Shhaddoww 5 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Witam. Mam problem z silnikiem 1.8t BFB. Konkretnie gdy uruchamiam silnik po nocy lub dłuższym postoju silnik przez około 30 sekund pracuje nierówno. Jakby nie na wszystkich cylindrach, przy próbie ruszenia mocno się to czuje. Zazwyczaj dzieje się to wtedy gdy pracuje SAI, toważysza temu białe spaliny z wydechu. Sprawdziłem juz układ SAI, zawór kombinowany jest sprawny, brak wody w układzie pompy. Założyłem drugi komplet cewek zapłonowych. W ECU brak błędów. Co może być tego przyczyną, proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić. ---------- Post dopisany 04-07-2014 at 20:47 ---------- Poprzedni post napisany 03-07-2014 at 17:00 ---------- Nikt nie ma pomysłów ewentualnie jakichś sugestii co sprawdzić. W grupie 032 korektę długoterminową mam +0.8 czyli jak by troche za mało paliwa było. Za uważyłem też ze w grupie 026 w drugim bloku wartość jest wyższ niż dla pozostałych. Czy może to mieć jakiś wpływ na tem problem który występuje w tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 0.8 w 32 jest jak najbardziej w porzadku, wartosci w gr. 26 razej tez nie maja nic wspolnego z problemem, ciezko postawic jakas diagnoze jesli uklad sai sprawny, jakies logi dynamiczne rbiles kiedys? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Podepnij VAGa na zimny silnik i sprawdz temp wody a potem jak sie nagrzewa. Do tego sondy lambda na zimnym i ciepłym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Na sondach zaraz po odpaleniu za duzo nie zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 A jak masz ze spalaniem? - pewnie wzrosło. Jeżeli tak to może być sonda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shhaddoww 5 Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Jeżeli chodzi o temperaturę płynu, to zaczyna rosnąć od około 20 st C i rośnie równomiernie dopiero na sam koniec przy 90 st C na liczniku jest różnica bo VAG pokazuje 84 st. A sondy w którym bloku sprawdzić i jakie wartości powinny być. Spalanie mam takie samo jak zawsze czyli samo miasto 12-12.5l/100km. W tym czasie spaliny mają zapach jakby była za bogata mieszanka. Tylko dzieje sie to przez 30 sekund z rana albo po długim postoju w tym czasie za wielu bloków nie posprawdzam. Ciekawej jest też to że czasami zapali normalnie. ---------- Post dopisany at 10:30 ---------- Poprzedni post napisany at 08:45 ---------- Zrobiłem logi. Ten jest z pierwszego odpalenia po nocy i była właśnie ta nierówna praca silnika: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM kolejne grypy już zrobione po zagrzaniu silnika na postoju VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenmek787003 0 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Witam mam nietypowy problem Posiadam Audi A4 B6 1.8T 150PS 2002r Stan licznika 246000tyś Instalacja gazowa kod silnika AVJ Od pewnego momentu Audi szarpie podczas jazdy aż potrafi ruszać lewarkiem od szynki biegów Nie ma żarnego błędu ECU . Świece wymienione Szarpie na Gazie i na benzynie Co może być przyczyną szarpania Trzech mechaników nie potrafi zdiagnozować Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shhaddoww 5 Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 U mnie wszystko się wyjaśniło. Winna jest uszczelka pod głowicą (mam nadzieje że tylko) płyn chłodzący po dłuższym postoju dostaje się na 2 i 3 cylinder. Mam jeszcze w związku z tym jedno pytanie. Gdyby się jednak okazało że to nie tylko uszczelka ale pęknięcie głowicy to jakie głowice podejdą do silnika BFB? Jak by co czego szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się