Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia Multitronic


Krzysiek290785r

Rekomendowane odpowiedzi

Czy u was tez jest tak, że na trybie ręcznego przerzucania drugi bieg mozna wbic dopiero jak osiagnie sie minimum 2200 obrotów? Pozostale biegi mozna wbijać juz ponizej 2 tysięcy tylko z jedynki na dwojke nie chce przerzucić jak nie osiągnie tych 2200 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak, tez zwróciłem na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem większość postów, opinii i  opisów problemów z którymi się spotykają właściciele skrzyni  Multitronic.  A mianowicie w moim przypadku po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto poszarpuje nie toczy się płynnie ,dalsza jazda i zmiana biegów przebywa bez kłopotów. Wsteczny bieg, odpuszczam hamulec jest wszystko OK. Auto zakupione z Szwajcarii książka serwisowa z zapisem wymiany oleju co  55-60 tys km. I moje pytanie co może być tego przyczyną , czy wymiana oleju załatwi sprawę, czy tez od razu poszukać speca od tych skrzyń i zlecić naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ręczną zmianą biegów dokładnie tak jest, dwójkę można wrzucić dopiero powyżej 2500 obr/min.

Samochód jest krajowy 260 tyś km nalatane, wymiany oleju pilnowane co 60 tyś.

Jedyna awaria skrzyni jaka dopadła mój egzemplarz to  pęknięty przewód hydrauliczny, ale to wina serwisu nomen omen autoryzowanego VW, ponoć jednego z lepszych w Warszawie (dlatego do nich pojechałem). Kierownik przez telefon powiedział, że z przewodami hydraulicznymi zrobili porządek we własnym zakresie. Po 6 miesiącach od serwisu i 10 tyś km przejechanych auto wylądowało na lawecie i z powrotem w serwisie z diagnozą "pęknięty przewód" , oczywiście oleju wyciekło ze 4,5 L. Nie miałem jak udowodnić że to ich wina, na rachunku nie było żadnej adnotacji że cokolwiek przy przewodach robili  :kwasny:. Tak to jest z obniżaniem kosztów, żeby klient nie spanikował.

W dniu 23.12.2017 o 23:42, StasiekA4 napisał:

Przeczytałem większość postów, opinii i  opisów problemów z którymi się spotykają właściciele skrzyni  Multitronic.  A mianowicie w moim przypadku po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto poszarpuje nie toczy się płynnie ,dalsza jazda i zmiana biegów przebywa bez kłopotów. Wsteczny bieg, odpuszczam hamulec jest wszystko OK. Auto zakupione z Szwajcarii książka serwisowa z zapisem wymiany oleju co  55-60 tys km. I moje pytanie co może być tego przyczyną , czy wymiana oleju załatwi sprawę, czy tez od razu poszukać speca od tych skrzyń i zlecić naprawę.

hmm pierwsza myśl jaka mi przyszła do koło dwumasowe.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na wymianie oleju w servisie Audi, przedstawiłem jak wygląda sytuacja mechanik zrobił jazdę próbną wymienili olej i znów jazda. Wymiana nie pomogła, po podłączeniu komputera wyskoczył błąd nastawnika biegów 2 (G488) P187B00. Prawdopodobnie do wymiany lub naprawy jest mechatronika, zauważyłem także że po jeździe na R (kilku metrów) i stanięciu oraz zmiany biegu na P i puszczeniu hamulca jest szarpnięcie jedno, dwukrotne. Tak jak by bieg był zapięty i wypięty bardzo szybko. Nadal szukam informacji. Ale raczej w niedługim czasie będę wymieniał zestaw naprawczy powiększony mechatronika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po grubszym "remoncie" swojego B8. Wymiana pompy oleju, wymiana rozrządu, wymiana turbosprężarki, wycięcie dpf,  wymieniony olej silnikowy, filtry. Przy skrzyni nic nie było robione. Przed remontem auto przy ruszaniu, przy wolnej jeździe około 10 km/h zachowywało się "nerwowo", przy zmianie z R na D  była chwila zwłoki zanim ruszyło nawet jak gazu lekko dodałem, przy wolnej jeździe np w korku i gwałtownym wciśnięciu gazu auto jakby chwilowo się dusiło, jak ktoś jeździł autem z gaźnikiem to powinien wiedzieć o co chodzi. Czasami były takie dni, że powyższe sprawy nie występowały w ogóle, czasami ta "nerwowość"  włączała się przy kolejnym ruszaniu ze świateł. Po odebraniu auta od mechanika samochód jakby dostał drugie życie, skrzynia chodzi płynnie, żadnej zwłoki przy zmianie z R na D nie ma, żadnych szarpnięć i straty mocy przy gwałtownym wciśnięciu gazu przy bardzo niskiej prędkości. Obstawiam że przytkany dpf mógł robić swoje i dawać takie objawy, po wycięciu go samochód dostał drugi oddech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem ze skrzynia multitronik a mianowicie przestał dzialac bieg wsteczny . Normalnie sie zapina swiatła wsteczne sie zapalaja ale samochód ani drgnie . W pozycji D samochód jezdzi bez najmniejszych problemów , nie szarpie nie wiem co mam z tym zrobic :( Pokoże ktoś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2018 o 20:12, Kamil1507 napisał:

Witam

Mam problem ze skrzynia multitronik a mianowicie przestał dzialac bieg wsteczny . Normalnie sie zapina swiatła wsteczne sie zapalaja ale samochód ani drgnie . W pozycji D samochód jezdzi bez najmniejszych problemów , nie szarpie nie wiem co mam z tym zrobic :( Pokoże ktoś ??

Sprawdź czy mocowanie linki nie odkreciło się od obudowy skrzyni biegów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2018 o 14:38, StasiekA4 napisał:

Byłem na wymianie oleju w servisie Audi, przedstawiłem jak wygląda sytuacja mechanik zrobił jazdę próbną wymienili olej i znów jazda. Wymiana nie pomogła, po podłączeniu komputera wyskoczył błąd nastawnika biegów 2 (G488) P187B00. Prawdopodobnie do wymiany lub naprawy jest mechatronika, zauważyłem także że po jeździe na R (kilku metrów) i stanięciu oraz zmiany biegu na P i puszczeniu hamulca jest szarpnięcie jedno, dwukrotne. Tak jak by bieg był zapięty i wypięty bardzo szybko. Nadal szukam informacji. Ale raczej w niedługim czasie będę wymieniał zestaw naprawczy powiększony mechatronika.

 

Witam. Wymieniłem powiększony zestaw naprawczy mechatroniki, oraz adaptacja, ale problem nie znikł. Auto na biegu 1 po puszczeniu hamulca nie dodając gazu nie rusz płynnie lecz szarpie. Jest również taki sam efekt kiedy auto jest zatrzymywane ale tylko na pierwszym biegu, nie ma tego efektu na biegu drugim. Mechanik który mi to wymieniał proponuje by jechać do serwisu na wgranie nowego oprogramowania. Druga sugestia to że sprzęgło jest do wymiany.  Napisze jeszcze ze mam S-tronika. Może jakieś podpowiedzi co z tym fantem dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

może to głupie pytanie, ale czy w Audi A4 B6 1.9 TDI (Multitronic) wymienia się sprzęgło i dwumas?

Jeśli tak to co polecacie? Może byc LUK KOŁO DWUMASOWE CVT MULTITRONIC AUDI A4 A6 1.9 TDI?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam, że z innej beczki zupełnie ale nie mogę odszukać na forum tematu. W mojej audi a4 b6 mam skrzynie multitronic problem jest taki że jak wyjadę rano na zimnym silniku, gdy olej się nagrzeje to prędkościomierz szaleje do zera i skrzynia szarpie i włącza tryb awaryjny. Po restarcie silnika auto jedzie jakby nic się nie stalo potrafi 400 km przejechać i nic. Może ktoś powiedzieć czy to jest spowodowane ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rtrocha00 napisał:

Witam. Przepraszam, że z innej beczki zupełnie ale nie mogę odszukać na forum tematu. W mojej audi a4 b6 mam skrzynie multitronic problem jest taki że jak wyjadę rano na zimnym silniku, gdy olej się nagrzeje to prędkościomierz szaleje do zera i skrzynia szarpie i włącza tryb awaryjny. Po restarcie silnika auto jedzie jakby nic się nie stalo potrafi 400 km przejechać i nic. Może ktoś powiedzieć czy to jest spowodowane ? 

VAG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam Wszystkich. Jestem TU nowy, i od paru dni jestem właścicielem Audi a4 b8 z 2015 roku. Samochód ma silnik 2,0 tdi o mocy 190 km, i skrzynię biegów multitronic. Właśnie  chyba ze skrzynią biegów mam problem. Dzisiaj podczas jazdy parę razy przy przyśpieszaniu. i przy różnych prędkościach, coś jakby blokowało samochód (to znaczy przestawał przyśpieszać, wręcz jakby coś go hamowało}. po puszczeniu gazu, i ponownym naciśnięciu zaczynał normalnie jechać i przyśpieszać, po czym przy wyższej już prędkości potrafiło się to powtórzyć, gdy puściłem gaz i znów go dodałem samochód dalej przyśpieszał, jechał normalnie. Zdarzyło mi się to przy prędkościach 40, 50, 70, 130, i nawet 150 km/h. Ostatnia wymiana oleju w skrzyni była przy 171 tyś km (książka serwisowa), teraz samochód ma 228 tyś kilometrów. Silnik pracuje poprawnie, skrzynia ( odpukać) nie szarpie, nie faluje, i tym podobne. Prosiłbym o jakąś poradę, pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...