Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Puchanie z układu powietrza.


Grue

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj pojawił mi się problem. Mianowicie na wolnych obrotach, postoju, wydobywa się dźwięk puchania z układu powietrza. Komputer żadnych błędów nie pokazuje.

Ściągnąłem wczoraj wężyk z EGR i zaślepiłem palcem i puchanie ustało, aż do ponownego odpalenia auta. Dziś już to nie pomaga. Wyczyściłem cały EGR dziś, bo myślałem, że przez syf jest zawalony i nie otwiera/zamyka jakiejś klapki. Niestety nie pomogło.

Auto na mocy nie straciło, śmiga jak zawsze, filtr wymieniłem dziś na nowy.

Sam dzwięk dochodzi z układu powietrza, a po wyciągnięciu filtra z obudową, jakby z turbo, no nie potrafię dokładnie zlokalizować. Takie puch, puch, puch z częstotliwością 1 puch na sekundę. Mogę nagrać filmik jak trzeba. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym, jakieś domysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem rurę dolotową z prawej strony silnika (zaczep) i łupie niemiłosiernie. Dziwi mnie tylko, że wczoraj po ściągnięciu wężyka z EGR puchanie ustało. Nosz cholera jasna, a dopiero co w moto wsadziłem fortunę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to Ci się tak nagle zaczęło pufać? moze brok wypadł. Choć to raczej w dwulitrówkach się zdarzło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagle, wczoraj jak wróciłem z Poznania. Wcześniej nic nie było. Można pokrywe odkręcić bez jakiś konsekwencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nic nie popsujesz po drodze to będziesz miał bez konsekwencji :decayed: Ściągnij, zrób dokładne zdjęcia krzywek wrzuć tutaj i będzie wiadomo. Na początek przeczytaj sobie cały wątek z linku w poście #2 co Ci Marynarz podał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś ściągniętą pokrywę, to broki na wałkach dzwigienek pompowtrysków sprawdzałeś, są na swoich miejscach ?

Patrząc na zdjęcia to z wałkiem rozrządu raczej wszystko OK, może któryś hydropopychacz odwalił kitę :decayed:

Jeszcze raz obejżałem zdjęcia, podejżanie wygląda pierwsza krzywka od strony tyłu silnika (przy tandem pompie) :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka za późną odpowiedź, ale miałem kupe spraw do ogarnięcia.

Sprawa wyglądała tak, że jedna krzywka na wałku była OSTRO (i to cholernie ostro) zjechana, reszta była ok. Fotek nie mam, bo mi telefon ukradli :( Broki były na swoich miejscach. Wymieniłem wałek, popychacze i panewki na nowe i jest cisza jak makiem zasiał. Gorzej bo kuźwa ułamałem ramiączko od tego plastikowego czarnego czegoś przy EGR i mi auto moc straciło :D Ale jutro skleje, a potem poszukam nowego na alledrogo :)

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, który nie ustał po wymianie wałka, szklanek itd.

Jaki Ty wałek kupiłeś, ori, czy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik, Ruville kupiłem za ok. 600zł, póki co 8k km i jest ok. Ogólnie poszło do wymiany:

- Wałek rozrządu Ruville
- komplet panewek Glyco
- popychacze komplet 28x8
- simering wałka rozrządu Elring
- uszczelka pokrywy zaworów Elring

Edytowane przez Grue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślicie? Jeśli po wymianie problem powrócił tylko może o nieco innej częstotliwości dźwięku, czy to moze wskazywac na gorszy walek lub szklanki?

Poza tym auto nie kopci, dobrze odpala i dobrze jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...