Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika położenia pedału sprzęgła


holker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
jak się za to zabrać aby nic nie uszkodzić?
Trochę informacji można na forum znaleźć, ale są to informacje cząstkowe i zróżnicowane.
Co do wyjęcia to filozofii nie ma - przekręcić w lewo i wychodzi, ale...
Jak jest z założeniem nowego? Bolec ma być wysunięty (wyciągnąć go do końca?) pedał sprzęgła wciśnięty? Czy nie ruszać nic, włożyć i przekręcić? Na dniach będę miał nowy oryginalny czujnik, ale już wolę rozpocząć wątek :wink:
Trochę czytałem jak wymienić czujnik świateł stop i niby powinno być podobnie, ale właśnie zostaje to niby.
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
Pozdrawiam

Znalazłem takie coś - dotyczy VW, czujnika świateł stop, ale to nie robi żadnej różnicy. Opisane jest rzetelnie, więc tak będę próbować zakładać :wink:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/321815-reanimacja-czujnika-polozenia-pedalu-sprzegla-a4-b67/#entry4515981




VWVortex.com - DIY - Installing a new brake light switch (without breaking it!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie wciskasz go i przekrecasz prawo o 45stopni, ten trzpien sie schowa jak go docisniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie wciskasz go i przekrecasz prawo o 45stopni, ten trzpien sie schowa jak go docisniesz

Ale czy pedal ma byc wcisniety czy nie?

Taki dostalem w aso - nowszy model ale ponoc pasuje

NLPHJ5d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem i pisze zeby pedal nie byl wcisniety podczas montazu...natomiast na necie pisza roznie - w sumie to chyba o to chodzi zeby go wsadzic dopasowujac do pedala zanim sie go przekreci. Czyli podejrzewam ze sa dwie opcje

1. Pedal NIE wcisniety - wciskamy czujnik dopasowujac w otowry mocujace- jak juz sie bolec wcisnie to przekrecamy o 45 stopni blokujac jego pozycje

2. Pedal wcisniety - wkladamy czujnik ale nie krecimy jeszcze, nastepnie popuszczamy sprzeglo wtedy bolec sie wciska i dopiero teraz krecimy o 46 stopni.

Teoretycznie wyjdzie na jedno - ktory sposob lepszy?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystałem z drugiego sposobu i na szczęście wszystko u mnie zadziałało ;)

Co do czujnika to dostałem taki sam, więc działa na 100% :)


chociaż.... Patrzę tak teraz na numer czujnika i ja dostałem 7H0927189...

Wg. etki też powinien być taki jak mój dla Twojego autka
a4_2007.jpg

Z tego co udało mi się doczytać to dostałeś chyba czujnik światła stop - zasada działania chyba taka sama, ale czy to nie będzie robić problemu to nie wiem

Edytowane przez holker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystałem z drugiego sposobu i na szczęście wszystko u mnie zadziałało ;)

Co do czujnika to dostałem taki sam, więc działa na 100% :)

chociaż.... Patrzę tak teraz na numer czujnika i ja dostałem 7H0927189...

To mam taki sam, na zdjeciu jest czujnik swiatla stop (wyglada tak samo tylko ma 4 piny) wymieniam obydwa - po prostu pomylilem foty :) Do sprzegla tez mam 7H09......

A jakie miales objawy? Bo u mnie sprawa wygladala tak ze dobieralem sie do silniczka sterowania nawiewu no i zeby miec lepszy dostep wymontowalem czujniki pedalow......no i potem juz nie dzialaly.....stop swieci mi sie non stop, no a sprzeglo objawia sie tym ze tempomat nie trybi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawem u mnie był niedziałający tempomat - można to sprawdzić vagiem.

Pewnie poprzednie czujniki miałeś te 8e0927189(B) a czytałem o nich, że są dość kruche i jednorazowe (jakieś zapadki, mechanizmy, zawleczki... cuda niewidy :decayed: ) i może uwaliły się podczas demontażu/montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85zł ale brałem przez zwykły sklep, który sprowadził to od aso, więc narzucili swoją marżę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie przebywam w IRL. W ASO za czujnik stopu zaplacilem 12,8 euro a sprzegla 19 euro.

Czujniki wymienione , wszystko gra.

1. Wcisnalem pedal

2. Wsadzilem czujnik nie przekrecajac jeszcze

3. Popuscilem pedal

4. Przekrecilem czujnik

Obydwa w ten sam sposob

Ponizej foty starych i nowych czujek

Sprzegla

08f6ee671f00e466cc64d5b05a1c68df.jpg

Stopu

8e95b96dd22e8da065577b482f69840d.jpg

Jak widac korpus wiekszy ale to ta sama czujka

Dzieki

Snet fmor my iPnohe,srory for any tyops...

Edytowane przez peyter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co są 2 te czujniki przy pedale sprzegła - jeden z przodu drugi od tyłu....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co są 2 te czujniki przy pedale sprzegła - jeden z przodu drugi od tyłu....?

Jak dwa?

Jeden tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zapalaly sie kontrolki ESP+ABS i swiecily do momentu wylaczenia zaplonu. Powodem byl uszkodzony czujnik swiatel stop, ktory faktycznie latwo wymienic. Na poczatku wyjalem czujnik sprzegla przez pomylke, moj mechanik powiedzial abym wsadzil go spowrotem na puszczonym sprzegle i bym uwazal bo lubia sie uszkodzic te czujniki i wtedy obroty moga wariowac, ale udalo siebez problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


bo lubia sie uszkodzic te czujniki i wtedy obroty moga wariowac, ale udalo siebez problemow

Ja mialem problemy z obrotami poniewaz czujnik byl zle wyregulowany, A objawy mialem takie ze przy zmianie biegu,zostawaly obroty badz nawet lekko szly wzwyz zamiast szybko opasc :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...