Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to coś z EGR-em !?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik stracił kompletnie moc, przy dodaniu gazy kopci na czarno. Praktycznie nie jedzie. Zrobiłem printscreen błędu z VAGa. Czy to padnięty EGR? Proszę o pomoc. silnik - błędy.JPG | Fotosik.pl

Opublikowano

Nie to klapka gasząca padł albo się zablokowała w kolwktorze dolotowym :)

A23_10150.jpg

---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ----------

część wygląda tak:

intake6.jpg

a uszkadza się często tak:

egr001jpgegr2.jpg

Opublikowano

Czy czasami nie jest połączona ta część z EGR-em?

Opublikowano

EGR i klapa gaząca to dwie oddzielne części , pierwsza do kolektora dolotowego przykręcona jest klapa, a do niej dopiero przykręcony jest EGR :whistling:

Opublikowano

Dzięki. Właśnie tak coś kojarzyłem, że jedno z drugim połączone jest, czyli najpierw trzeba zdjąć EGR a potem tę klapkę.

Opublikowano

Do kolektora przykrecony jest najpierw zawor egr a do niego klapa gasząca.:-) przewod doładowania zawsze łączy sie z klapą.na foto z dokumentacji jest pokazane w 2gim poście. Klapa-> egr-> kol.ssący. Ale jesli twoj silnik to 16 zaworow to moze mieć klapy kolektora ssącego-tam pada regulator podciśnieniowy.

Opublikowano

u mnie te plastikowe czarne zębatki były kompletnie wytarte

Opublikowano
Do kolektora przykrecony jest najpierw zawor egr a do niego klapa gasząca.:-) przewod doładowania zawsze loczy sie z klapą.na foto z dokumentacji jest pokazane w 2gim pośąwcie. Klapa-> egr-> kol.ssący. Ale jesli twoj silnik to 16 zaworow to moze mieć klapy kolektora ssącego-tam pada regulator podciśnieniowy.

Dzięki SOTO za poprawkę, ludzka pamięć być zawodna, szczególnie w moim wieku :facepalm::decayed::grin:

Opublikowano

Okazało się, że padło kółko napędowe wewnętrzne małe białe mechanizmu klapy gaszącej (sypnęły się zęby, jak na foto).

a11.jpg

a22.jpg

Kupiłem całą część nową, założyłem i wszystko wróciło do normy, działa normalnie. Auto jeździ, jak wcześniej. Dzięki za Waszą pomoc.

Opublikowano

ile cie to kosztowało all z robocizną?

Opublikowano

Np. Ja u dzika płaciłem za zamiennik 750zł. Aso-1950zł.

Wymiana-0zł.praca własną.

---------- Post dopisany at 23:05 ---------- Poprzedni post napisany at 22:51 ----------

Dzięki SOTO za poprawkę, ludzka pamięć być zawodna, szczególnie w moim wieku :facepalm::decayed::grin:

A nie ma za co...najlepszym sie zdarza...

Opublikowano

Część kupiłem nową oryginalną Siemens VDO, w InterCars, po znajomości ... 800zł :facepalm: - normalnie 1.250zł :wallbash:, i praca własna (20 minut pracy, wyjąć starą część i włożyć nową i tyle).

Opublikowano

Jeśli zniszczeniu ulegają tylko te elementy przekładni to proponuję pomierzyć, porobić konkretne rysunki, a najlepiej zamodelować w jakimś CAD-ie i poszukać zakładu, który podjąłby się wyprodukować jakąś partię. Tworzyw sztucznych pełno na rynku, na pewno coś da radę dobrać. Ostatecznie można z brązu dorobić, będzie do końca życia każdej audiki. Koszt wyprodukowania na pewno będzie o wiele niższy niż zamiennik w IC.

Opublikowano

Też myślałem o dorobieniu tych kółeczek, półkółek itp. zębatych z czegoś, u kogoś i przyszłościowo dla potomnych, bo przez takie małe "gówienka" trzeba płacić kosmiczne pieniądze za całe części a potrzeba tylko takiej "pierdułki" za parę zł. W zeszłym roku padły mi zęby na tym półkolu w mechanizmie EGRa - też były koszty. Niestety do tych całych części nie ma tych małych części zamiennych a szkoda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...