Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Analizę Logów A4 B5 1.8T Aeb


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Zacznę od tego, iż jestem posiadaczem niedawno zagazowanej A4 B5 1.8t. Do ubiegłego miesiąca auto działało jak należy, pewnego dnia podczas dość spokojnej jazdy na S8 zaczęło tracić moc. Chwilę potem coś zarupotało, auto stanęło, dziura w bloku. Panewka naszła na panewke. Był to silnik ANB. No więc cóż, przekładka. Z racji iż nie mogłem znaleźć słupka do ANB kupiłem AEB ( wszyscy zapewniali że nie ma większej różnicy i będzie pasować ). Słupek owy kupiony od Passata, 98r. AEB.

Po przekładce silnika auto pali, chodzi równo, cichutko, ale brak mu mocy. Na początku VAG pokazał 11 błędów, po skasowaniu wywala jedynie błąd od Sondy Lambda, edytuję jutro temat bo nie pamiętam dokładnie który to był błąd.

Nie wiem jakiej dalej szukać przyczyny tak radykalnego działania audi. Turbinę słychać po cichutku przez cały czas, przy niższych jak i wyższych ( od 2, 2,5 rpm wzwyż ) ale nie daje mocy do której się przyzwyczaiłem.

Udało mi się porobić logi, nie wiem czy wszystkie tak jak powinny być, ale starałem się zrobić zgodnie z instrukcją. Może uda Wam się coś z tego wywnioskować...

LOGI Dynamiczne:

000: http://vaglog.rtnet.pl/log_181940.html

003:http://vaglog.rtnet.pl/log_181943.html

004: http://vaglog.rtnet.pl/log_181944.html

008: http://vaglog.rtnet.pl/log_181917.html

010: http://vaglog.rtnet.pl/log_181942.html

011: http://vaglog.rtnet.pl/log_181945.html

Logi Basic Settings :

000: http://vaglog.rtnet.pl/log_181927.html

003: http://vaglog.rtnet.pl/log_181929.html

004: http://vaglog.rtnet.pl/log_181930.html

011: http://vaglog.rtnet.pl/log_181928.html

Logi statyczne:

000: http://vaglog.rtnet.pl/log_181931.html

001: http://vaglog.rtnet.pl/log_181932.html

003: http://vaglog.rtnet.pl/log_181933.html

004: http://vaglog.rtnet.pl/log_181936.html

007: http://vaglog.rtnet.pl/log_181934.html

013: http://vaglog.rtnet.pl/log_181935.html

014: http://vaglog.rtnet.pl/log_181937.html

018: http://vaglog.rtnet.pl/log_181938.html

Jeśli coś zrobione nie tak, z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość.

Z góry dziekuję za wszelką pomoc.

  • 0
Opublikowano

Kolego zrobiłeś logi ale kanały dla diesli, zrób jeszcze raz dynamicznie kanały po dwa w jednym logu 002+033, 020+118, 003+115.

Po za tym napisz co dokładnie jest zmienione sam blok czy razem z głowicą itd.

Opublikowano

Dzięki, dziś wieczorkiem porobię jeszcze raz logi i wstawię jej tutaj. Zmieniałem blok wraz z głowicą.

Opublikowano

No nic zrób logi popatrzymy, jeśli blok wraz z głowicą to może nie jezdzić dobrze do końca na kompie od anb bo aeb miał szersze kanały dolotowe.

Opublikowano

Witajcie ponownie.

Porobiłem logi, które wskazał kolega Łukasz. Dodatkowo z racji iż wywala mi błąd 17521, zrobiłem logi statyczne z kanałów 030 i 031 choć nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

Poniżej rezultaty :

020+118 : http://vaglog.rtnet.pl/log_182054.html

003+115 : http://vaglog.rtnet.pl/log_182053.html

002+033 : http://vaglog.rtnet.pl/log_182052.html

031+030: http://vaglog.rtnet.pl/log_182055.html

Może uda Wam się coś z tego doczytać ;)

Opublikowano

Blad narazie zostaw, sonda widac ze pracuje, slaba moc wynika z tego ze turbo bardzo slabo pomuje, napewno jest sprawne? Rozumiem ze jak to samo turbo co wczesniej pompowalo dobrze, to powinno byc ok, moze cos zle podlaczone jest, zawor dv sprawdzony? n75 zobacz czy dobrze podlaczony

Opublikowano

Turbina przed przekładką słupka sprawowała się raczej bez zarzutu. N75 sprawdzaliśmy jeśli chodzi o połączenie, wydawało się być ok, ale może uda mi się gdzieś znaleźć jakieś dokładne schematy żeby mieć 100% pewności.

DV nie sprawdzałem, czytałem że trzeba zaślepić węże przy owym zaworze, tak ?

No cóż, zapowiada się kolejny dzień prób i błędów. Może wreszcie coś się wyjaśni.


Kolejny dzień - kolejne próby - kolejne niepowodzenie.

Sprawdzałem dzisiaj zawór DV, wydaje się być sprawny. Wymontowałem, dmuchnąłem w miejsce gdzie wchodzi wężyk od podciśnienia - nie przepuszcza. Próbowałem zassać powietrze przez ten sam otworek- dało radę. Więc z tego co czytałem doszedłem do wniosku że DV jest sprawny. Rozmyślam jeszcze co do tej turbiny. Auto stało przez 3 miesiące z racji iż nie było kasy na silnik, czyżby czas źle na nią podziałał ? Na obrotach do 3 tys auto daje radę, zbiór może nie rewelacyjny ale zadowalający. Powyżej 3tys i na wyższych biegach - straszny muł.

Jakieś pomysły ?

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Sprawdz czy ta n-ka wogóle działa, wyjmij ją i dmuchnij w krótki kruciec powinna byc przejscie na drugi krótki, a na najdłuższy nie, potem podaj napicie z aku n75 powinien cyknąc i powinno byc przejscie na wszystkie krócce.

Opublikowano

No wiec po kolei. Wyjalem n75, dmuchnalem w krotki kruciec, drugi krótki przepuscil powietrze, dluzszy nie. Dmuchajac w dlugi, nie przepuszczal na zadne. Podlaczylem pod akumulator, cyknelo, obydwa krótkie puszczaly powietrze na drugi z krótkich i dlugi, czyli na 2 pozostale. Podobnie z dlugim, po podłączeniu puszczal powietrze na dwa krotkie.

Opublikowano

Czyli wygląda na sprawny, wiec jesli nie ma dziur w dolocie n75 sprawny to coś nie tak z turbina albo klapką wg. Z odłaczoną wtyczką n75 turbina powinna ładowac ok 0,3 bar od poczatku do końca, u Ciebie jest mniej, pozostaje Ci jeszcze jeden test na sprawdzenie turbiny odłacz weżyk idący od n75 do gruszki turbiny i przejedz sie, turbo powinna szybko wstać i przeładować, jesli tak sie nie stanie cos nie tak z turbina.

Opublikowano (edytowane)

Witajcie ponownie. Jednym z problemów okazała się turbina, w środku według mechanika kompletne spustoszenie. Turbinka zregenerowana, działa, ale audi nadal nie ma mocy takiej jak powinno mieć. Turbinę przekładałem co prawda sam, ale podłączone jest wszystko dobrze, każdy wężyk był oznaczony więc w tym problemu nie szukam. Porobię jeszcze raz logi i zobaczymy.

Logi zrobione, doładowanie turbiny nieznacznie wyższe, ale wciąż zdecydowanie za małe. Nie mam już pomysłów..

020+118: http://vaglog.rtnet.pl/log_184957.html

003+115 http://vaglog.rtnet.pl/log_184959.html

002+033 http://vaglog.rtnet.pl/log_184958.html

Edytowane przez cafe14
Opublikowano

No nic zrób logi popatrzymy, jeśli blok wraz z głowicą to może nie jezdzić dobrze do końca na kompie od anb bo aeb miał szersze kanały dolotowe.

Mi nikt tego nie napisał :)
Opublikowano

Pokaz zdj jak zamontowane to n75, test z odłaczona gruszka robiłes? tylko ostroznie

Opublikowano

Zrobiłem zdjęcie N75, odciągnąłem trochę śrubokrętem ale nie wiem czy wystarczająco wszystko czytelne. Testu z odłączoną gruszką nie robiłem, powinienem odłączyć wężyk idący: grucha-n75 od gruchy czy od n-ki ? Pisałeś kolego mi już na ten temat parę postów wyżej, ale nie do końca zrozumiałem. Turbina przy odłączonym wężyku ma "wstać i przeładować", co mam przez to rozumieć?

Przepraszam za zapewne beznadziejne pytania, ale jeśli mam coś testować przy waszej pomocy, to chciałbym zrobić to dobrze ;)

Pozdrawiamz2bt1ezlhf6n.jpg

Opublikowano (edytowane)

Z tego co patrze to zle podlaczony :-)

Wez go wyjmij i tak tym najdluzszym kroccem wsadz w rure dolotu, ten krociec co trzymasz wezyk sruokretem podlaz do gruszki a ostatni do tego wezka co trzymasz. Mam nadzieje ze rozumiesz.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano

Rozumiem, dziękuję za pomoc, przełożę to jutro z rana i dam znać czy jest dobrze :)

Opublikowano

Nie ma sprawy, bedzie dobrze.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma sprawy, bedzie dobrze.

Dokładnie, na Tipie rurze dolotu jest w miejscu gdzie wkłada się n75 taki płaski, gumowy "podest" do enki, płaska część enki opiera się w tym miejscu o płaską część gumowego dolotu, musisz wedle zdjęcia okręcić ją raz wedle wskazówek zegara :decayed:

Edytowane przez ganjaq

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...