Skocz do zawartości
IGNOROWANY

brak mocy-kontrolka swiec zarowych-check-a na kocu DPF


...radek...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie dawno talem sie posiadaczem audi b7 2.0 170KM. Dzis zaswiecila mi sie kontrolka swiec zarowych i autko stracilo na mocy. Na wolnych obrotach jak wcinalem pedal gazu w podloge to obroty dochodzily do 2500 i tyle. Jak zgasilem silnik wszystko wraca do normy. Po chwili powtorka. po trzykrotnym zapaleniu sie kontrolki swiec wyskoczyl blad check. Tak przejechalem jakies 15km a na koncu pokazal sie symbol DPF. po podlaczeniu vaga pokazalo blad

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent

dpf byl zapchany w 55%

Przegonilem autko tak konkretnie i dpf spadl do 25%.

Juz 2 razy taka sytuacja sie zdarzyla. gdzie szukac przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że samochód wchodzi w tryb serwisowy przez DPF, zdecydowanie należy go usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem podczas jazdy czuje takie delikatne szarpniecia. Jakby sie wlasnie turbinka przycinala. Dpf zaswiecil sie dopiero po dluzszek jeździe na odlaczonej turbince. Za pierwszym razem jak sprawdzalem byl zapchany w 10%.:confused:

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd tyczy się słabego doładowania turbiny. Sprawdzaj po kolei wszystkie węże od turbo, intercoolery,Zobacz czy sztanga przy turbinie pracuje możliwe że łopatki się zapiekły. Dpf sie wypala do puki nie ma przeładowania. Dpf sie wypala przy jezdzie nawet 60km/h przy 2000rpm. Jak juz przegniesz z rpm to wpada w tryb awaryjny. Rowniez spr.bym egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Grzesiek napisał, szukaj nieszczelności na wężach pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.

To że DPF się zapycha jes prawdopodobnie skutkiem powyższego.

A na temat szarpnięć poczytaj tutaj:

http://a4-klub.pl/2-0-197/szarpie-przyspieszania-281189/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Grzesiek napisał, szukaj nieszczelności na wężach pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.

To że DPF się zapycha jes prawdopodobnie skutkiem powyższego.

A na temat szarpnięć poczytaj tutaj:

http://a4-klub.pl/2-0-197/szarpie-przyspieszania-281189/

Przyjade do domu bede szukal. Po kliknieciu w link otwiera sie temat z radiami :confused:

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwórz link na kompie, powinno się dobrze otworzyć :naughty::hi:

Rzeczywiscie dobrze sie otworzylo. Jak dokladnie szukac nieszczelnosci? Chcialem wyciagnac turbinke i zerknac na nią, ale nie wiem jak dokladnie ja wyciagnac. :facepalm: Musze zacząć ogarniać po mału to autko.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź ruch sztangi gruchy.uruchamiasz i gasisz silnik i patrz jaki zakres ruchu ma sztangj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź ruch sztangi gruchy.uruchamiasz i gasisz silnik i patrz jaki zakres ruchu ma sztangj

sprawdze jutro. tylko tam ciasno jak cholera. malo co widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla chcącego - nic trudnego... ;)no niestety - nie dowiesz sie inaczej chyba ze zdemontujesz dolną osłone pod silnikiem i moze od dołu bedzie dojscie reką - kciukiem naciskasz na ramie vnt i weryfikujesz ruch -zakres (z 1cm ruchu) , opory - czy czujesz pod palcem przeskakiwanie drapanie itp - czy gładko bez problemu pracuje- jesli bez problemu i nie czujsz zahaczen - nie masz co wyciągać turbo. jesli vnt pracuje a czujesz pod palcem w trakcie ruchy jakies przeskoki zakleszczenia - to ty masz siłe aby nascisnac i zeby łopatki sie przestawiły ale podcisnienie nie bedzie miało siły zaciagnąc. wtedy turbo do demontazu i czyszczenie VNT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem sztange. wydaje mi sie ze chodzi dobrze. jak ciagne do gory to sie rusza, ale tak jakby sprezynuje. przesylam filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nic się nie reguluje.

Jedyna regulacja jest ustawiana fabrycznie lub po regeneracji turbiny.

Ma mieć odpowiednie wychylenia w zależności od podciśnienia.

Wracając do tematu.

Podłącz miernik podciśnienia i sprawdź jakie jest tuż przed gruszką turbiny i czy jest reakcja na nagłe dodanie gazu.

Reszta to poszukiwanie nieszczelności w układzie dolotowym.

Oczywiście sztanga musi płynnie chodzić. To możesz sprawdzić podpinając na wężyk od gruszki dużą strzykawkę i tworząc podciśnienie obserwować płynność ruchów sztangi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To możesz sprawdzić podpinając na wężyk od gruszki dużą strzykawkę i tworząc podciśnienie obserwować płynność ruchów sztangi.

Turbina byla wyciagnieta i gruszka podobno tez sprawdzona. Razem z mechanikiem sprawdzalismy turbinke podczas jazdy z vagiem i stwierdil ze chodzi bardzo dobrze, to samo powiedzial o przeplywce. Nic trzeba bedzie zrobic te logi i sie zobaczy. Nie ma co gdybac... :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro z mechanikiem Vagiem robiliście testy i jest ok to po co robić logi. Już je właśnie zrobiliście.

Test jeden za kierownicą a drugi przed laptopem + VAG + dobra analiza = 100% sukcesu

Logi robią ludzie którzy się nie znają, mają interfejs i dzielą się nimi z innymi by sprawdzili niedomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 011 jakoś dziwnie zachowuje się regulacja VNT, mimo że ciśnienie doładowania jest dalekie od wymaganego przez sterownik, wraz ze wzrostem obrotów następuje zmniejszenie wysterowania zaworu podającego podciśnienie na gruchę.

Dopiero od 2,5k obr/min log jest prawidłowy, poniżej jest niedoładowanie :naughty:

Auto jest po programie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to nie jest po zadnym programie. Gdzie szukać przyczyny? Właśnie od 2500 czuc ze auto idzie.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez ...radek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych konstrukcjach zależność była prosta, do momentu osiągnięcia zadanej wartości ciśniena doładowania, wysterowanie zaworu sterowania VNT było prawie maksymalne, dopiero w okolicach zadanego, wysterowanie spadało i było utrzymywane na takim poziomie, by ciśnienie doładowania było właściwe.

W BRD sprawa nie jest już tak prosta, grucha sterująca geometrią turbiny ma swój czujnik położenia, poza tym jest on naszpikowany wszelkiej maści czujnikami temperatury, ciśnienia, elektrycznie sterowaną klapą gaszącą , która w czasie pracy silnika przyjmuje sany pośrednie....

Nie mam pojęcia jak to wszsto jest od siebie uzaleznine w programie sterującym :naughty:

Błędów w sterowniku silnika nie ma żadnych ?

Na którym biegu robiłeś tego loga, nie było problemu z trakcją :kox: bo widzę że masz ośkę, może ESP zabezpiecza przed utratą przyczepności przez przednie koła ? :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...