Rako Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Witam Serdecznie. Od wtorku jestem po zakupie autka dla dziewczyny. Zdecydowała się na Audi A3 2005r. z silnikiem 2.0 na pojedyńczym wałku. Autko przed zakupem szczegółowo zbadane na stacji, sprawdzona historia autka. Przy zakupie byłem z mechanikiem....Ogólnie autko w dobrym stanie. Jedyny mankament to taki że przy gaszeniu wydaje terkot...(nie ma w tym jakiegos metalicznego dzwieku) Autko nie szarpie, dobrze się zbiera , chodzi równo. Nie trzęsie budą na wolnych obrotach, sprzęgło działa bez zarzutów.... I teraz ogólnie niewiem jak to zdiagnozować.... liczyłem się z tym że może to być dwumas...( co prawda w histori figurowało wymiana właśnie dwumasu) ale nie wiadomo jak autko było użytkowane. Może znajdzie się osoba co troche doradzi...albo miała podobny problem. Z góry dzięki Pozdrowionka;)
ChilliPalmer Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Na pierwszy ogień do sprawdzenia klapa gasząca, może ona powoduje jakieś zawirowanie i właśnie pojawia się terkot. Druga kwestia, sprawdź umocowanie filtra powietrza oraz elementów dolotu. Co do dwumasy, to ona lubi terkotać ale najczęściej w sposób metaliczny, sprawdzisz puszczając delikatnie sprzęgło (czy kopie w pedał sprzęgła). Ew. jeszcze turbina, zdjemij wąż i poruszaj wirnikiem... jeśli ma luz to znaczy że od drgań silnika przy wyhamowaniu wpada w rezonans i ociera o obudowę.
Rako Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Opublikowano 25 Lipca 2014 spoko dzięki za rade....nie chce nie potrzebnie narazie kase ładować w dwumas...jeśli trzeba będzie to spoko...autko ma służyć długo. Co do kopania w pedał sprzęgła nie odczułem...Sprzęgło działa bez zarzutów...do tego na wolnych obrotach nic nie słychac. Przy odpalaniu też cicho.... ---------- Post dopisany at 13:15 ---------- Poprzedni post napisany at 13:12 ---------- a opcja jakieś poduchy też w chodzi w grę...??
ChilliPalmer Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Tak, poducha silnika też potrafi "klepnąć" przy gaszeniu. Napisałem Ci co i w jakiej kolejności sprawdzić... to nic nie kosztuje. EGR i klapkę gaszącą da radę wyczyścić samemu, luzy na turbinie jesteś w stanie sam sprawdzić... podobnie jak zamocowanie elementów dolotu...
Turboziomal Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Jest spora szansa ze poduszka skrzyni- czy przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem słychać pukanie?
SotoM Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 sprawdź koło pasowe alternatora - wolnobieżkę - jesli stoi ,to przy gaszeniu napinacz podskakuje od paska klinowego powodując dziwki - terkot.
Rako Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Opublikowano 26 Lipca 2014 Jest spora szansa ze poduszka skrzyni- czy przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem słychać pukanie? Czasem słychać takie ,,puste" puknięcie....ale naprawdę nie jest to częste.....Od poniedziałku zabieram się za diagnozę. ---------- Post dopisany at 08:33 ---------- Poprzedni post napisany at 08:32 ---------- Jest spora szansa ze poduszka skrzyni- czy przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem słychać pukanie? Czasem słychać takie ,,puste" puknięcie....ale naprawdę nie jest to częste.....Od poniedziałku zabieram się za diagnozę. najczęściej idzie to usłyszeć z szybszej zmianie z 4 biegu na 5...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się