Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chłodniczego,a próby ciśnieniowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Zakładam nowy wątek bo już sam nie wiem o co chodzi. Ubywa mi płynu chłodniczego - potrafi przez noc nawet 5cm ze zbiorniczka wyrównawczego zlecieć. Uszczelka wymieniona ok pół roku temu i była jedynie uszczerbiona. Ostatnio dodatkowo próbę ciśnieniową 2 bar-y mi magicy w warsztacie zafundowali i brak jakichkolwiek wycieków, próba chemiczna na obecność gazów też ujemna. Króciec wodny suchy, nie wygląda, że mógłby ciec. Jednak, po przejechaniu 300 km stan był ok (2cm pod MIN, jak zdejmę pokrywkę podnosi się do nominalnego). Wracam rano i co - kontrolka braku płynu, znowu luzowanie korka i podnosi się o 1cm. Pod autem plama (zaraz za miejscem gdzie kończy się osłona dolna silnika, w miejscu gdzie powinna być osłona skrzyni biegów).

Także większość przypadków przerabianych na forum tu się nie sprawdza. Czytałem jeszcze o zmianie korka - jest sens ? Może chłodnica pod wpływem ciepła się rozszerza i jakieś mikropęknięcie poci zanim ostygnie ?

Jakieś pomysły ?

Opublikowano

pospawdzaj wzrokowo czy nie ma rozszczelnien,pekniec na gumowych wezach ja u siebie tez mialem ubytki plynu spowodowane zozszelnieniem gumowego wezyka

auto nie kopci na bialo?

Opublikowano

Nie nie kopci, przed wymianą uszczelki kopciło potem już przestał ogłaszać papieży przy każdym mocniejszym depnięciu w pedał.

Zauważyłem natomiast inną rzecz. Jak otwieram zbiorniczek po krótkiej (4km) przejazdzce (spokojniej do 2k obrotów bo nawet 70C nie zdąża dobić wskazówka) to oczywiście się depressuryzuje i powraca odrobina płynu ale za silnikiem w kierunku skrzyni biegów zaczyna ciurkiem lać się jakiś płyn - woda ? mój płyn chłodniczy ? Niestety widzę tylko przez prześwit od prawej strony silnika więc dokładnie nie widzę.

Opublikowano

to moze tu tkwic przyczyna sprawdz to dokladniej odkrec pare zbednych rzeczy zeby zlokalizowac wzrokowo ten wyciek skod sie wydostaje

Opublikowano

z tylu krociec moze cieknac - chyba tam jest taki

poza tyym, proba cisnieniowa na zimnym silniku robiona? jak na cieplym to moglo nie pokazac... tym bardziej ze sam piszesz i z reguly tak jest, ze najwiecej cieknie jak auto stygnie wtedy gumki twardnieja i zaczyna sie lac

Opublikowano

Sprawdź ten króciec z tyłu silnika. Ale nie na zimnym tylko jak silnik jest ciepły. Na ciepłym robi się ciśnienie i wtedy będzie się lało. Ja tak miałem

Opublikowano

Może też odparowywać, nie ma nigdzie nalotu po płynie?

Opublikowano

Tak. cieknie po ciepłym silniku i odparowuje. Może jak z bliska się przyjrzysz to będzie widać jakiś nalot

Opublikowano

Siema. Pany, każdy pisze o tym "króćcu z tyłu". Niech ktoś poda jego numer- 1.9 TDI AVF 2003 rok.

Opublikowano

27. 038121133A

29. 038121144A

KR%2525C3%252593CIEC.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...