Pogodny Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Przedstawię Wam mój sposób na profesjonalną renowację reflektorów przednich. Lista potrzebnych rzeczy: 1. Wiadro z wodą. 2. Papiery wodne o gradacjach 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500. 3. Butelkę z atomizerem wypełnioną wodą. 4. Maszyna polerska ze stabilizacją obrotów oraz regulacją obrotów. 5. Pady polerskie do cuttingu, polishingu oraz finishu oraz pasty Menzerna FG400, PF2500 i SF4000 . 6. Zmywacz sylikonowy. 7. Ściereczki z mikrofibry. 8. Meguairs Headlight Protectant zabezpieczający reflektory przed promieniami UV na lata 9. Aplikator do nałożenia HP Megsa Do wiadra z wodą wkładam papiery wodne w celu ich rozmoczenia się. Ma to znaczenie podczas prac nie powodując powstawania głębokich rys. Jak widać reflektor mocno zmatowiały i zżółknięty. Spowodowane jest to uszkodzeniami powłoki UV nałożonej na klosz fabrycznie. Jak można ją uszkodzić? Myciem auta na szczotkach, zdrapywaniem lodu, śniegu drapaczką. Na początku oklejam miejsca wokół klosza po ich uprzednim odtłuszczeniu zmywaczem sylikonowym, a oklejam aby nie uszkodzić lakieru zderzaka/błotnika. Później przemywam reflektor zmywaczem sylikonowym w celu usunięcia zanieczyszczeń np. smolistych kropek. Następnie biorę w dłoń papier wodny P800 i podłużnymi poziomymi ruchami dokonuję szlifowania reflektora spryskując reflektor wodą z butelki z atomizerem. Nie żałuję wody - woda ma za zadanie schłodzenia nagrzewanego przez szlifowanie reflektora, a poza tym ciągle mokry papier nie zapycha się zeszlifowanym tworzywem, tylko spływa. Papierem P800 szlifuję do momentu kiedy zejdzie powłoka UV oraz usunięte zostaną defekty typu zmatowienia/rysy. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1000. Tym razem szlifujemy ruchami pionowymi - z tego względu bo dzięki temu będziecie wiedzieć czy usunęliście powstałe rysy przez szlif na poprzedniej gradacji. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1200 zmieniając sposób szlifowania na poziomy i tak dalej do ostatniego etapu szlifowania papierem p2500. Przy szlifowaniu P2000 klosz staje się coraz bardziej klarowny. Zmatowienie lamp po P2500: Następnie przemywamy reflektory zmywaczem w celu usunięcia pyłków po szlifowaniu. Ja np. na tym etapie zrywam mokrą taśmę i przyklejam nową szykując się do korekty maszyną polerską w celu uzyskania idealnej lustrzanej powierzchni. FG400 na cutting padzie odpowiednio usuwa zmatowienie po p2500, PF2500 na padzie polish usuwa defekty powstałe przez mocne cięcie, a finisz na SF4000 nadaje krystaliczność i piękne wykończenie, gdzie człowiek stoi przed samochodem i myśli, że klosza nie ma Po korekcie przemywam lampy zmywaczem i pod halogenem sprawdzam czy występują jakieś defekty typu hologramy, jeżeli są powtarzam proces korekty maszynowej od PF2500 po finisz. Gdy wszystko jest ok, czas efekt pracy zabezpieczyć powłoką UV. Aplikator w dłoń, i dosłownie kroplą HP rozprowadzam mgiełkę po reflektorze w czasie max 10s i od razu ścieram mikrofibrą. Czas gra tutaj kluczową rolę, czym więcej preparatu tym gorzej się go ściera a bardzo szybko schnie. Przedstawię kilka zdjęć z moich prac nad renowacją reflektorów: A tutaj kolejny pacjent - Astra H, gdzie reflektory tak wyglądające to rzecz normalna Kuzyn ostatnio zapytał czy coś da się z tym zrobić... A kuzyn wie, że Rzeczy niemożliwe robię od ręki, a na cuda trzeba chwilę poczekać - renowacja trwała 5godzin Standardowo poleciały papierki wodne, szlify wyprowadzone mechanicznie polerką robiąc 3etapową korektę, odtłuszczenie kloszy i zabezpieczenie powłoką UV z Megsa
jacek70 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Musze przyznać. Masz fach w rękach jednak spis potrzebnych do tego preparatów i narzędzi przeraża mnie.
Pogodny Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2014 Jeszcze jednej rzeczy mi brakuje w arsenale, maszyny polerskiej oscylacyjnej Mirka Deros ale jej koszt to 1.5 klocka.
reizi Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Efekt chwilowy,po zmatowaniu pomaluj to klarlakiem
Pogodny Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Po zabezpieczeniu powłoką przed UV od Megsa nie ma szans na zmatowienie. Co do maszyny to już zakupiłem oscylację coby pracować szybciej
d4widoV Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Megs Headlight Protectant jest kox pany, robiłem rowniez ostatnio Astre 3 (czy tam H), 4h roboty, ale Opelky tak maja
Marynarz____ Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 a ja uważam, że sam Megs jako zabezpieczenie po polerce nie wystarczy, leflektory po paru miesiącach zrobią się spowrotem matowe. Jakoś nie bez przyczyny warsztaty zajmujące się renowacją reflektorów dają filtr UV i dodatkowo jeszcze płynne szkło. Megs sie zmywa po czasie i zostaje niezabezpieczony reflektor.
Pogodny Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Oj za mało wiesz na ten temat Jeżeli Megsa położysz na klosz tylko przetarty MF po korekcie to zejdzie bo Megs pasty sie ma chycić? Klosz trzeba dobrze odtłuścic zmywaczem sylikonowym 2/3 razy...
d4widoV Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Oj za mało wiesz na ten temat Jeżeli Megsa położysz na klosz tylko przetarty MF po korekcie to zejdzie bo Megs pasty sie ma chycić? Klosz trzeba dobrze odtłuścic zmywaczem sylikonowym 2/3 razy... Ją zawsze IPA przemywam właśnie 2x i cacy :-)
Pogodny Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Lepszy od IPA jest zmywacz sylikonowy, wystarczy za dużo wody mieszając z IPA i możesz wszystkiego nie zebrać z klosza. Kolega pewnie nie domył dobrze klosza z past i Megs UV zeszedł bo wiadomo pasty się miał trzymać?
gieras1988 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 odgrzeję temat jakoś nie jestem za tym polerowaniem, fakt efekt na początek ładny, ale pracy bardzo dużo a i trzeba mieć sprzętu sporo do tego wg mnie dużo łatwiej i na dłużej efekt będzie po tym jeszcze przed zimą będę chciał polakierować u siebie aha gość po roku zrobił filmik jak to wygląda i po prostu zero na stracie jakości
Griffe Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Mimo, że ładnie pokazane i wytłumaczone jest to zrobione nieprawidłowo - zły sposób. Pierwsza metoda polerowania była odpowiednia, ale źle została zrobiona stąd krótkotrwały efekt.
gieras1988 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Mimo, że ładnie pokazane i wytłumaczone jest to zrobione nieprawidłowo - zły sposób. Pierwsza metoda polerowania była odpowiednia, ale źle została zrobiona stąd krótkotrwały efekt. źle w filmiku który pokazałem czy źle zrobiona polerka? jeśli w filmiku to lakierowanie przybliż co nie tak pytam bo sam mam to w planach na niedaleką przyszłość
Denis Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Podejrzewam że Paweł miał na myśli nie krzyżowe wykonanie polerowania. Powinno się zmieniać kierunek polerowania po każdej gradacji, dajmy na to 1500 tylko z pionowym tarciem, a następnie 2500 z poziomym, do momentu całkowitego zaniku "wzoru" poprzedniej gradacji. Osobiście skończyłbym na 3000 i przeszedł na maszynę polerską
kasiat Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Ludziska obczajcie resztę filmików tego gostka naprawdę ma ciekawe filmiki i w wielu innych tematach można z nich korzystać (wykonuje dobrą robotę)
Pogodny Opublikowano 9 Września 2015 Autor Opublikowano 9 Września 2015 Renowacja reflektorów Laguny 2 po lifcie.Szlifowanie deltą na papierkach 800 1000 1500 2000.Rotacja na pastach menzerna, porządne odtłuszczenie i zabezpieczenie powłoką UV Megsa.Czas na efekty po renowacji Kolejna Renowacja reflektorów Laguny 2 po lifcie. Renowacja reflektorów Fiata Punto mojego kolegi Mariana.Standardowo praca systemem wet sandingowym na delcie i wyprowadzeniu klosza rotacją 3 etapową korektą.On na tych reflektorach chciał nocą jechać na wczasy Porównanie przed i po renowacji.
Marcin Gugu33 Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Czy efekt po zastosowniu tego utrzyma sie na długo czy raczej to chwilowa ładna reanimacja?
Denis Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 po odpowiednim zabezpieczeniu, efekt utrzyma się długo
Pogodny Opublikowano 15 Września 2015 Autor Opublikowano 15 Września 2015 Zabezpieczenie obowiązkowo zakańcza profesjonalną renowację. Ja stosuję Headlighta od Megsa i jeżeli sam nie uszkodzisz tej powłoki którą daje np. skrobaczką zimą to klosze ciągle będą jak nówki
Marcin Gugu33 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 a gdy juz lapmy są okropne ale własnie w rysach to cos mozna poradzic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się