Jump to content

kaman

Pasjonat
  • Content Count

    149
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

6

About kaman

Informacje

  • First name
    Grzegorz
  • Location
    M-c Podl.

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2002
  • Engine
    1.9 TDI
  • Engine code
    1B
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

1,035 profile views
  1. kaman

    B6 DIVISION

    Dzięki Panowie za porady, jeszcze przed Świętami postaram się to ogarnąć
  2. kaman

    B6 DIVISION

    Panowie musiałem wymienić cała tylna klapę (A4 B6 Avant). W starej klapie miałem lotkę - przyklejona klejem do szyb - nie żałowałem kleju, dałem go po całej długości lotki i prawie po całej szerokości... I teraz głowie się jak tą lotkę odkleić by jej nie uszkodzić? Ktoś kiedyś miał identyczna sytuacje i ma na to jakiś patent? Klapa idzie na złom wiec mogę ją pociąć, ale po wstępnych oględzinach nie wiem czy to coś mi da bo jak zacznę wycinać w okolicach lotki to mogę przez przypadek ją naciąć
  3. Pomarańczową kostkę masz przy podstopnicy kierowcy i do niej się wpinasz zarówno z bledną lusterka lewego jak i prawego. Niestety kolorów kabli nie pamiętam więc Ci nie pomogę. @kaju już trochę tych blend w swoim życiu podłączył to może coś podpowie
  4. Kolego miałem ten sam problem. Według tematu na forum plus powinienem wpiąć pod pin 17 w pomarańczowej kostce znajdującej się przy podstopnicy. W moim przypadku musiałem wpiąć się w tą samą kostkę, jednak w pin 13 oraz 15. Sprawdź dokładnie czy nie masz przewodu w pinie 13 Niestety rozpiski pinów nie posiadam, temat z podłączeniem blend ogarniał mi Domin bo poległem tak samo jak Ty
  5. kaman

    B6 DIVISION

    Panowie na dniach będę zakładać zderzak pod dwie fifki i poszukuje polerowanych końcówek wydechu - Ulter albo Buzzer (ewentualnie coś innego godnego polecenia?) w rozmiarze 90. Handluje ktoś tym na forum i posiada końcówki w dobrych pieniądzach? Na razie pytam orientacyjnie bo dopiero w przyszłym tygodniu będę miał możliwość zmierzyć średnicę końcówek wydechu aby dobrać odpowiedni kielich montażowy, ale powoli zaczynam rozglądać się za końcówkami - wolę żeby leżały wcześniej w domu i czekały na montaż
  6. Kolego przerabiałem ostatnio ten problem - zatarł się mechanizm wycieraczek, po jego wymianie wycieraczki szły najpierw do dołu (ok 20-30 cm na podszybie) po czym szły do góry i wracały na pozycję wyjściową, czyli zatrzymywały się gdzieś w połowie szyby. Okazało się, że przez zatrzymanie się wycieraczek przez zapieczony mechanizm, silniczek nie jest w swojej właściwej pozycji, mimo że robił pełen obrót. Wystarczyło ręcznie przekręcić silniczek wycieraczek na wyłączonym zapłonie - ustawiłem go w pozycji z której wycieraczki szły do góry, po czym założyłem ramiona, włączyłem je i wszystko bangla - piórka idą najpierw do góry po czym wracają do właściwej pozycji. Także spróbuj zdjąć ramiona, przekręć ręcznie silniczek (ten króciec na który wciskasz ramiona mechanizmu - wiesz o co chodzi?) do dołu o te kilka centymetrów, załóż ramiona i sprawdź czy idą do góry czy jeszcze do dołu. Jak będą szły do dołu to przekręć jeszcze trochę silniczek i tak do skutku aż ramiona wycieraczek zaczną iść do góry Po prostu przez zapieczony mechanizm silniczek "zwariował" i ustawia się w złej pozycji wyjściowej - info od znajomego mechanika, a już miałem kupować nowy silniczek bo myślałem że mój jest walnięty
  7. kaman

    B6 DIVISION

    Marcin, widziałem właśnie ten gwint od MTS. Nie powiem, że nie bo trochę się na niego napaliłem Ale muszę podejść do tematu z chłodną głową bo za 40 dni mam ślub więc wydatków aktualnie jest sporo także nie mogę sobie pozwolić na wydanie 1600 zł. Dlatego też biorę pod uwagę kupno nowych amortyzatorów. Tylko że ceny są bardzo różne i jeżeli za dwa amortyzatory mam zapłacić np 700 zł to wolę dopłacić te 300 zł i kupić gwint, o ile w tej cenie jakiś sensowny się znajdzie Jest też inne wyjście kupuję teraz amortyzatory MTS (np: http://allegro.pl/2-amortyzatory-sportowe-mts-audi-a4-8e-b6-tyl-i7079627740.html -o ile będą dobre(?)) i za jakiś czas zmieniam ponownie zawieszenie, ale już na gwint
  8. kaman

    B6 DIVISION

    Trochę pogrzebałem i okazało się, że na 100% gdzieś robi się zwarcie - po okręceniu klemy z akumulatora (masy) i przyłożeniu żarówki, żarówka się zapaliła Strzelam że zwarcie robi się w oświetleniu bagażnika bo od jakiegoś czasu światło w podsufitce raz się zapalało, a raz nie. Ponadto nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby czyli strzelam na jakiś wyciek. Za tydzień będę wykręcać fotele by wyprać wnętrze więc przy okazji zdejmę podsufitkę i będę sprawdzać jak wygląda tam sytuacja. Także na razie wstrzymam się z tematem, jeżeli nic nie znajdę, wtedy założę temat Wczoraj na przeglądzie wyszła kolejna rzecz - amortyzatory z tyłu do wymiany w trybie natychmiastowym. Mam ori 1BE z A4 B7 i szukam nowych amortyzatorów (używka raczej odpada, chyba że w idealnym stanie - ma ktoś może? :P). I teraz pytanie - jakie amorki kupować? Sprężyny też mam z 1BE - szukać ori amortyzatorów czy innej firmy brać? Jak innej to jakiej? Chyba że lepszym wyborem byłby gwint, ale z tego co patrzyłem to ciężko znaleźć dobry gwint w cenie do 1 tyś na przód i tył, a jak wymieniać na gwint to chciałbym od razu na przód założyć żeby sensownie obniżyć moją szarą strzałę
  9. kaman

    B6 DIVISION

    Zasilania brak Podmieniłem bezpiecznik nr. 38 - ledy się zapaliły, ale bardzo słabo. Obawiam się, że jak odpalę samochód i włączę ręcznie światło to znowu bezpiecznik padnie... Jak żyć, gdzie szukać przyczyny? Czy podmienić wszystkie ledy na żarówki i wtedy zobaczyć jak to świeci?
  10. kaman

    B6 DIVISION

    Dobry pomysł - jutro sprawdzę czy jest +12V bo jestem już poza domem. Oświetlenia nie ma w podsufitce: z przodu, z tyłu i w bagażniku. Podświetlenie przestrzeni pod nogami oraz lampki w drzwiach wszędzie świecą. Czerwone podświetlenie przycisków wszędzie jest. Ot Ci zagadka
  11. kaman

    B6 DIVISION

    @afroo., właśnie zajrzałem do moduły komfortu - jest suchy. Obstawiam walnięty bezpiecznik bo tak jak pisałem wcześniej, podczas jazdy usłyszałem jak coś pstryknęło w okolicach kierownicy. Będę musiał teraz wszystkie bezpieczniki sprawdzić bo nie wiem który odpowiada za oświetlenie wnętrza. Swoją drogą ciekawe, że po otwarciu samochodu z kluczyka ledy bardzo słabo się paliły, a po włączeniu ich ręcznie podczas jazdy wszystkie zgasły i wystąpiło wcześniej wspomniane pstryknięcie. Dodam tylko że jakiś miesiąc temu przestała mi świecić blenda lusterka z prawej strony, ale myślałem, że może diody padły. Teraz już nic nie świeci, tylko przestrzeń pod nogami i lampki w drzwiach Będę musiał jeszcze sprawdzić czy nigdzie w instalacji nie występuje zwarcie btw. Wyciągnąć moduł to nie problem, ale założyć później tą plastikową osłonę kabli to jest wyzwanie... Mam nadzieję, że żadnego kabelka nie przyciąłem podczas składania
  12. kaman

    B6 DIVISION

    Panowie podmieniłem dziś ledy na żarówki - nie świecą. Który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie w podsufitce? Będę musiał go podmienić i sprawdzić czy nigdzie nie występuje zwarcie
  13. kaman

    B6 DIVISION

    Taki mam plan, ale dopiero w poniedziałek się tym zajmę bo właśnie się pakuje i ruszam na wesele. Wolałem napisać wcześniej żeby wiedzieć gdzie dalej grzebać jak się okaże, że zwykłe żarówki też nie świecą
  14. kaman

    B6 DIVISION

    Panowie dziwna sytuacja przed chwilą u mnie wystąpiła w oświetleniu wnętrza. Otworzyłem samochód i ledy w podsufitce się nie zapaliły (mam od Tomnika od jakiegoś roku), włączyłem samochód i włączyłem je ręcznie przyciskiem - ledy ledwo się zaświeciły. Po ruszeniu i rozwinięciu prędkości postanowiłem sprawdzić czy świecą - zaświeciły się normalnie po czym usłyszałem pstryknięcie w okolicach kolumny kierowniczej tudzież w okolicach bezpieczników (ciężko stwierdzić bo radio grało) po czym ledy zgasły. Przy otwartych drzwiach ledy oświetlające przestrzeń nóg działają prawidłowo, jedynie w podsufitce w ogóle się nie świecą. Co to może być? Jakiś przekaźnik/bezpiecznik? Który odpowiada za światła w podsufitce? Czy po prostu mogły ledy paść? Kilka minut wcześniej świeciły normalnie, nic nie migało i żadna dioda nie była wypalona. Wszelkie sugestie od niezastąpionych forumowiczów mile widziane
  15. Dzieki Panowie za odpowiedzi [emoji4] Właśnie sprawdziłem jaki do tej pory był wlewany olej - dokładnie Castrol Magnetic Diesel 10W40. Tym razem pójdę za Waszą radą i coś z proponowanych powyżej wybiorę [emoji6] Ewentualnie napisze do dzika i wezmę wszystko od niego [emoji41] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
×
×
  • Create New...