Derlej Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 Witam. Problem dotyczy Audi A4 B5 1.6 z 1996 roku. Gaz montowany w 2012. Auto nagle straciło moc, wyłączyło się wspomaganie, przestały działać hamulce i po zjechaniu na pobocze zgasło i już nie odpala. Prąd jest normalnie, świece mają iskrę wszystko działa jednak przy próbie odpalenia idzie tylko rozrusznik i nic. Silnik nawet nie drgnie. Rozczepił się napinacz paska rozrządu. Po ustawieniu rozrządu na nowo w vagu zostaje tylko jeden błąd VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 B Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 16989 - Internal Control Module: ROM Error P0605 - 35-00 - - Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 379 D Component: ABS BOSCH 5 7402 Coding: 0265108005 Shop #: BB 37402 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 919 033 C Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D07 Coding: 00142 Shop #: WSC 13571 No fault code found. End -------------------------------------------------------
soul87 Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 "Rozczepił się napinacz paska rozrządu" ?? Sprawdz kompresje. jezeli byla jakas akcja z rozrządem to , to tak troche zgaduje ale po dzwieku silnika podczas próby rozruchu mozna podejrzewac brak kompresji, pogieło zawory ? Kompresja do sprawdzenia .
Derlej Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Opublikowano 15 Lipca 2014 Zapomniałem napisać. Nie ma ciśnienia. Dzisiaj zamówiłem klucz do rozkręcenia głowicy. Jak przyjdzie to będę sprawdzał głębiej i truł dalej.
soul87 Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 no to sprawa jest jasna raczej, zawory sie pocałowały z tłoczkami dobrze ze masz 8v to tansza naprawa bedzie.
zwalowy Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 no to sprawa jest jasna raczej, zawory sie pocałowały z tłoczkami dobrze ze masz 8v to tansza naprawa bedzie. jezeli to silnik kolizyjny a raczej tak jest to mozna byc pewnym ze szlak trafil zawory....koszta spore ale itak do przezycia...czasami lepiej 2ga glowice
Derlej Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Opublikowano 15 Lipca 2014 Silniki chodzą po około 700 zł. Ciekawe jakie są koszta naprawy takiego silnika, bo kupno używanego to też trochę jak kupno kota w worku. Mam jeszcze pytanie, bo teść ma znajomego, który ma do opchnięcia silnik ale 1.8. Ten znajomy, niby mechanik mówi, że bez problemu można podmienić z 1.6 na 1.8 ale czytałem trochę i niby ludzie piszą, że nie ma możliwości takiej zamiany bez wymiany kompa i innych podzespołów. Ma kuszącą cenę bo 500 zł za silnik + skrzynię (chyba sam blok silnika, nie dopytywałem). No i jak z gazem przy zmianie na 1.8 jak coś.
soul87 Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 z 1.6 na 1.8 moze byc problem wlasnie w postaci kompa. najlepiej jakbys znalazl 1.8 razemz wiązka i kompem, swap na 1.8 jak najbardziej sensowny.
zwalowy Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 z 1.6 na 1.8 moze byc problem wlasnie w postaci kompa. najlepiej jakbys znalazl 1.8 razemz wiązka i kompem, swap na 1.8 jak najbardziej sensowny. to chyba oczywiste ze inne ECU bo przecie conajmniej inne uklady zaplonowe i zgadzam sie ze taka podmianka jest rozsadna zwlaszcza za pare stowek silnik,oczywiscie jak ma sie pewnosc ze na chodzie:)
Derlej Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Znowu było trochę czasu i załatwiłem klucze do głowicy. Rozebrałem i... Generalnie, mam pytanie. Jakie mam opcje do wyboru? I która jest najtańsza
neoxpl Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Najtansza to kupic uzywana glowice zalozyc i miec nadzieje ze bedzie działac. Powinno chyba ze korby pogiete.
Magicbattle Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 najlepiej zrob swapa na 1.8t bo szkoda zachodu i kasy na 1.8.
eXik Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Oczywiście wkładaj 1.8 T, ja rozważam również zmiane na taki silnik
jacek70 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Swap na 1,8t jest najlepszym rozwiązaniem ale nie najtańszym. Musiałbyś mieć wszystko co potrzebne: silnik z całym osprzętem,sterowanie,skrzynie a to jest trochę kasy. Czy warto ?????
Derlej Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Jak miałbym wymienić na 1.8 to ten od znajomego ale muszę dowiedzieć się jaki on ma dokładnie silnik (jak się dowiem będę rył banie co i jak ). Nie zależy mi na mocy itp. Auto mam aby jeździło z pkt A do B i tyle. Dzisiaj pytałem się w pierwszym lepszym zakładzie, za robociznę chcą 300zł.
eXik Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 jacek70 że zapytam, mógłbyś wycenic ile trzeba by było dać za takiego swapa na 1.8T ??
Derlej Opublikowano 18 Września 2014 Autor Opublikowano 18 Września 2014 Na co zwrócić uwagę przy wymianie silnika? Bo mam okazję dostać się do kilku normalnie niedostępnych miejsc. Aktualnie kupiłem nowe: poduszki pod silnik pasek alternatora pasek wspomagania kompletny rozrząd Myślę jeszcze nad zakupem napinacza do rozrządu. Silnik już wyjąłem i szykuję się przed wsadzeniem nowego aby nie było, że czegoś nie zrobię
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się