Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Brak mocy od około 2800 obrotów


audik24

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją pierwszą A4 kupiłem kilka tygodni temu, niby jeździ ale wydaje mi się że 116 kucyków to nie mam. Zapala bez problemu nie kopci, byłem na vagowaniu, za pierwszym razem błąd czujnika temp płynu, po skasowaniu i ponownym vagowaniu po kilku dniach " czysto"...żadnych błędów. Mechanik który oglądał moje autko i podpinał pod vaga zasugerował że to może być zatkany katalizator. Byłem u tłumikarza ale pooglądał, pomacał i stwierdził że wydech ma "zdrowy" i szkoda ciąć katalizator. Wymieniłem oczywiście wszystkie filtry ( KNECHT), czyściłem przepływkę. To co mnie zastanawia to zaolejony EGR, czy on może być przyczyną braku pełnej mocy? Jak pisałem wcześniej efekt szczególnie mocno odczuwalny gdy silnik jest ciepły a obroty powyżej 2800...a i jeszcze jedno:turbo mechanik ocenił na sprawne, sztangę sam obserwowałem i wygląda że działa jak trzeba. Wiem że tematyka spadku mocy jest szeroko opisywana, czytałem chyba wszystkie posty ale jakoś nic nie pasuje do mojego AJM-a. Może macie jakies swoje doświadczenia, pomysły na rozwiązanie problemu ? Pozdrawiam wszystkich fanów :notworthy: AUDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mamy. gdybys uwaznie czytal to bys wiedzial ze pierwsze co nalezy zrobic to sa logi dynamiczne i statyczne. wtedy mozna ocenic motorownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob logi;] mialem ten sam problem, kat byl zawalony, spaliny nie prezchodzily przez kat i cofaly sie do turbiny. Efektem byl spadek mocy. Po wyj**** kata i czysczeniu turbo autko pieknie smiga, a turbawka daje piekny dziwek:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw oznaczenie silnika w profilu

Co do EGRa to powiedz co oznacza zaolejony. W dolocie dopuszczalna jest mgiełka olejowa czyli po odkręceniu węża jak przetrzesz palcem ściankę będzie na nim olej. Jeżeli zaolejony dotyczy wycieków przez te otworki w EGR to jest on zwalony i nadaje się tylko do wymiany - właśnie w rozeznaniu mam kupno jego bo w AJM EGR z oznaczeniem 038 131 501 G były usterkow i później zmienili go na 038 131 501 AQ.

Co możesz jeszcze zrobić to pełne logi VAGiem wówczas może być widoczne co nie domaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełne logi zrobię, choc raczej dopiero za kilka dni. Kolega ma interfejs Viaken-a ale Vag-Cooma 409.1 tylko wesrsji demo, wczoraj pojeździlismy troche z laptopem i zapiętym vagiem. Obaj jestesmy elektronikami więc nasza niewiedza natemat silników tdi jest duża :( ale podstawowy wniosek jaki mam po tych "testach" to bardzo mały parametr w grupie 8 -" ograniczenie dawki paliwa na podstawie masy zasysanego paliwa". Ten parametr nie przekracza 30 a obserwowaliśmy go kilkakrotnie jadac na 3 biegu ( temp. silnika 82 st.) z gazem wcisniętym w podłogę od 3000 rpm. parametry 2 i 3 z tej grupy w oklicy 50 w czasie tego testu.

W tym samym czasie w grupie 10 parametr 3 ( cisnienie doładowania) mieścił się w przedziale 2050 - 2150 mbar.

Moje pytanie do speców, czy na tej podstawie mozna podejrzewać że przepływomierz powietrza jest "skonany"?

Po odopięciu wtyczki przepływomierza powietrza oczywiście wyskakuje błąd. W moim AJM jest to Bosch 0281002461.[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2008, 08:44_________________________________________________Witam Wszystkich. Przepływomierz powietrza już wymieniony i fura odzyskała utracone "kuce". Oryginał Bosch, " jedyne" 300 zeta...

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem to samo powyzej 2500 słabo miał doła czułem ale myslałem ze tak ma byc.Dopiero po wizycie u Witka okazało sie ze przepływomierz jest walnięty.Po wymianie wrociło wszystko do normy tzn do 128km (taka mi sie seria trafiła) a i troszke koników dodał mi Witak i teraz płynniutko wyrywa do przodu.

Pozdrawiam

:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...