tekilus Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Witam, za każdym razem próbując odkręcić koła z tyłu, bardzo mocno zapiekają się śruby. Po wyjęciu ich zawsze jest dużo wody i nalotu rdzawego z wodą. Czemu tam się może woda zbierać? Czy ktoś miał podobny problem? Za każdym razem czyszczę delikatnie śruby szczotką drucianą i smaruję smarem miedzianym. Czy coś nie tak mogę mieć z piastą skoro mam tam wodę?
SotoM Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Syf bedzie na śrubach zawsze. Po za tym nie powinno sie smarowac gwintów śrub jedynie powierzchnie styku śruby z felgą (taka informacja z dokumentacji serwisowej napraw i obsługi pojazdów vag) A koła dokrecasz ręcznie kruótkim kluczem do oporu ręcznie ile siły w rekach nie skacze sie po kluczu lub najlepiej kluczem dynamometrycznym na 130Nm. Po za tym to normalne ze śruby sie zakleszcza w gniezdzie felgi.
pieciajek Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Wyczyść gwint narzynką 14X1,5 jak dobrze pamiętam. Gwint w piaście gwintownikiem. Po tym zakręć na sucho i niczym nie sparuj bo właśnie smar na gwincie podczas jazdy i hamowania nagrzewa się i spieka na gwincie szpilki co powoduje Twój efekt. Jak chcesz coś posmarować to jedynie jak kolega pisze samą główkę przylegania szpiki z felgą. A i najważniejsze, weź do ręki klucz i sam zakręć koła bo na wulkanizacji potrafią tak dorypać szpilki że na drodze zwykłym kluczem mozna tylko pomachać o pomoc.
tekilus Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Dzięki za odpowiedź, byłem na wakacjach i nie obserwowałem tematu. pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się