Jump to content

holker

Pasjonat
  • Content Count

    77
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About holker

Informacje

  • First name
    Dawid
  • Location
    Ostrowiec Świętokrzyski / Kraków

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2002
  • Engine
    1.9 TDI PD
  • Engine code
    AWX
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

480 profile views
  1. Cześć, niestety i mnie dopadł temat zapieczonego/przytartego mechanizmu wycieraczek... W sobotę działały bez problemu, a w niedzielę już w ogromnym slow motion Jako, że pod blokiem nie mam szans na większe majsterkowanie to dzisiaj rozebrałem co się da i napsikałem mnóstwo czegoś podobnego do wd40 tak aby zreanimować chociaż na chwilę mechanizm. Zdjąłem ramiona wycieraczek i rozebrałem od góry trzpień aby do środka wpsikać "smar". Trzpień od strony pasażera - pełno syfu, ale chodzi lekko zarówno jeśli chodzi o obrót jak i góra dół, więc zdjąłem ten seger, podkładkę i poruszałem nim góra dół, może na trochę to go rozrusza. Trzpień po stronie kierowcy - masakra.... drgnąć nie chciał, jednak po nakręceniu nakrętki i delikatnym popukaniu zaczął się ruszać i nawet osunął się o jakieś 1-1,5 cm, no ale bez rozbierania odrzutnika wody nie miałem miejsca żeby ponownie go wyciągnąć do góry tak żeby seger zaskoczył... i zmuszony byłem założyć podkładkę i nakręcić ramię - nie opadnie, bo zabiera się o tulejkę, więc spoko Grunt, że już nie muszę się obawiać deszczu i wycieraczki działają, a w weekend będę miał szansę dokładnie wszystko rozebrać, przeczyścić i poskładać jak trzeba Ale do rzeczy - zwracam się do Was z dwiema sprawami: 1) jak zdjąłem seger i podkładkę to powinienem widzieć ten oring? Czy jest on może gdzieś niżej na trzpieniu i nie widać go od góry? Obawiam się, że "nasi tu byli" i nie założyli oringów... Co nie zmienia faktu, że jeśli ktoś tu grzebał to nawet skutecznie, bo auto mam cztery lata i dopiero teraz ten problem z wycieraczkami, więc nie najgorszy wynik 2) jak już sobie wszystko rozbiorę to jakiego smaru użyć? Jakiś taki do łożysk (np. https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/auto-i-garaz/oleje-i-smary/smar-lozyskowy-lt43-0-5-kg.html) wystarczy czy szukać czegoś innego? Jakbyście wskazali konkretny rodzaj smaru to będę wdzięczny
  2. Jakby ktoś miał podobne rozterki to napiszę, że zdecydowałem się na Steelmate Ebat D1 flush mount. Zamontowane w fabrycznych miejscach, haka nie widzą i da się je ustawić (przełącznik na centralce) w taki sposób żeby dodawały parę cm do obrysu auta żeby hakiem w coś nie przywalić u mnie obecnie są tak ustawione że przy ciągłym pisku mam jakieś 10 cm od haka do przeszkody
  3. @Mariox37, śrubek przy grillu w masce nie ma, więc śmiało ciągnij. Co do sposobu to tak jak pisałem ja i w kolejnych postach również było potwierdzenie, że lepiej ściągać grill od góry bo tam są mniejsze zaczepy niż te dolne
  4. Dzięki @kamil-vag Turbo było regenerowane dosłownie parę miesięcy temu, więc chyba mała szansa na zapieczenie, tym bardziej, że znam nogę kolegi Czy to może być wina N75? Jest sens go podmieniać z N18? Co do przepływki to zmieniana niecały rok temu na Magnetti Marelli i tu jest nutka wątpliwości...
  5. Naprawdę nikt nic nie podpowie? To ja koledze powiedziałem, że na pewno będzie jakiś odzew a tu takie rozczarowanie
  6. Cześć, u mnie w diagnostyce mojej A4 B6 okazaliście się bardzo pomocni i teraz podobnej rzeczy potrzebuje kolega - pomyślałem, że wrzucę Autko pozornie nie ma mocy (kolega twierdzi, że jakiś czas temu było lepiej) a co najważniejsze przy mocniejszym depnięciu wpada w tryb awaryjny. Błąd jaki się pokazuje to: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Auto to VW Bora 2001r 74kw - VIN WVWZZZ1JZ1W356603 (może uda się rozszyfrować jaki dokładnie to kod silnika, bo w bagażniku nie ma wlepki...) Auto prawdopodobnie ma uwalony termostat albo czujnik temperatury (to sobie sprawdzimy), ponieważ nie udawało nam się osiągać temepratury roboczej... Statyczny: 000 http://vaglogi.pl/log-000_5pZ68w9.html 001 http://vaglogi.pl/log-001_8i44L.html 003 http://vaglogi.pl/log-003_65QqrZK.html 004 http://vaglogi.pl/log-004_CjriHb3.html 007 http://vaglogi.pl/log-007_4yyGc.html 013 http://vaglogi.pl/log-013_Y3LQ7w.html 018 http://vaglogi.pl/log-018_1wlz1.html 023 http://vaglogi.pl/log-023_1DpYNe8.html Dynamiczny: 000 http://vaglogi.pl/log-000_Jxqzo5.html 001 http://vaglogi.pl/log-001_jG0ZL3.html 003 http://vaglogi.pl/log-003_K63uc.html 004 http://vaglogi.pl/log-004_cWdIVM.html 008 http://vaglogi.pl/log-008_7NBTIW.html 010 http://vaglogi.pl/log-010_37u3035.html 011 http://vaglogi.pl/log-011_5XxW9.html 018 http://vaglogi.pl/log-018_Gm88BH.html Basic Settings: 000 http://vaglogi.pl/log-000_yuS2y.html 003 http://vaglogi.pl/log-003_52M99.html 011 http://vaglogi.pl/log-011_G5Pu38.html Bardzo proszę o analizę logów i zwrócenie nam uwagi na wszystko co jest podejrzane
  7. Cześć, postanowiłem doposażyć sobie autko w czujniki parkowania na tył Jednak jak się okazuje to nie jest takie proste w moim przypadku, chodzi o to, że w aucie poprzedni właściciel zamonotwał niefabryczny hak - taki, że nie jest zdejmowany I teraz tak, potrzebuję czujników parkowania, które będą w stanie zignorować hak (znalazłem parę takich, chociażby zestaw z Valeo). Dodatkowo kolejnym moim wymaganiem jest żeby można je było umalować w kolor - z tego co widzę to niekażdy producent się tym chwali... Kolejny wymóg to brak wyświetlacza, chciałbym tylko brzęczyk Czy ktoś może polecić jakiś godny zaufania zestaw? Najlepiej jakaś nazwa albo link Co do ORI to może i bym się zdecydował na montaż, ale koszt spory... Zderzak zmienić, ori graty do parktronica, zabawa z wiązką i dodatkowo nie wiem jak by się ori zachowywał z hakiem, więc zdecydowałem się na jakieś uniwersalne. Znalazłem coś takiego: https://sklephadron.pl/czujniki-cofania/4142-czujnik-cofania-steelmate-pts-400ex-mat.html https://sklephadron.pl/czujniki-cofania/4306-czujnik-cofania-steelmate-pts-410ex.html Ale zastanawiam się czy taka cena za tak podstawowy zestaw jest odpowiednia
  8. W opisie jest napisane, że leawrek to 8E0011031L W katalogu na stronce realoem.me znalazłem następującą rozpiskę: Czyli dla Avanta może być 8E0011031D, 8E0011031N ?, 8E0011031P ? i 8E0011031L ? Orientuje się ktoś jakie są różnice pomiędzy D,N, P, L? Jak widać ostatnie daw mają jakieś dopiski AUS i KSA Czy może w ogóle nie ma znaczenia i większych różnic?
  9. Coś udało się dowiedzieć 8Z0959855A (stara ikonka, wtyczka 4 pin) podobno już niedostępny i dostępne są tylko: 8Z0959855 - stara ikonka, 10 pin, dla 09/00 - 06/02 8Z0959855C - nowa ikonka, 4 pin, dla 07/02 - 12/04 Potrzebowałem nowego przełącznika, więc postanowiłem przerobić instalację żeby pasowała do 8Z0959855. Zostawię tu jakieś informacje na temat przeróbki, bo może komuś się przyda Wtyczka 10 pin to 8L0972980, natomiast 4pin to 8E0973754A (zastąpiona została 8K0973754A). W instalacji do przełącznika szyby pasażera dochodzą 3 kabelki. Poniżej "tabelka" pokazująca kolor kabelka w instalacji oraz do którego pinu powinie być podpięty w kostce KOLOR KABELKA NR PINU W KOSTCE 4PIN NR PINU W KOSTCE 10PIN brązowo-zielony 3 2 brązowo-niebieski 1 1 brązowy 2 5 Jeżeli chodzi o numerację pinów to umieszczona jest zarówno na wtyczkach jak i na samym przełączniku szyb, więc z tym nie powinno być problemu Dzięki powyższej rozpisce można robić w razie czego zamiany z jednej wtyczki na drugą
  10. Cześć, mam problem z przełącznikiem szyby pasażera. Może ktoś miał podobnie i pokieruje co zrobić. Dokładnie chodzi o to, że w aucie mam 8Z0959855A (stara ikonka, 4pin) w ASO dobrali mi wg VINu 8Z0959855 (stara ikonka, 10 pin z czego 3 użyte), ale są inne wejścia na wtyczki, inne rozmieszczenie pinów i inna ich liczba. Wg ifinterface.com są dwa typy przełączników: 8Z0959855 - stara ikonka, 10 pin, dla 09/00 - 06/02 8Z0959855C - nowa ikonka, 4 pin, dla 07/02 - 12/04 W takim wypadku który z powyższych ma być w zamian za mój 8Z0959855A skoro jeden ma złą ikonkę a drugi ma inną wtyczkę? Sprawdzałem na http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/ to już 8Z0959855A nie jest chyba dostępny na nawet zamówienie... Pozostaje mi zmiana wtyczki na 10 pin? ale jak to podłączyć skorow obecnym włączniku są 4 piny a w nowym 3 wykorzystane? Poza tym wtyczka pod 10 pin kosztuje ok. 51 zł
  11. Dzięki, czyli samą klapką się nie przejmuję, tak? Później pozycję adaptacja ogarnia? Czy po prostu klapka zostaje na swoim miejscu i nie przemieszcza się po odpięciu silniczka?
  12. Cześć, mnie też czeka demontaż i czyszczenie tych cudeniek Mam pytanie odnośnie samego demontażu siłowniczków - czy po odpięciu od danej klapki trzeba jakoś zaznaczyć położenie klapki? Czy po prostu odpinam i nie przejmuję się klapką? Chciałbym się zabezpieczyć przed tym, że później klapka może chodzić w złym zakresie albo co gorsze - w ogóle
  13. Dzięki wielkie za interpretacje i cenne uwagi
  14. Dzięki za wskazówki Spodziewałem się tego żeby zacząć od wymiany uszczelnień na pompowtryskiwaczach. Zaniepokoiło mnie to co wcześniej napisałeś o wgraniu serii w obawie o turbo - mógłbyś rozwinąć? Co się złego dzieje?
  15. Odkopuję swój stary temat, ponieważ potrzebuję pomocy Coś dolega mojej A4 Na wolnych obrotach i na nierozgrzanym silniku falują obroty - w niewielkim zakresie, ale widać to wyraźnie na obrotomierzu i w dodatku trzęsie budą wtedy. Bardzo proszę o analizę logów i ewentualne podpowiedzi od czego zacząć - na pierrwszy rzut oka i na moją niewielką wiedzę to chyba pompowtryskiwacze na 2 i 3 cylindrze niezbyt? Ogólnie to proszę w miarę możliwości o kompleksową analizę Logi statyczne na zimnym silniku - wtedy falował/drżał Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_320zuH.html (Na zimnym silniku) Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_tS9l7n.html (Na zimnym silniku) Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_394N2Tn.html (Na zimnym silniku) Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_88LLW3.html (Na zimnym silniku) Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_wVe8DI.html (Na zimnym silniku) Logi statyczne na rozgrzanym: Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_0ek7k.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_43NCI2.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_R18N59.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_CFKc3.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_9RKFK8.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_5703h.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_S70o6q.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_8E4na.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_7t6Yi.html Logi statyczne Basic Settings na rozgrzanym: Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Tl7fC.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_vF9f4.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_KhNqU.html Logi dynamiczne na rozgrzanym: Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_v73Fy.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_VyxMmUt.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_78975h.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_fUt2D7J.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_C56U1L.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_TW8AJh.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_ajRMjq.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_73Ivb.html Kilka słów o aucie (może pomoże w diagnozie): autko po chipie ok 30tys temu (sierpień 2015) - egr wyprogramowany i zaślepiony wałek rozrządu zmieniany ok 30tys temu (wrzesień 2015) turbina regenerowana 11tys temu (sierpień 2016)
×
×
  • Create New...