Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie Oraz Kopci Na Czarno Pomocy Proszę Was


Wasyl622

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie panów. Mam problem z audi A4 b6 1,9 AWX silnik ok podczas jazdy gdy silnik się rozgrzeje zaczyna strasznie kopcić oraz na niskich obrotach do 2 tys czuć jak auto przerywa i w tym przerwaniu puszcza chmurę czarnego dymu olej w silniku jest cały czas ten sam przewody od turbiny cieniutki wymieniony na nowy. Podłączyłem go pod vag com pokazało czujnik temperatury paliwa kupiłem orginał błąd pisało sporadyczny teraz nie wyskakuje nic moto delikatnie stracił na mocy i z opóźnieniem reaguje na gaz jeśli chodzi o moc nie jest to duży brak lecz wyczuwalny spadek auto zaczęło więcej palić. Paliwo leje tylko na sprawdzonych stacjach wlewałem nawet preparat do czyszczenia nic nie pomogło filtr paliwa powietrza wymieniany. Problem jak mówię jest że auto pod czas jazdy przy 2 tys stałej prędkość obrotów czuć jak by przestawało ciągnąć i wypuszcza czarny dym gdy auto po długiej trasie zostawię go i za chwile odpalę to wypuści czarny dym czasem jak ma stałe obroty nie kopci ale gdy wcisnę pedał gazu delikatnie wypuści większa ilość turbina załacza się od 1900 gdy zacznie pracować auto mniej przerywa proszę was o pomoc jestem obecnie za granica i nikt nie potrafi mi pomóc proszę zadzwonie do kogoś z was Proszę was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep EGR i pojeździj , jak będzie dobrze to na bank wina EGR-a, pewnie się niedomyka :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by zrobić logi bo przyczyn wg mnie może być kilka, lejące wtryski, nieszczelność w dolocie, turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność całego układu dolotowego (w tym EGR) oraz stan wtyczki czujnika ciśnienia doładowania. Tyle na początek. Bez logów się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje panowie za szybką odpowiedz niestety co do logów nie dam rady zrobić jestem za granica polski w domu mam kabel mam wszystko układ jest szczelny sprawdzałem wszystko przewodu wymieniałem te cieniutkie spróbuje zaślepić ten egr. Co do wtrysków nie jest tak gdy leją kopci na biało. Koledze padły w turanie jeden wtrysk i kopcił na biało


http://forum.vw-passat.pl/threads/8886-Za%C5%9Blepiony-EGR-)/page2?s=e4ebde6a92aa9f460b00f821b5cc15a3

Panowie znalazłem jak to zrobić jak zaślepić EGR ale teraz pytanie czy nie wyskoczy błąd w aucie czy nic nie popsuje tego bo nie mam jak tego skasować proszę was jeszcze o radę wiem że powiecie trzeba szukać czytać i idę na łatwiznę ale dlatego was proszę o pomoc


Dziś zauważyłem EGR jest cały zapocony oraz aluminiowy korektor pod spodem jest cały zapocony panowie co myślicie o jego wyczyszczeniu w niedziele podeśle logi prosił bym was tylko o rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie sama praca egr nie robi takiego efektu, ja mam egr i działa w pelnym zakresie bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam rozebrałem EGR oraz kolektor od niego egr sam był czysty zawór wlałem benzynę ekstrakcyjna trzymał ale tam gdzie znajduje się przepustnica było strasznie zapchane osad , że szook postanowiłem odkrecić też kolektor przykręcony na 6 śrub imbus okazał się cały wsady wloty miały 1mm nagaru wyczyściłem auto po odpaleniu zakopciło później po gwałtownym dodaniu gazu strasznie ciemno po 10 minutach dodawaniu gazu czarny dym przestawał się pokazywać. Postanowiłem odczekać i po 5 minutach dać gwałtownie gaz auto ukazało dym czarny ale małą ilość nie jak wcześniej jej smugi aż auta nie było widać. Sądzę , że intercoler jest do czyszczenia oraz chłodnicza i powinno się polepszyć. Jak pisałem zawór EGR oraz rurka od niego była czysta bez nagaru zawór po wlaniu benzyny ekstrakcyjnej nie przepuszczał był nagar odczyściłem ale tam gdzie jest przepustnica czyli masowy czujnik powietrza o ile dobrze ta rozumie, był cały w nagarze przepustnica wszystko nawet gumowa rura łącząca EGR z plastikową rurą.Po wymyciu wyczyszczeniu problem się zmniejszył auto wyrzuciło to co było nie wiem jeszcze czemu przy gwałtownym dodaniu gazu z tłumika słychać gwizd i przestaje za każdym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeustnica na dolocie to klapa gasząca , jak by się w czasie mocnego obciążęnia motorówki przymykała to też będzie powodować dymienie.

Świst , syk powietrza podczas intensywnego przyspieszania świadczy o nieszczelności dolotu.

Gwizdanie z wydechu ( przy sprawnym i zamontowanym kacie :decayed: ) zazwyczaj oznacza mechaniczne oszkodzenie wirnika części gorącej turbosprężarki . :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem czyli problem gwizdania z tłumnika przy obrotach 2800 do 3900 po spuszczeniu pedała z gazu słychać gwizd czyli świadczy to o turbinie coś z nią nie tak i w niej trzeba szukać problem co do auta przestało kopcić po wyczyszczeniu EGR rurka ta co miałem zaślepić była czysta nie było w niej nagaru lecz w przepustnicy tak ja nazwe był totalny syf nie pozbyłem się jednego to że po gwałtownym dodaniu gazu podczas jazdy póżniej jest odczucie jak by auto dostawało odcięcie na 2sek takie nie nazwał bym tego szarapaniem lecz zadławieniem się i dalej jedzie czuje też delikatną utrate mocy nie mam obciążonego auta ale gdy dodaje gaz auto 3 sekundy się zastanawia i dopiero turbo zaczyna ciągnoć nie ma drastycznego spadku. Co do gwizdu jeżdze tym autem 1200 km tym i nigdy nie gasze auta odrazu zawsze czekam nawet 10 minut na wolnych obrotach chodzi i dopiero gaszenie co się porobiło teraz nie wiem auto było kupione od kobiety mojej byłem Szefowej miało nakręcone 189 tys wiarygodny i udokumentowany przebieg problemy zaczeły się takie przy 215 000 tys auto odpala bez żadnego problemu pracuje równo nic nie trzepię syczenie okazało się klima nie chodzi wiatrak a pompa tłoczy ciecz z tym się uporałem co mi panowie poradzicie błędów nie ma żadnych VAG a problem jest taki jak wam opisuje mechanicy niestety nie wiedzą lub się nieznaną odłaczyłem wszystkie przewody i nic przejrzałem jest ok małe wężyki wymieniłem na nowe aby nie sa drogie a napewno lepsze niż były od tych starych


To jest dość uporczywe i martwiące jestem za granicą oraz po za domem 1250 km nie mam się kogoś poradzić a holandia zbywa Polaków pozbyłem się kopcenia a kopcił jak ciągnik w polu lub jak lokomotywa po wyczyszczeniu i pierwszym odpaleniu auta nie było widać a na płycie pozostawił czarny osad szook później gdy auto pochodziło i wkręcałem go na obroty przestawało kopcić pojawił się wraz tym dymem ten gwizd ale to obroty od 2800 poniżej jest cichutko lecz do 2000 tys auto nie cały czas lecz większość czasu jak by nie dostawało paliwa i ciągnie i za chwile przerwie czuć jak by auto się rozłączyło lub inaczej szarpnęło i jedzie dalej dzieje się to co kilka minut nie jest to cały czas wcześniej gdy był zawalony było to ciągłe i irytujące. może interculer też jest do czyszczenia na pewno to zrobię jak wrócę tu raczej nie ma dostępu a nie chce aby załączył się tryb awaryjny. Na większych obrotach rzędu 2200 w górę jest ok ale jadąć stałą prędkością obrotową problem się pojawi dodam gazu delikatnie jest ok ujadę 10 km i stałą prędkość obrotowa znów nie miałem nigdy styczności z dizlem jeździłem busami TDI ale takich problemów nigdy nie było. Gdyby auto miało nakręcone 300 000 400 000 rozumiem ale tu do 189 000 jest wszystko udokumentowane wiem żę kupiłem z wiadomego źródła. byłem W Polsce w ASO i też powiedzieli mi że auto nie było kręcone pompo wtryski wiem co czytam to forum piszą że na wolnych obrotach autem trzepie moje nie dalej turbo siada auto nie ciągnie tu idzię wiec nie wiem gdzie szukać problemu może jest niewielki ale jaki żadnych błędów byłem jeden przed wyjazdem czujnik temperatury paliwa zwarty do masy bład sporadyczny wymieniłem na nowy oryginał w ASO 110 zł założyłem lecz jak mówiłem kopcić nie przestał wiem że piszę i może komuś to przeszkadza z góry przepraszam ale nie mam się naprawdę kogoś poradzić wysłuchać kogoś kto powiedział by mi co mogę zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko zrozumieć to co napisałeś, tochę brakuje interpunkcji :decayed:

Zacznij od posprawdzania układu podciśnieniowego:

- krócieć tandempompy , czy nie obluzowany

- przewód idący do wspomagania hamulcy, potrafi popękać

- najlepiej by było założyć trójnik przy odejściu cienkiego wężyka , zaraz przy tandempompie , podpiąć do niego wakuometr i podczas jazdy obserwować wartość podciśnieninia.

Dobre vacum przy szczelnym układzie, powinno tam utrzymywać ok. -0,7 bara :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Problem rozwiązany okazał się pęknięty wąż powrotny od interculera górny był peknięty od spodu po zdemontowaniu był pęknięty 2,5 cm przy gwałtownym dodaniu gazu było syczenie oraz wypływ oleju nie mogłem tego odrazu zlokalizować ponieważ mam dodatkowe osłony po prawej i lewej stronie. Bardzo wam dziękuje za porady szybą pomoc oraz zainteresowanie DZIĘKUJE WSZYSTKIM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

Wasyl
pisałem o tym kilka postów wyżej (najpierw sprawdź intercooler i 2x łączące rury czyli górna i dolna , jak jest dziura albo świst to już wiesz co siedzi )

ważne że zlokalizowałeś usterkę i że jest wszystko w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się i okazał się przewód patrzyłem tak jak ty napisałeś wyczyściłem

egr przewód czekam jak przyjdzie z Polski i w tedy będe testował bardzo wam dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...