Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

B5 AFN quattro Avant. Zwiększenie prześwitu. Proszę o fachową poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie wszystkich użytkowników,

Bardzo proszę o poradę osoby, które być może przerabiały u siebie podobny problem.

Auto jak w tytule postu. Potrzebuję maksymalnie zwiększyć prześwit (odległość podłogi auta od poziomu drogi). Auto szykowane jest na zimę. Każdy cm jest ważny.

Proszę o wszystkie trafne, sprawdzone mądre rozwiązania. Ewentualnie jakie sprężyny, amortyzatory można zastosować.

Sprawdzałem czy był podobny temat wcześniej, nic nie znalazłem.

Za każdą poradę serdecznie dziękuję.

Opublikowano

wg. mnie zastosowanie sprężyn z np 2.8 V6 coś powinno dzwignąć

Opublikowano

Sprawdzałem czy był podobny temat wcześniej, nic nie znalazłem.

.

nie znalazłes bo na tym forum wszyscy ten przeswit zmniejszaja.:grin:

jak chcesz podnieśc to raczej tylko na sprezynach od auta z jakims duzym silnikiem.albo powietrze.:naughty:

Opublikowano

Widzę, że masz Quattro więc miałbym wyższe sprężyny do sprzedania. Są niby krótsze o 5cm o ori ale są z grubszego drutu robione na zamówienie i auto stoi na nich sporo wyżej niż na serii. W każdym bądź razie mozna dorobić dowolne sprężyny na zamówienie za dobry pieniądź. Jak jakieś pytanie itd PW :wink:

Opublikowano

wsadzaj springi od passata b3 kombi ,wszystko pasuje ,te springi sa mega sztywne ,sztywniejszych nie miałem w rekach ,ale i tak amory cie beda ograniczać.

Opublikowano

Podpinam się, wkurza mnie że walę spodem jak zjeżdzam z górki na poziomy parking - wszystkie głowy w moja stronę, jakby Putin już przybył w MIGu. Miałem pęknięcie spręzyny z przodu w Q. Zamieniłem na to co było pod reką Kraft chyba, najoierw widac było po odbiciu nieba w masce że auto poszło do góry, ale teraz jz sam nie wiem może siadło przez gówniana stal albo co. Jak patrze na B5 przed liftem to mają taaaki przeswit. A moją niunie trza tyłem do krawężnika parkowac bo hokkej schodzi przy cofaniu. Więc pytanie brzmi jak zrobić przświt jak w B5 do 1999r. Pozdrawiam.

Opublikowano

poszukaj twardszych sprezyn od jakiegos 2.8.

Opublikowano

Wszyscy o sprężynach a napisz jakie masz koła, opony. Jeśli to możliwe wsadź większe kółko i wyższą oponę i właśnie Ci się zwiększy prześwit podłogi od ziemi :wink:

Opublikowano

Koła standard 15" 195/65. Myślałem o tym, ale chodzi o to że coś tu nie gra z tym prześwitem. W modelach przed liftem też takie same koła ale prześwit zarąbisty. Co do sprężyn, ryba, rozumiem że 2,8 ma twardsze sprężyny bo silnik cięższy? W katalogu zfparts, sprężyny sachs pasują na wszystkie modele czy tam 2,8 czy 1,9, czy przed liftem czy po , czy Q czy FWD. Rozróżniają dwie sprężyny na przód dla B5 z klimą czy bez.

Opublikowano

To jest uogólnienie niestety kolego bo spójrz sobie chociażby na sprężyny Eibacha. Tam jest rozróżnione krótko mówiąc na 4 oraz 6 cylindrowe silniki - siłą rzeczy 6 cylindrowy silnik jest cięższy i sprężyna do niego będzie twardsza i bardziej wytrzymała :)

Opublikowano (edytowane)

To nie ma żadnego znaczenia :) To się tyczy każdych sprężyn. Po prostu są kategorię wagowe sprężyn. Sprawdź na wlepce w bagażniku jakie masz zawieszenie i jakie kategorie wagowe i zaraz Ci doradzimy jakie oryginalne sprężyny masz kupić żeby było wyżej. Wystarczy kupić z większą kategorią wagową i będzie siedział wyżej.

Dodam Ci fotkę o co mi chodzi:

f4zwly7z.jpg

Edytowane przez Revor
Opublikowano

No i można wrzucić na przód kategorię wagową 0JK lub 0JL odpowiednio te sprężyny są oznaczane: 1 kropka żółta i 3 brązowe oraz 1 kropka zielona i 1 brązowa. Zapewne będzie to od A4 z motorem 2.5 TDI lub 2.8 benzyna. Popatrz na allegro / tablicy.

Jeżeli chodzi o tył to w etce w której sprawdzam kategorie wagowe kończą się na 0YG więc nie wiem czy źle spojrzałeś czy ta etka tego nie przewiduje.

Opublikowano

Już wiem dlaczego nie mogłem znaleźć tyłu - pominąłem, że chodzi o quattro. Na tył można też wrzucić większa kategorie wagową - 0YT i to są 2 kropki białe i 3 fioletowe :)

Opublikowano

Ja bym odradzał kombinacje ze sprężynami od V-łek. Auto może Ci podskakiwać jak ping-pong. Załóż po prostu nowe (np Lesjofors) i nowe gumy nad sprężynę. Na pewno zdecydowanie pójdzie do góry :wink:

Opublikowano

ok dzięki, zmieniłeś mój sposób myślenia. wszedłem na VAGCAT i wszystko teraz rozumiem. Jeśli chodzi o KAYABA to mają dla quattro te same spręzyny dla 1,9, 2,4, 2,6 i 2,8, natomiast inna dla 2,5TDi. Tylna oś jest taka sama dla wszystkich silników. Można by dobierac jeszcze z passata albo superb. Ale jak się zdecyduję na grzebanie w zawieszeniu to chyba wybiore do 2,5TDI. I zrobię na razie tylko przednia oś.


tomasz, masz na mysli nowe gumy - mocowanie amora?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...