Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podszarpywanie i lekkie wahania sie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Blok 90 pokazuje 0.0 bloko 93 przy on od 16-23 czyli ze jest okej?

Opublikowano

Tak wygląda że okej

Opublikowano

No to wychodzi ze łańcuch pompy oleju tarabani :kwasny:

Opublikowano

Ale to że nastawnik chodzi dobrze to nie znaczy że łańcuch nie hałasuje. Zdejmowałeś pokrywy?

Opublikowano

Zdejmowałem i nie widziałem śladu na nich. Ale druga rzecz ostatnio stałem pod autem i kumpel odpalał i takie mam wrazenie jak by ze srodka silnika i bardziej przy dole ten dzwiek dochodzi , no i na cieplym go juz slychac :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Panowie, przepustnica wyczyszczona, nowa sonda, nowy czujnik temperatury cieczy chlodzacej, nowa odma, swiece, przewody zaplonowe i dalej to samo..

Zalozylem gaz dzisiaj odebrałem auto i przewody wymieniłem bo byly takie przebicia na kablach ze golym okiem widać bylo jak iskry przeskakują (olej był na starych).

A moze rzeczywiscie u mnie te wyciete katy powodują to, że nie jest tak idealnie jak powinno być w V6?

edit: Aha, bylem u kolegi z forum grzanek85 i rozrzad z tego co mozna sprawdzic komputerowo jest ok ustawiony

Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić? Objawy to nie do konca rowna praca i czasem jak sie depnie to ma mało mocy a czasem ciagnie tak jak powinien

Edytowane przez pacos
Opublikowano

Cewka była podmieniana, co prawda jeszcze na starych swiecach i kablach ale nie było wtedy żadnej róznicy

Opublikowano

Cewka

Ja wymieniłem cewke i jestem jedną do przodu , starą mam w zapasie ... :decayed:

Ogarnij sobie nr tych uszczelek pod przepustnice ja myślałem o nich ale juz tego nie będę robił bo na dniach wpada 2.8 :decayed:

79876d864807934138c4dc694fca7809.jpg

a7058c8980bc47d6ed177f6b34a63b1a.jpg

:wink:

Ka myślałem o nich bo mam wrażenie jak silnik chodzi na jałowym jak by z okolicy przepustnicy było słychać zasysanie . Takie głupie pytanie bo nie do czytałem adaptacje przepustnicy po czyszczeniu zrobiłeś?

Opublikowano

Tak, przepustnica była wyjmowana do czyszczenia i adaptowana po zabiegu.

U mnie nawet bardziej martwi mnie to przyspieszanie ktore raz jest ładne a raz bardzo bym powiedział przeciętne

Opublikowano

U mnie to samo , stwierdziłem że to jest zależne od temperatury powietrza .

Opublikowano

Oca69 daj znac jak wrazenia po swapie na 2.8.tez mam taki plaan i sie zastanawiam czy warto

Opublikowano

Oca69 daj znac jak wrazenia po swapie na 2.8.tez mam taki plaan i sie zastanawiam czy warto

Jutro jade po silnik , do konca tyg. powinien być założony :wink:

Opublikowano (edytowane)

Panowie a sprawa tego przyspieszania raz lepiej, raz gorzej oraz braku mocy nagłego moze byc spowodowana układem wtryskującym paliwo? Mam na mysli zasyfione wtryski/pompe paliwa a chocby filtr paliwowowy?

Na gazie jest niby to samo, ale gaz chyba dostraja się do tego jak auto pracuje na benzynie, prawda?

edit: I jeszcze jedno tez bardzo wazne pytanie, czy w tym silniku seryjnie są 2 czy 4 sondy lambda? Bo u mnie katy są wycięte a nie widzę tam ani sond ani emulatorów za tymi niby katamii tu kolega mi podpowiada ze w sytuacji gdy sonda byla a ktos ja po prostu usunął auto zawsze bedzie wariować bo jakieś zle dane ciagle sczytuje, jak to jest?

Edytowane przez pacos
Opublikowano (edytowane)

W ARJ nie powinieneneś mieć sond za katalizatorami - czyli 2 sondy

W polifcie były chyba jeszcze silniki AMX (2.8) i AML ( 2.4) - w nich są 4 sondy

Gdzieś czytałem że jest możliwość usunięcia drugich sond ale to tylko edycja wsadów ECU silnika przez tunera.

Edytowane przez Banan
Opublikowano

No ok, czyli mam tyko 2 sondy, w takim razie gdzie mogę szukać przyczyny takiego zachowania auta?


Panowie kurcze, a może to przepływomierz szwankuje? Mozliwe, że opisane objawy na to by wskazywały? Ewentualnie trudno jest się do niego dostać? /czym to sprobować wyczyscic?/

Opublikowano

Przepływka na wierzchu - na puszce filtra powietrza

A zrobiłeś może log dynamiczny 002? Jakie masz wartości przepływki na jałowym?

Widziałem twój post na A6klub - ten temat też czytałeś: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=62567

Opublikowano

Panowie u mnie mniej więcej jest sprawa opanowana, po wymianie swiec i przewodow zaplnowych jest lepiej, ostatnio byłem u mechanika, który robi trochę tych samochodów i uznał, że jesli chodzi o dzwięk i wibracje to jest wszystko w normie i jedynie wentylator, który pracuje jak auto jest już dogrzane wibruje i możliwe, że przez to też jest takie odczucie.

Została mi jednak jeszcze kwestia tego przyhamowania przy przyspieszeniu - ruszam spod swiateł dynamicznie i przy 3 - 3,5k obr następuje jakby odjęcie delikatne gazu, muszę wtedy mocniej wcisnąć gaz. Jak przyspieszam rownomiernie ale wolno to ten objaw nie występuje, nie występuje on również na trasie na 4-5 biegu przy tych obrotach. Co to może być? Może jakiś luz na przepustnicy albo co?

P.S Dzis zaliczylem pierwsza trasę tym autem i już wiem czemu kupiłem v6 :) w mieście nie ma szału ale na trasie chociażby wyprzedzając przy 100kmh bez potrzeby redukowania, bardzo fajnie, to zapewne zasługa nisko położonego momentu obrotowego. Poprzednie mojej auto -e36 miało 170km i tam każde wyprzedzanie z predkosci +/- 80kmh poprzedzone było redukcją do 3 biegu, tu mozna robić to mimo nizszej mocy na wyzszym biegu nie będąc przy tym zawalidrogą :D


Jeszcze jedno, czy w tym aucie jest zawór egr? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie a wiem, że w niektórych autach można go czyscić - jest to prosta operacja a daje naprawdę odczuwalne efekty.

Opublikowano

Oca69 daj znac jak wrazenia po swapie na 2.8.tez mam taki plaan i sie zastanawiam czy warto

Swap ogarniety . Kilka problemów się pojawiło po drodze . Ale wrażenie po jezdzie hmm bezcenne :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...