Jump to content

Zawieszenie 1BA i -30 Eibach Pro Kit


RicS3
 Share

Recommended Posts

Siemanko,
Mam pytanie, jak to jest z komfortem jazdy na nierównościach przy takim zestawie? Myślałem o zawieszeniu 1BE ale ciężko rozkminić te klasy wagowe. A wszyscy chwalą to połączenie w tytule posta i dlatego też się zastanawiam.

Proszę o jakieś opinie posiadaczy w stosunku do zawiechy 1BA ewentualnie 1BE:wink:

Link to comment
Share on other sites

Jezeli zalezy Ci na komforcie to odradzam Ci polaczenie 1be+H&R -35mm. Twardo, ale nie powiem ladnie siedzi nawet na 16".

Link to comment
Share on other sites

Ja mam ori 1be + alu 17" i jest oki. wiadomo że po kartoflisku w poprzek to szału z komfortem nie będzie, ale wg mnie to bardzo fajna zawiecha. Jest w miarę sztywno a i na dołkach nie podskakuje. 1BA + eibach odradzam, bo ori amorki 1ba są przystosowane do pracy w innym zakresie wysokości. a na eibachu zejdziesz niżej niż 1be

Link to comment
Share on other sites

Ab4rth napisał:
miałem 1ba w połączeniu z eibachem -30 (czerwone sprężyny) na 17stkach avant wyglądał za***iście, super się prowadził... ale właśnie jest jedno ale ;)

Ja też mam jedno ale do tego co napisałeś :) Nie masz -30mm tylko z przodu masz -45-50mm, a z tyłu -35-40mm, ponieważ nie masz Pro-Kit tylko Sportline. Dlatego jest nisko i twardo.

---------- Post dopisany at 11:26 ---------- Poprzedni post napisany at 11:17 ----------

RicS3 napisał:
Siemanko,

Mam pytanie, jak to jest z komfortem jazdy na nierównościach przy takim zestawie? Myślałem o zawieszeniu 1BE ale ciężko rozkminić te klasy wagowe. A wszyscy chwalą to połączenie w tytule posta i dlatego też się zastanawiam.

Proszę o jakieś opinie posiadaczy w stosunku do zawiechy 1BA ewentualnie 1BE:wink:

Mam taki zestawu u siebie 1BA+ Pro-Kit -30mm + kółka 8x18. Lata się o niebo lepiej niż na serii. Zdecydowanie lepiej wybiera nierówności i ładnie siedzi. Za nic w świecie nie wróciłbym do serii. Tydzień temu jechałem z 5 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem. Siadł tak, że nie dało się palca wsadzić pomiędzy oponę, a nadkole :grin: Przytarło tylko raz na dużej chopce :wink:

 

DSC01513.JPG

Link to comment
Share on other sites

Sam się zastanawiam właśnie, Łódź jest tragiczna pod względem dróg i nie wiem jak będzie z komfortem na takim setupie. Jak jest u Ciebie? W porównaniu do 1BA?

Link to comment
Share on other sites

Sam się zastanawiam właśnie, Łódź jest tragiczna pod względem dróg i nie wiem jak będzie z komfortem na takim setupie. Jak jest u Ciebie? W porównaniu do 1BA?

Latam często po Łodzi i Zgierzu więc wiem jakie tam są dorgi :) W Lublinie też jest jeszcze trochę dupnych dróg. Powiem tak. To chyba jedne z najlepiej zainwestowanych pieniędzy. Jestem bardzo zadowolony z wymiany. Jest komfort, lepsze prowadzenie i wygląd. Jak dla mnie minusów brak :hi:

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam taką kombinację- 1BA + Eibach -30 na seryjnej feldze.

Co do prowadzenia to nie ma porównania, dużo stabilniej i precyzyjniej.

Komfort...hmmm...jak dla mnie to jednak trochę twardo, może dlatego że za wolno jeżdżę :grin:. Zauważyłem że z większą prędkością pokonywany ten sam odcinek drogi przyjemniej się jedzie.

Wyjazdy poza miasto, na drogi powiedzmy nieasfaltowe to udręka na takiej zawiesze. Często gęsto coś szura po osłonach, prędkości minimalne, dojechać na działkę znajomych to wielka sztuka.

Ogólnie bardziej odpowiada mi jednak obecna konfiguracja niż seryjne.

Jak padną mi amorki z 1BA to chyba wrzucę te od 1BE, ciekawe jak będzie z komfortem w takiej konfiguracji.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam taką kombinację- 1BA + Eibach -30 na seryjnej feldze.

Co do prowadzenia to nie ma porównania, dużo stabilniej i precyzyjniej.

Komfort...hmmm...jak dla mnie to jednak trochę twardo, może dlatego że za wolno jeżdżę :grin:. Zauważyłem że z większą prędkością pokonywany ten sam odcinek drogi przyjemniej się jedzie.

Wyjazdy poza miasto, na drogi powiedzmy nieasfaltowe to udręka na takiej zawiesze. Często gęsto coś szura po osłonach, prędkości minimalne, dojechać na działkę znajomych to wielka sztuka.

Ogólnie bardziej odpowiada mi jednak obecna konfiguracja niż seryjne.

Jak padną mi amorki z 1BA to chyba wrzucę te od 1BE, ciekawe jak będzie z komfortem w takiej konfiguracji.

Tylko -30mm i szura po osłonach? To jak jeżdżą ludzie na gwincie? Gdzie mają większe obniżenie niż to które jest przy springach eibacha. Najgorszy jest do mnie dojazd bo mam jakieś 400m po dziurach. Dlatego tylko się zastanawiam.

A jak przejazdy przez leżących policjantów w takim razie. Nie sądziłem, że -30mm to aż taka spora różnica względem 1BA.

Link to comment
Share on other sites

-30mm i o nic nie szoruję. Policjanci też nie robią wrażenia nawet przy pełnym składzie w aucie. Jak jedziesz po polnej drodze i na środku rośnie trawa to normalne, że musi szurać

Link to comment
Share on other sites

Trawa po osłonie to normalka, zjedź na drogę polną w lesie :wink:. Przytrafiają się koleiny, jakieś korzenie, doły itp., nie zawsze da radę to ominąć bo drzewa i krzaki tuż obok.

Z "policjantami" nie ma problemu, nie obciera, krawężniki też nie stanowią problemu. Ogólnie w mieście spoko się jeździ, dziury też nie są problemem jeśli jest trochę miejsca i można chociaż po części manewrować.

Link to comment
Share on other sites

@Hugo jezdzisz na ori 1ba czy na jakis zamiennikach? Sadzisz ze bilstein b4 "sport" da rade z prokitem?

Link to comment
Share on other sites

Mam ori amory 1BA. Ja jakbym zmieniał amory to na B6 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mozesz zdracic czemu b6, a nie b4?

Aktualnie mam amory 1be+h&r -35mm i jak dla mnie jest zbyt twardo.... Dlatego myslalem o zmianie na b4 sport (podobno jest tak wersja)+prokit. Co myslisz o takim polaczeniu?

Btw 1be=b6? Jak to jest z tym?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki koledze Hugo zdecydowałem się na eibach pro kit i właśnie dzisiaj będę je zakładał:)

Link to comment
Share on other sites

Pro kit z 1ba czy 1be? Powiedz jak odczucia :wink: czy dobija czy cos.

Link to comment
Share on other sites

Na razie na 1ba co do odczuć dopiero się okaże:)

Link to comment
Share on other sites

Panowie a jakie amory byłyby dobre do pro-kit poza bil b6?.

Coś co cenowo nie zabija i jest w miarę dostępne bo z bil trochę lipa

Może coś z kayaby albo sachs ?

Teraz mam 1ba ale już się zdecydowałem na pro-kit tylko jakie amorki do niego.

Wysyłane z mojego HTC EVO 3D X515m za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Miałem u siebie pro kita przy kołach 19", komfort bardzo dobry + dobrze prowadziło się w zakrętach, nie to co na pontonowej serii :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Panowie ale co z tymi amorkami. Poleci ktoś coś tańszego od bilków b6 ?

Link to comment
Share on other sites

Tak śledzę wasze wypowiedzi i jestem ciekawy ile wytrzymają amortyzatory 1BA przy takim połączeniu... niektórzy piszą, że mają taki zestaw i jest ok ale czy będzie ok po 15 czy 30 tyś.km?

Link to comment
Share on other sites

-35 to nie jest dużo, u mnie przelatało około 20tys bez problemów, jeździło by dalej ale wsadziłem gwint :wink:

Link to comment
Share on other sites

20 tyś czy u mnie było by to jakieś dwa lata.. Z tego co widzę na stronie producenta to obniżenie jest o -30mm >>Eibach -<<

Link to comment
Share on other sites

Dlatego właśnie pytam o amory bo u mnie seria już zdechł a bilstein jest troche drogawy

Link to comment
Share on other sites

Ja rozwazam aktualnie zmiane 1be+h&r -35mm (wczesniej mialem 1ba) na bilstein b4+pro kit.

Wszystko zalezy czego oczekujesz. Nie wiem czy b6=1be, jezeli jednak tak to mozesz sie spodziewac sporej utraty komfortu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja w takiej konfiguracji zawiecha 1ba + prokit -30 z amorami bilstein b4 (założone przez poprzedniego właściciela) mam najechane coś koło 80tys. Bardzo sobie cenię, amorki mają koło 53% więc przy takim dystansie straciły od nowości jakieś 25%. W porównaniu do seryjnego 1ba to bajka w prowadzeniu i niewiele mniejsze tłumienie, chociaż sporo miejsc do parkowania odpada i zimą rozbijam muldy na drodze. Teraz powoli się przymierzam do nowych amorków bo jeden na tyle się kończy bardziej niż pozostałe. Może uzbieram na bilstein b6, będzie twardziej ale nie powinno być tragicznie. Gorzej jakby jeszcze siadło bo wtedy na polskie drogi przy codziennej jeździe było by do bani.

pozdr

---------- Post dopisany at 13:15 ---------- Poprzedni post napisany at 13:12 ----------

No chyba ze amorki sachs'a wsadzę od TOM77, są jakieś w ori rozmiarach ale niby do sportowego zawieszenia z opisu producenta

Link to comment
Share on other sites

czy ma ktos moze zestaw sprezyny 1be avant Quattro+ amorki bil b4 "(sport)"? i moze podac numery tych amorkow?

Link to comment
Share on other sites

Witam zastanawiam się nad takim właśnie setapem 1be+ eibach pro kit -30. Moje pytanie czy takie sprężyny nie skrócą żywotności amortyzatorów drastycznie. Wiadomo że kiedyś padną ale nie chcę wymieniać ich po paru miesiącach

Link to comment
Share on other sites

Przecież 1BE normalnie siedzi w sprężynie -20mm więc te 10mm nie zrobi na nim specjalnego wrażenia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...