e1thx Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Witam panowie Mam problem z audi A4 B6 1.8T AVJ. Otóż w sobotę jechałem drogą ekspresową ok 160 lekko mnie bujnęło na drodze. Auto jest obniżone sprężynami od s-line i na pewno bujniecie było bardziej odczuwalne. Zaświetliła się kontrolka od oleju po czym zgasła, już więcej się nie wyświetliła. Zatrzymałem się po ok. 1km i otworzyłem maskę a silnik cykał jak diesel. Zgasiłem, po chwile zapaliłem z powrotem dalej cykał. Żadnych wycieków. Auto zaholowałem, po ok 1h odpaliłem przy mechaniku dalej cykał. W poniedziałek mechanik odpalił go i nic. Sprawdził cienienie oleju. Na ziemnym jak i na ciepłym silniku, mówił ze książkowe jest. Z tego co czytałem forum to bolączka jest łańcuch faz rozrządu lecz usterka występuje na zimnym i przestaje na ciepłym. A tu już jeżdżę ok 1 mies po zdarzeniu i nic. Auto miesiąc przed zdarzeniem miało wymieniane wszystkie filtry, olej 10w40, rozrząd z pompą, termostat. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i zna rozwiązanie. Dzięki za uwagę.
soul87 Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Miska do zwalenie, czyszczenie smoka oraz porządne sprawdzenie ciśnienia oleju, zapewne spadło ponizej tego "ksiązkowego" mechanior pewnie nie do konca dobrze rozgrzal motor i stwierdzil ze cisnienie jest ok a Ty leciales na trasie gdzie olej sie porzadnie dogrzal i spadlo cisnienie i dlatego cykał. .. taka moja teoria .
e1thx Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Mechanik mówił mi przy wymianie podstawowej po zakupie, ze ktoś chyba wyciągał misę olejową. Tylko nie wiedział dlaczego. Czy ktoś chciał coś ukryć albo ją wymieniał. Mówił również ze przy spuszczaniu oleju miał trochę dziwną konsystencje, jak by ktoś jakiegoś dodatku wlał. Ciśnienie sprawdzał w ten sposób że przez godzinę samochód stał odpalony. Trzy razy zagrzała się chłodnica i wtedy sprawdzał.
Rabbi Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 kolega soul87 dobrze radzi. micha koniecznie w dół i sprawdzić smoka pompy czy nie zaklejony. i koniecznie zmień ten olej bo 10w40:facepalm: bo ten do poloneza bardziej pasuje.A do 1.8T lej 5w40 lub 0W40 -poczytaj w wątku olejowym. nie lekceważ sprawy bo przytrzesz motor (o ile tak już się nie stało)
e1thx Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Opublikowano 18 Lipca 2014 jak mogłem przetrzeć motor jak tego cykania nie ma już? no i jak z tym olejem, był wcześniej lany 10w40 to jak zaleje mniej gesty to nie będzie wycieków?
kawowy19 Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 nie wiadomo co sie stało. To że przestało cykać bo.np olej teraz dochodzi do góry nie znaczy że coś się nie przytarło. I w drugą stronę, może się faktycznie nic nie stało. Moim zdaniem nie masz co gdybać, jak Kolega wyżej pisał, micha w dół smok do czyszczenia, kontrola pompy oleju itd. Co do oleju to 10ka raczej niewskazana do 1,8T.
noxes Opublikowano 20 Lipca 2014 Opublikowano 20 Lipca 2014 Taa zalany pewnie pól syntetyk z beczki tak jak koledzy radzą, micha w dół i myjemy wszystko. Co do cykania to zapewne hydraulika nie dostała oleju i szklanka mogła się zapowietrzyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się