Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Przepływomierz - błąd 16487


fend18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy odczycie bledow wyrzucilo mi blad 16487 - przeplywomierz - wysokie napiecie brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem, co powoduje ten blad? uszkodzony przeplywomierz? czy moze cos jeszcze? po skasowaniu bledu na pracujacym silniku, obroty spadly do okolo 600rpm i po ponownym odczycie znow zlapal ten blad, wszystkie polaczenia elektryczne wygladaja na ok, jest mozliwosc sprawdzenia przeplywomierza? odlaczalem i auto jest strasznie mulowate, dodam ze delikatnie drzy silnik, zarowno na gazie jak i na benzynie, oraz od czasu do czasu faluja obroty, czy na pewno mam do wymiany przeplywomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak masy na przeplywomierzu, zwarcie do plusa, uszkodzony przepływomierz. Jakie wartości pokazuje vag w drugiej grupie bloków mierzonych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak masy na przeplywomierzu, zwarcie do plusa, uszkodzony przepływomierz. Jakie wartości pokazuje vag w drugiej grupie bloków mierzonych?

wlasnie zrobilem logi dynamiczne dla blokow 001, 003,008 dla 002 nie robilem, czy wystarcza statyczne czy musza byc dynamiczne?

link do logow http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4400a43ca7bc9ee4.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wystarczy statyczny, a jak będzie w normie to zrobisz dynamiczny.

a z tych logow powyzej idzie cos odczytac? log statyczny rozumiem przez stanie w miejscu i wkrecenie silnika z wolnych obrotow do 6tys rpm, tak ma byc? tylko blok 2 czy jeszcze ktorys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na wolnych obrotach i nic nie wkręcasz, powyłączaj też wszystkie odbiorniki energii: klima, światła, radio, itd.

Blok drugi dla oceny przepływomierza wstępnie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na wolnych obrotach i nic nie wkręcasz, powyłączaj też wszystkie odbiorniki energii: klima, światła, radio, itd.

Blok drugi dla oceny przepływomierza wstępnie wystarczy.

ok zrobilem logi, ale wcisnalem gaz do 6tys rpm i masa powietrza jest ciagle taka sama pozniej link do loga, teraz pytanie, brak zasilania do przeplywomierza? jakie napiecie powinno byc na poszczegolnych pinach i przy jakich obrotach silnika? czy utrzymuje ciagle to samo napiecie? ewentualnie czy jest jakis gdzies bezpiecznik odpowiadajacy za doprowadzenie zasilania?

link do loga http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d6ef8d1de14290f.html

czy przeplywomierz moze powodowac drgania na wolnych obrotach silnika? czy to juz pierwsze oznaki kola dwumasowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstepnie stawiam na brak masy (brązowy kabelek). Sprawdź napięcie między masą na przepływomierzu, a zasilaniem (czerwony z zielonym) powinno być pełne napięcie zasilania. Dwa pozostałe są sygnałowe ale dokładnie nie pamiętam jak tam powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstepnie stawiam na brak masy (brązowy kabelek). Sprawdź napięcie między masą na przepływomierzu, a zasilaniem (czerwony z zielonym) powinno być pełne napięcie zasilania. Dwa pozostałe są sygnałowe ale dokładnie nie pamiętam jak tam powinno być.

pelne czyli rozumiem kolo 12V? w calym zakresie obrotow? czy np na wolnych?[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2008, 13:29_________________________________________________Zmierzylem napiecie jest 14,00V po uruchomieniu silnika (na odlaczonej wtyczce), na brazowym masa i zielono czerwonym + nie wiem czy takie powinno byc czy jest za wysokie, blad sugeruje ze jakby za wysokie? jest gdzies jakis przekaznik regulujacy napiecie podawane na przeplywomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdzasz na podłączonej wtyczce! Po drugie możesz zwrócić uwagę czy po odłączeniu wtyczki vag pokaże 0 g/s w drugiej grupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdzasz na podłączonej wtyczce! Po drugie możesz zwrócić uwagę czy po odłączeniu wtyczki vag pokaże 0 g/s w drugiej grupie.

hm, jak moge sprawdzic napiecie na zalozonej wtyczce? bo chyba nie przecinajac kabli? co do drugiej sugestii zaraz pojde sprawdzic odlaczajac wtycze i sprawdzajac blok 002 i napisze.

log dynamiczny dla bloku 002 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7fbd83986a78bc0.html

po odlaczeniu wtyczki w bloku 002 masa powietrza 0, nie wiem jak zmierzyc napiecie na podlaczonej wtyczce do przeplywomierza, samochod zaczal tez wiecej palic, wydaje mi sie ze to nie przeplywomierz, po odlaczeniu wykasowaniu bledu, blad powraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po odpięciu wtyczki vag pokazał 0 i na brązowym jest masa to raczej przepływomierz.

nie wiem jak zmierzyc napiecie na podlaczonej wtyczce do przeplywomierza

Nikt nie mowił, że będzie łatwo... jak chcesz mieć pewność to musisz jakoś wymęczyć.[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2008, 20:19_________________________________________________

wlasnie odpinam i wyrzuca mi 16487 ktory opisywalem kilka postow nizej i nie wiem o co chodzi, po skasowaniu zaraz powraca ten sam blad, vag dla bloku 002 podaje 172,64 wartosc niezaleznie od obrotow i czy jest to wartosc mierzona statycznie czy dynamicznie.

Na odpiętym raczej powinien pokazać 16486 (Mass or Volume Air Flow Circ Low Input)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po odpięciu wtyczki vag pokazał 0 i na brązowym jest masa to raczej przepływomierz.

nie wiem jak zmierzyc napiecie na podlaczonej wtyczce do przeplywomierza

Nikt nie mowił, że będzie łatwo... jak chcesz mieć pewność to musisz jakoś wymęczyć.[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2008, 20:19_________________________________________________

wlasnie odpinam i wyrzuca mi 16487 ktory opisywalem kilka postow nizej i nie wiem o co chodzi, po skasowaniu zaraz powraca ten sam blad, vag dla bloku 002 podaje 172,64 wartosc niezaleznie od obrotow i czy jest to wartosc mierzona statycznie czy dynamicznie.

Na odpiętym raczej powinien pokazać 16486 (Mass or Volume Air Flow Circ Low Input)

no wlasnie powinien, a on dalej upiera sie przy tym bledzie za wysokie napiecie 16487 nie mam nikogo zeby moc podmienic przeplywke, a wydac prawie 400zl za oryginal w aso zeby pozniej okazalo sie ze to nie to nei bardzo mi sie usmiecha, czy ta wartosc 172,64 w bloku 002 jest domyslna wartosc ustawiona przez fabryke? czy jakis odczyt z przeplywomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam do ciebie nie cale 40 km i mam sprawną przepływkę kiedy masz czas???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam do ciebie nie cale 40 km i mam sprawną przepływkę kiedy masz czas???

kiedy CI tylko pasuje, podaj na PM albo na GG swoj nr kom, zadzwonie i sie umowimy np dzisiaj jak bedziesz miec czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta wartosc 172,64 w bloku 002 jest domyslna wartosc ustawiona przez fabryke? czy jakis odczyt z przeplywomierza?

Prawdopodobnie jest to maksymalna wartość jaką może wygenerować przepływomierz (lub przyjąć sterownik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta wartosc 172,64 w bloku 002 jest domyslna wartosc ustawiona przez fabryke? czy jakis odczyt z przeplywomierza?

Prawdopodobnie jest to maksymalna wartość jaką może wygenerować przepływomierz (lub przyjąć sterownik).

maksymalna to na pewno jest bo czuc w spalinach ten dodatek co daja do lpg i duzo wiecej mi pali, ale obawiam sie ze moze nie byc przeplywomierz tylko cos nie wiem z ECU no ale podmienie bo to najlatwiej, tylko najbardziej dziwi mnie fakt ze po odpieciu przeplywomierza, skasowaniu bledu, ten sam blad dalej powraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...