krzyżowe wykonanie polerowania. Powinno się zmieniać kierunek polerowania po każdej gradacji, dajmy na to 1500 tylko z pionowym tarciem, a następnie 2500 z poziomym, do momentu całkowitego zaniku "wzoru" poprzedniej gradacji. Osobiście skończyłbym na 3000 i przeszedł na maszynę polerską

Opublikowano

Ludziska obczajcie resztę filmików tego gostka naprawdę ma ciekawe filmiki i w wielu innych tematach można z nich korzystać (wykonuje dobrą robotę) :)

Opublikowano

Renowacja reflektorów Laguny 2 po lifcie.

Szlifowanie deltą na papierkach 800 1000 1500 2000.
Rotacja na pastach menzerna, porządne odtłuszczenie i zabezpieczenie powłoką UV Megsa.

fnsmyw.jpg

2crvk9w.jpg

eqntxz.jpg

2qsxcpd.jpg

Czas na efekty po renowacji ;)

2hnud5t.jpg

122yjck.jpg

2a9chh2.jpg

2vuc9cz.jpg

24obzno.jpg

9iwgfd.jpg

30lfdli.jpg


Kolejna Renowacja reflektorów Laguny 2 po lifcie.

2uyopyw.jpg

15cne69.jpg

28tddt1.jpg

29uujpi.jpg

ri9fv9.jpg

8ywcgm.jpg

300vh5e.jpg

sccikw.jpg

34e6ia8.jpg


Renowacja reflektorów Fiata Punto mojego kolegi Mariana.

Standardowo praca systemem wet sandingowym na delcie i wyprowadzeniu klosza rotacją 3 etapową korektą.

bg322a.jpg

2d9pv5t.jpg

On na tych reflektorach chciał nocą jechać na wczasy :D

etz9ug.jpg

25ez7ns.jpg

Porównanie przed i po renowacji.

izygxs.jpg

2zs028m.jpg

23h0js9.jpg

fbyxdi.jpg

211ma3c.jpg

Opublikowano

Czy efekt po zastosowniu tego utrzyma sie na długo czy raczej to chwilowa ładna reanimacja? :)

Opublikowano

po odpowiednim zabezpieczeniu, efekt utrzyma się długo

Opublikowano

Zabezpieczenie obowiązkowo zakańcza profesjonalną renowację. Ja stosuję Headlighta od Megsa i jeżeli sam nie uszkodzisz tej powłoki którą daje np. skrobaczką zimą to klosze ciągle będą jak nówki :)

Opublikowano

a gdy juz lapmy są okropne ale własnie w rysach to cos mozna poradzic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...