kaman

Pasjonat
  • Zawartość

    147
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

6

O kaman

    Informacje

    • Imię
      Grzegorz
    • Lokalizacja
      M-c Podl.

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2002
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Kod silnika
      1B
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    1002 wyświetleń profilu
    1. kaman

      Panowie na dniach będę zakładać zderzak pod dwie fifki i poszukuje polerowanych końcówek wydechu - Ulter albo Buzzer (ewentualnie coś innego godnego polecenia?) w rozmiarze 90. Handluje ktoś tym na forum i posiada końcówki w dobrych pieniądzach? Na razie pytam orientacyjnie bo dopiero w przyszłym tygodniu będę miał możliwość zmierzyć średnicę końcówek wydechu aby dobrać odpowiedni kielich montażowy, ale powoli zaczynam rozglądać się za końcówkami - wolę żeby leżały wcześniej w domu i czekały na montaż
    2. kaman

      Kolego przerabiałem ostatnio ten problem - zatarł się mechanizm wycieraczek, po jego wymianie wycieraczki szły najpierw do dołu (ok 20-30 cm na podszybie) po czym szły do góry i wracały na pozycję wyjściową, czyli zatrzymywały się gdzieś w połowie szyby. Okazało się, że przez zatrzymanie się wycieraczek przez zapieczony mechanizm, silniczek nie jest w swojej właściwej pozycji, mimo że robił pełen obrót. Wystarczyło ręcznie przekręcić silniczek wycieraczek na wyłączonym zapłonie - ustawiłem go w pozycji z której wycieraczki szły do góry, po czym założyłem ramiona, włączyłem je i wszystko bangla - piórka idą najpierw do góry po czym wracają do właściwej pozycji. Także spróbuj zdjąć ramiona, przekręć ręcznie silniczek (ten króciec na który wciskasz ramiona mechanizmu - wiesz o co chodzi?) do dołu o te kilka centymetrów, załóż ramiona i sprawdź czy idą do góry czy jeszcze do dołu. Jak będą szły do dołu to przekręć jeszcze trochę silniczek i tak do skutku aż ramiona wycieraczek zaczną iść do góry Po prostu przez zapieczony mechanizm silniczek "zwariował" i ustawia się w złej pozycji wyjściowej - info od znajomego mechanika, a już miałem kupować nowy silniczek bo myślałem że mój jest walnięty
    3. kaman

      Marcin, widziałem właśnie ten gwint od MTS. Nie powiem, że nie bo trochę się na niego napaliłem Ale muszę podejść do tematu z chłodną głową bo za 40 dni mam ślub więc wydatków aktualnie jest sporo także nie mogę sobie pozwolić na wydanie 1600 zł. Dlatego też biorę pod uwagę kupno nowych amortyzatorów. Tylko że ceny są bardzo różne i jeżeli za dwa amortyzatory mam zapłacić np 700 zł to wolę dopłacić te 300 zł i kupić gwint, o ile w tej cenie jakiś sensowny się znajdzie Jest też inne wyjście kupuję teraz amortyzatory MTS (np: http://allegro.pl/2-amortyzatory-sportowe-mts-audi-a4-8e-b6-tyl-i7079627740.html -o ile będą dobre(?)) i za jakiś czas zmieniam ponownie zawieszenie, ale już na gwint
    4. kaman

      Trochę pogrzebałem i okazało się, że na 100% gdzieś robi się zwarcie - po okręceniu klemy z akumulatora (masy) i przyłożeniu żarówki, żarówka się zapaliła Strzelam że zwarcie robi się w oświetleniu bagażnika bo od jakiegoś czasu światło w podsufitce raz się zapalało, a raz nie. Ponadto nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby czyli strzelam na jakiś wyciek. Za tydzień będę wykręcać fotele by wyprać wnętrze więc przy okazji zdejmę podsufitkę i będę sprawdzać jak wygląda tam sytuacja. Także na razie wstrzymam się z tematem, jeżeli nic nie znajdę, wtedy założę temat Wczoraj na przeglądzie wyszła kolejna rzecz - amortyzatory z tyłu do wymiany w trybie natychmiastowym. Mam ori 1BE z A4 B7 i szukam nowych amortyzatorów (używka raczej odpada, chyba że w idealnym stanie - ma ktoś może? :P). I teraz pytanie - jakie amorki kupować? Sprężyny też mam z 1BE - szukać ori amortyzatorów czy innej firmy brać? Jak innej to jakiej? Chyba że lepszym wyborem byłby gwint, ale z tego co patrzyłem to ciężko znaleźć dobry gwint w cenie do 1 tyś na przód i tył, a jak wymieniać na gwint to chciałbym od razu na przód założyć żeby sensownie obniżyć moją szarą strzałę
    5. kaman

      Zasilania brak Podmieniłem bezpiecznik nr. 38 - ledy się zapaliły, ale bardzo słabo. Obawiam się, że jak odpalę samochód i włączę ręcznie światło to znowu bezpiecznik padnie... Jak żyć, gdzie szukać przyczyny? Czy podmienić wszystkie ledy na żarówki i wtedy zobaczyć jak to świeci?
    6. kaman

      Dobry pomysł - jutro sprawdzę czy jest +12V bo jestem już poza domem. Oświetlenia nie ma w podsufitce: z przodu, z tyłu i w bagażniku. Podświetlenie przestrzeni pod nogami oraz lampki w drzwiach wszędzie świecą. Czerwone podświetlenie przycisków wszędzie jest. Ot Ci zagadka
    7. kaman

      @afroo., właśnie zajrzałem do moduły komfortu - jest suchy. Obstawiam walnięty bezpiecznik bo tak jak pisałem wcześniej, podczas jazdy usłyszałem jak coś pstryknęło w okolicach kierownicy. Będę musiał teraz wszystkie bezpieczniki sprawdzić bo nie wiem który odpowiada za oświetlenie wnętrza. Swoją drogą ciekawe, że po otwarciu samochodu z kluczyka ledy bardzo słabo się paliły, a po włączeniu ich ręcznie podczas jazdy wszystkie zgasły i wystąpiło wcześniej wspomniane pstryknięcie. Dodam tylko że jakiś miesiąc temu przestała mi świecić blenda lusterka z prawej strony, ale myślałem, że może diody padły. Teraz już nic nie świeci, tylko przestrzeń pod nogami i lampki w drzwiach Będę musiał jeszcze sprawdzić czy nigdzie w instalacji nie występuje zwarcie btw. Wyciągnąć moduł to nie problem, ale założyć później tą plastikową osłonę kabli to jest wyzwanie... Mam nadzieję, że żadnego kabelka nie przyciąłem podczas składania
    8. kaman

      Panowie podmieniłem dziś ledy na żarówki - nie świecą. Który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie w podsufitce? Będę musiał go podmienić i sprawdzić czy nigdzie nie występuje zwarcie
    9. kaman

      Taki mam plan, ale dopiero w poniedziałek się tym zajmę bo właśnie się pakuje i ruszam na wesele. Wolałem napisać wcześniej żeby wiedzieć gdzie dalej grzebać jak się okaże, że zwykłe żarówki też nie świecą
    10. kaman

      Panowie dziwna sytuacja przed chwilą u mnie wystąpiła w oświetleniu wnętrza. Otworzyłem samochód i ledy w podsufitce się nie zapaliły (mam od Tomnika od jakiegoś roku), włączyłem samochód i włączyłem je ręcznie przyciskiem - ledy ledwo się zaświeciły. Po ruszeniu i rozwinięciu prędkości postanowiłem sprawdzić czy świecą - zaświeciły się normalnie po czym usłyszałem pstryknięcie w okolicach kolumny kierowniczej tudzież w okolicach bezpieczników (ciężko stwierdzić bo radio grało) po czym ledy zgasły. Przy otwartych drzwiach ledy oświetlające przestrzeń nóg działają prawidłowo, jedynie w podsufitce w ogóle się nie świecą. Co to może być? Jakiś przekaźnik/bezpiecznik? Który odpowiada za światła w podsufitce? Czy po prostu mogły ledy paść? Kilka minut wcześniej świeciły normalnie, nic nie migało i żadna dioda nie była wypalona. Wszelkie sugestie od niezastąpionych forumowiczów mile widziane
    11. kaman

      Dzieki Panowie za odpowiedzi [emoji4] Właśnie sprawdziłem jaki do tej pory był wlewany olej - dokładnie Castrol Magnetic Diesel 10W40. Tym razem pójdę za Waszą radą i coś z proponowanych powyżej wybiorę [emoji6] Ewentualnie napisze do dzika i wezmę wszystko od niego [emoji41] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    12. kaman

      Panowie potrzebuje porady. Otóż wczoraj zorientowałem się, że nalatałem już 14 tyś km na oleju (wymiana była w czerwcu) - moje niedopatrzenie W związku z czym na dniach będę wymieniać olej + wszystkie filtry. Do tej pory mój mechanik zawsze wlewał Castrol Magnetic (nie pamiętam dokładnie jaki), jednakże chyba pora na zmianę na coś innego i lepszego(?). Także jaki olej + filtr polecacie do Audi A4 B6 1.9 tdi 130 KM AVF (przebieg 330 tyś km)? Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny
    13. kaman

      Panowie, jako że temat wszelkich specyfików do aut jest mi obcy, mam pytanie niczym laik. Otóż mam szarą skórę w swojej B6 którą czyściłem colorlockiem - wersją soft. Nie do końca byłem zadowolony z efektu, coś tam czyścił, ale nie zawsze sobie radził, szczególnie w miejscu fotela kierowcy gdzie są już widoczne minimalne pęknięcia i przetarcia (w końcu auto z 2002 roku) w których zgromadził się brud. Jako, że muszę zainwestować w nowy zestaw czyszczący zastanawiam się ponownie nad Colorlockiem, ale tym razem w wersji strong. Jednakże zastanawiam się, czy czyszcząc te miejsca w których skóra nie wygląda już jak nowa, nic nie popęka bardziej? W końcu jest to jakaś tam chemia Tak jak pisałem - jestem laikiem w tym temacie i wszelkie propozycje dotyczące specyfików bardzo mi pomogą Jeżeli mogę śmiało inwestować w Colorlock Strong to nie pozostanie mi nic innego, jak tylko zamówić zestaw i czekać na wiosnę by wykręcić fotele i porządnie je ogarnąć. Przy okazji (mimo, że to temat o pielęgnacji skóry) zapytam - czym najlepiej wyczyścić szarą wykładzinę? Chciałbym ją wyprać gdy fotele będą na zewnątrz
    14. kaman

      Szukaj lamp w dziale Sprzedam albo na Allegro. Ewentualnie napisz do użytkownika @Gwerty jaki byłby koszt przerobienia Twoich lamp na bixy z soczewką od B8. - bardzo dużo osób u niego przerabia lampy. Ja wymieniłem całe klosze na ori bix + zmiana soczewki, ale to było dawno temu i już nie pamiętam ile mnie to wszystko wyniosło
    15. kaman

      Osobiście proponuję zmienić na bixy z soczewką od B8. Do tego moduł jazdy dziennej w światłach długich na 30% żeby nie wypalać za dnia bixa - będziesz zadowolony z takiego zestawu, widoczność wieczorową porą wręcz wzorowa U mnie po mieście jeździ A4 z podobnymi światłami, ale chromowanymi w środku i bez tego paska białego na górze... Jak dla mnie tragedia, nie dość że palą się te ledy to i jeszcze światła mijania - gdzie jest tu sens? Nie róbmy z Audi wiochy bo to nie wypada A jeżeli chcesz mieć ledy do jazdy dziennej to proponuję rozejrzeć się za nowym samochodem z fabrycznymi ledami