Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony Silnik 1.8T Avj


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Stało się!! Wczoraj na trasie prędkość około 100km/h usłyszałem strzał i auto odmówiło posłuszeństwa. Maska w górę, mały obłok białego dymu. Na pierwszy rzut oka widać olej na pasku alternatora i klimy. Próba przekręcenia pokazała że góra silnika się nie kręci:facepalm: Czyli rozrząd szlak trafił przebieg 245tkm ostatnia wymiana 180tkm na jesień chciałem zrobić nowy.....blabla blaa!

Pytanie:Przy założeniu najgorszego scenariusza z pogiętymi tłokami zaworami i pękniętym wałem nie wiem co tam jeszcze, czy jest sens pchać się w avj czy może zakupić silnik inny z rodziny 1.8T kwestia czy osprzęt będzie pasował.Jak macie jakieś doświadczenia dajcie znać. Brat zabierze się za autko w tygodniu, także będę zdawał relację może wrzucę parę zdjęć co i jak. Ku przestrodze żeby nie odwlekać wymiany :slina:

pozdr

Opublikowano
Witam wszystkich,

Stało się!! Wczoraj na trasie prędkość około 100km/h usłyszałem strzał i auto odmówiło posłuszeństwa. Maska w górę, mały obłok białego dymu. Na pierwszy rzut oka widać olej na pasku alternatora i klimy. Próba przekręcenia pokazała że góra silnika się nie kręci:facepalm: Czyli rozrząd szlak trafił przebieg 245tkm ostatnia wymiana 180tkm na jesień chciałem zrobić nowy.....blabla blaa!

Pytanie:Przy założeniu najgorszego scenariusza z pogiętymi tłokami zaworami i pękniętym wałem nie wiem co tam jeszcze, czy jest sens pchać się w avj czy może zakupić silnik inny z rodziny 1.8T kwestia czy osprzęt będzie pasował.Jak macie jakieś doświadczenia dajcie znać. Brat zabierze się za autko w tygodniu, także będę zdawał relację może wrzucę parę zdjęć co i jak. Ku przestrodze żeby nie odwlekać wymiany :slina:

pozdr

Zdejmijcie glowice i wszystko bedzie jasne. Niech sprawdzi czy ktora korba sie nie zgiela no i ile zaworow uj strzelil, chociaz z tego co piszesz ze na paskach masz olej to niech lepiej sie przyjrzy czy gdzieś bokiem kopyta nie wystawil.. i dopiero jak sie dowiesz co jest uszkodzone to mozesz sie zastanawiac nad slupkiem badz naprawa :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

dokładnie kolego też mi się wydaje że kopyto bokiem poszło bo ten olej skąd? no nic kwestia czasu

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Odchyl plastikowa oslone i bedziesz widzial czy pasek jest caly

Opublikowano

pierwsze szybkie diagnozy a raczej ocena poniesionych strat ;-)

osłona rozrządu zdjęta wszystkie ząbki od paska leżą obok zatartej pompy wody :o jej ruszyć nie sposób, płynu chłodniczego ubyło, oleju stan.

znany przyczynę prawdopodobnie jutro pójdzie głowica w górę

pozdr

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Czyli plyn byl na paskach? To czapka do gory i paczec korby tloki i jak si To glowice do obrobki nowa uszczelka, rozrząd i dalej bedzie jezdzic :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

było mokro więc myślałem że to olej na początku, teraz wychodzi na to że to płyn

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Przed awarią pompa dawała jakieś oznaki jej końca? Sprawdź też dokładnie czy nic nie odpadło od termostatu blokując łopatki pompy.

Opublikowano

hmm to śmieszne, wcześniej a właściwie dzień przed awaria z bratem słyszeliśmy delikatne zgrzytanie jakby przeskoki nic mocnego żadne tam głośne stuki przykładem ucho do silnika i nie było to jakoś tragicznie...doszliśmy do w wniosku że jak na jesień będziemy robić rozrząd to przyjrzyjmy się napinaczowi z łańcuszkiem od wałków może to...teraz wiemy że mogła to być zacierajaca się pompa łożysko na niej bardzo nieregularne te odgłosy.

teraz szukając w papierach od niemca od którego brałem widzę owszem pasek rolki wymienione na 170tys ale o pompie nic nie mogę znaleźć ...

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany 31-07-2014 at 10:16 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2014 at 10:11 ----------

koledzy czy zrobię coś głupiego jak kupię nowy rozrząd założę i sprawdzę ciśnienie na cylindrach, czy może za dużo ryzykuje, a nóż widelec ...tragedii nie ma,bo jakoś wszystkim czasu brak na zdjęcie głowicy .

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
hmm to śmieszne, wcześniej a właściwie dzień przed awaria z bratem słyszeliśmy delikatne zgrzytanie jakby przeskoki nic mocnego żadne tam głośne stuki przykładem ucho do silnika i nie było to jakoś tragicznie...doszliśmy do w wniosku że jak na jesień będziemy robić rozrząd to przyjrzyjmy się napinaczowi z łańcuszkiem od wałków może to...teraz wiemy że mogła to być zacierajaca się pompa łożysko na niej bardzo nieregularne te odgłosy.

teraz szukając w papierach od niemca od którego brałem widzę owszem pasek rolki wymienione na 170tys ale o pompie nic nie mogę znaleźć ...

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany 31-07-2014 at 10:16 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2014 at 10:11 ----------

koledzy czy zrobię coś głupiego jak kupię nowy rozrząd założę i sprawdzę ciśnienie na cylindrach, czy może za dużo ryzykuje, a nóż widelec ...tragedii nie ma,bo jakoś wszystkim czasu brak na zdjęcie głowicy .

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Mysle, ze lepiej przed kupnem paska sprawdzic szczelność zaworow a do tego paska Ci nie potrzeba, trzeba tylko zdjac pokrywke a juz nawet po zdjęciu pokrywki prawdopodobnie bedzie widac czy wszystkie zawory pracuja czy tez nie jak będziesz krecil walkami albo bedzie widac np ze szklanka jest nizej ;)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

ok dzięki to najpierw pokrywa zaworów może będzie jaśniej w głowie

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

nie miałem nawet minimum szczęścia .... prawie wszystkie zawory dostały w łeb, walków nie idzie obrócić także raczej też nie zaciekawie z nimi, tłoki aż powganitane także nie jest za ciekawie, pytanie co z dołem silnika ale patrząc po tłokach to raczej radośnie tam nie bedzie .

Pytanie czym zastąpić avj jeśli wogóle można ,czy inne symbole podejdą bez zmiany softu .

-czy może naprawiać silnik

Nie mam pojęcia co robić pomóżcie!!!

ok dzięki to najpierw pokrywa zaworów może będzie jaśniej w głowie

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

nie miałem nawet minimum szczęścia .... prawie wszystkie zawory dostały w łeb, walków nie idzie obrócić także raczej też nie zaciekawie z nimi, tłoki aż powganitane także nie jest za ciekawie, pytanie co z dołem silnika ale patrząc po tłokach to raczej radośnie tam nie bedzie .

Pytanie czym zastąpić avj jeśli wogóle można ,czy inne symbole podejdą bez zmiany softu .

-czy może naprawiać silnik

Nie mam pojęcia co robić pomóżcie!!!

tak w ramamch sprostowania pompa również została wymieniona sprawdziłem dokładnie papiery są rachunki ze wszystko ostało zrobione jak należy na 170tys, czy to możliwe żeby się po 70 tys zatarła .....dziwne może jak kolega pisze może coś odpadło od termostatu i zablokowało cholera wie....

Opublikowano

Przykra sprawa, ja bym szukał silnika na podmianę. Sprzedający dają gwarancję rozruchową a po zakupie można szybko sprawdzić kondycje no i z 4 tyś trzeba liczyć (silnik + nowy rozrząd)

Opublikowano

A więc tak, stary silnik wyrzuć na złom, będzie na piwo. Co do silnika, możesz wstawić goły słupek od AVJ, BFB lub BEX. Tego ostatniego sobie odpuść, bo za drogi. Wrzuć AVJ lub BFB, koniecznie goły słupek, bo po co się narażać na koszty? Cena gołego słupka, dobrego to ok 3tyś zł. Weź z pewnego źródła, bo często te silniki z zachodu mają nachulane dużo km i zaczynają się problemy z dołem silnika, trzymaniem ciśnienia i panewkami. Naprawiać starego się nie opłaca. Koszt silnika ok 3 tyś + koszt rozrządu 250zł + ok 220zł pompa wody jeśli dobrze pamiętam + koszt napinacza, którego kosztu nie pamiętam. W razie więcej ilości pytań wal na PW, trochę siedzę w temacie.

Opublikowano

A więc tak, stary silnik wyrzuć na złom, będzie na piwo. Co do silnika, możesz wstawić goły słupek od AVJ, BFB lub BEX. Tego ostatniego sobie odpuść, bo za drogi. Wrzuć AVJ lub BFB, koniecznie goły słupek, bo po co się narażać na koszty? Cena gołego słupka, dobrego to ok 3tyś zł. Weź z pewnego źródła, bo często te silniki z zachodu mają nachulane dużo km i zaczynają się problemy z dołem silnika, trzymaniem ciśnienia i panewkami. Naprawiać starego się nie opłaca. Koszt silnika ok 3 tyś + koszt rozrządu 250zł + ok 220zł pompa wody jeśli dobrze pamiętam + koszt napinacza, którego kosztu nie pamiętam. W razie więcej ilości pytań wal na PW, trochę siedzę w temacie.

A więc trochę szczegółów:

Zakupilem silnik Avj całkowicie w ciemno sprzedawca zapewniał ze jest ok -koszt 2600

Do tego nowy rozrząd, płyny,dodatkowo rolka napinacza około 700

Silnik był w środę, we wtorek wyjalem stary- środa wieczór auto zapalilo:-)

Czwartek dokończenie roboty i płyny i jazda próbna.Pracuje równo, wydaje mi się ze bardziej kulturalnie niż poprzednik

Koszt całkowity 3500 zł plus krata browarów z bratem:-) Dzisiaj trasa 250 km żadnej kontrolki(wczesniej silnik się świecił od spalin lambda2, oraz czasami się zapalala kontrolka pomarańczowa oleju) żadnego błędu spalanie podobnie jak tamten.Dzisiaj pakuje trumnę i rowery na dach wieczorem smigam 360km na urlop odreagowac. Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.

Morał tej historii krótki, nie zwlekaj z rozrządem bo opłakane skutki:-)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...