Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak reakcji silnika (2 filmy)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Problem dotyczy Audi A4 B5 1.6 z 1996 roku. Gaz montowany w 2012.

Auto nagle straciło moc, wyłączyło się wspomaganie, przestały działać hamulce i po zjechaniu na pobocze zgasło i już nie odpala. Prąd jest normalnie, świece mają iskrę wszystko działa jednak przy próbie odpalenia idzie tylko rozrusznik i nic. Silnik nawet nie drgnie. Rozczepił się napinacz paska rozrządu. Po ustawieniu rozrządu na nowo w vagu zostaje tylko jeden błąd

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 557 B

Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

16989 - Internal Control Module: ROM Error

P0605 - 35-00 - -

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4D0 907 379 D

Component: ABS BOSCH 5 7402

Coding: 0265108005

Shop #: BB 37402

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 919 033 C

Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D07

Coding: 00142

Shop #: WSC 13571

No fault code found.

End -------------------------------------------------------

Opublikowano

"Rozczepił się napinacz paska rozrządu" ??

Sprawdz kompresje. jezeli byla jakas akcja z rozrządem to , to tak troche zgaduje ale po dzwieku silnika podczas próby rozruchu mozna podejrzewac brak kompresji, pogieło zawory ?

Kompresja do sprawdzenia .

Opublikowano

Zapomniałem napisać. Nie ma ciśnienia. Dzisiaj zamówiłem klucz do rozkręcenia głowicy. Jak przyjdzie to będę sprawdzał głębiej i truł dalej.

Opublikowano

no to sprawa jest jasna raczej, zawory sie pocałowały z tłoczkami :) dobrze ze masz 8v to tansza naprawa bedzie.

Opublikowano
no to sprawa jest jasna raczej, zawory sie pocałowały z tłoczkami :) dobrze ze masz 8v to tansza naprawa bedzie.

jezeli to silnik kolizyjny a raczej tak jest to mozna byc pewnym ze szlak trafil zawory....koszta spore ale itak do przezycia...czasami lepiej 2ga glowice

Opublikowano

Silniki chodzą po około 700 zł. Ciekawe jakie są koszta naprawy takiego silnika, bo kupno używanego to też trochę jak kupno kota w worku. Mam jeszcze pytanie, bo teść ma znajomego, który ma do opchnięcia silnik ale 1.8. Ten znajomy, niby mechanik mówi, że bez problemu można podmienić z 1.6 na 1.8 ale czytałem trochę i niby ludzie piszą, że nie ma możliwości takiej zamiany bez wymiany kompa i innych podzespołów. Ma kuszącą cenę bo 500 zł za silnik + skrzynię (chyba sam blok silnika, nie dopytywałem). No i jak z gazem przy zmianie na 1.8 jak coś.

Opublikowano

z 1.6 na 1.8 moze byc problem wlasnie w postaci kompa. najlepiej jakbys znalazl 1.8 razemz wiązka i kompem, swap na 1.8 jak najbardziej sensowny.

Opublikowano
z 1.6 na 1.8 moze byc problem wlasnie w postaci kompa. najlepiej jakbys znalazl 1.8 razemz wiązka i kompem, swap na 1.8 jak najbardziej sensowny.

to chyba oczywiste ze inne ECU bo przecie conajmniej inne uklady zaplonowe i zgadzam sie ze taka podmianka jest rozsadna zwlaszcza za pare stowek silnik,oczywiscie jak ma sie pewnosc ze na chodzie:)

Opublikowano

Znowu było trochę czasu i załatwiłem klucze do głowicy. Rozebrałem i...

vr7pzq.jpg

2nss0fq.jpg

6suheb.jpg

Generalnie, mam pytanie. Jakie mam opcje do wyboru? I która jest najtańsza :)

Opublikowano

Najtansza to kupic uzywana glowice zalozyc i miec nadzieje ze bedzie działac. Powinno chyba ze korby pogiete.

Opublikowano

najlepiej zrob swapa na 1.8t bo szkoda zachodu i kasy na 1.8.

Opublikowano

Oczywiście wkładaj 1.8 T, ja rozważam również zmiane na taki silnik

Opublikowano

Swap na 1,8t jest najlepszym rozwiązaniem ale nie najtańszym. Musiałbyś mieć wszystko co potrzebne: silnik z całym osprzętem,sterowanie,skrzynie a to jest trochę kasy. Czy warto ?????

Opublikowano

Jak miałbym wymienić na 1.8 to ten od znajomego ale muszę dowiedzieć się jaki on ma dokładnie silnik (jak się dowiem będę rył banie co i jak :) ). Nie zależy mi na mocy itp. Auto mam aby jeździło z pkt A do B i tyle. Dzisiaj pytałem się w pierwszym lepszym zakładzie, za robociznę chcą 300zł.

Opublikowano

jacek70 że zapytam, mógłbyś wycenic ile trzeba by było dać za takiego swapa na 1.8T ??

Opublikowano

Na co zwrócić uwagę przy wymianie silnika? Bo mam okazję dostać się do kilku normalnie niedostępnych miejsc.

Aktualnie kupiłem nowe:

poduszki pod silnik

pasek alternatora

pasek wspomagania

kompletny rozrząd

Myślę jeszcze nad zakupem napinacza do rozrządu.

Silnik już wyjąłem i szykuję się przed wsadzeniem nowego aby nie było, że czegoś nie zrobię

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...