Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Takie tam 330d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

swiece zobaczę w jakim są stanie - wiem że później trzeba będzie kolektor zdejmować znowu żeby się do nich dobrać :kwasny:

Opublikowano

A błędy sprawdzałeś? Powinno chyba coś wyskoczyć, jeśli któraś nie działa.

Opublikowano

w sumie racja , błędów nie mam ... muszę zobaczyć ile by mnie to kosztowało bo może wymienić żeby mieć spokój

Opublikowano

Prawie 300. Jedna świeca beru (takie zazwyczaj wsadzają do beemek) to cirka 50 plnów.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź; teraz mam info z pierwszej ręki ;)

Opublikowano

Wczoraj , wszystko poskładane - podciśnienia powymieniane , EGR wyczyszczony, zaślepki założone - żadnych zmian w osiągach , słabszym dole itd nie odczuwam...za to śpię spokojnie :D

Opublikowano

:git:

Opublikowano

w piatce tez zaslepiales te klapki? I tam cokolwiek wyczules? Jakakolwiek roznice?

Opublikowano (edytowane)

w piatce tez zaslepiales te klapki? I tam cokolwiek wyczules? Jakakolwiek roznice?

tak w e60 też wywalałem, też nie było jakiś różnic - w sumie słabo już pamiętam ale chyba nie zauważyłem nic po wymianie...tu mam automat to z dołu raczej rzadko się jedzie bo zawsze jest redukcja jak się depnie

Soolek No i wykrakales , kolektor założony , nie sprawdziłem dokładnie a dziś kompa zapialem i wszystkie świece spalone ...trzeba bedzie przed zima ściągać jeszcze raz :( poza tym nie wiem jak sie dobrać do wentylatora chłodnicy tego z przodu :(

Edytowane przez dziadek
Opublikowano

Bardzo mi przykro, że miałem rację, ale warto właśnie wymienić świece przy zwalaniu kolektora.

To jeszcze jedna rzecz a mianowicie - sterownik świec żarowych zlokalizuj u siebie, bo też lubi padać.

W 2.0 jest gdzieś pod filtrem oleju, ciężko się do niego dostać od spodu.

Poszukaj na forum, gdzie jest u Ciebie, bo może przy zwalaniu kolektora będzie lepszy dostęp - niektórzy właśnie jakoś od góry go wyciągali.

A sterowniki też padają regularnie. Błędu nie pokazuje to coś, a po prostu jak temperaturka spada w okolice -15 to auto nie ma siły odpalić.

Naprawą zajmuje się koleś Roger-Nysa z forum bmw (sport albo klub, teraz nie pamiętam). Koszt 80 plus przesyłka.

Opublikowano

Kolego dziadek lub soolek, czy możecie mi tak na szybko podpowiedzieć czy w X5 3.0d 218KM 2003 też klapki padają?

Jeśli tak to gdzie je można kupić i czy znacie jakiś sensowny, mądry opis jak je wymienić?

Z góry dzięki :hi:

Opublikowano (edytowane)

Klapki masz na bank , chyba ze ktoś je wczesniej wyrzucił ...klapek nowych nigdzie nie dostaniesz , ewentualnie zaślepki

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=169486

Zaślepki brałem tu : http://www.aditech.net.pl

Edytowane przez dziadek
Opublikowano

Wielkie dzięki, jutro czas rozbierać beemkę :D

Opublikowano

Wszędzie w internecie jest siana panika przed klapkami. Najpierw to warto rozebrać i sprawdzić ich stan, bo jak są ok to większego sensu nie widzę z zaślepianiem ich.

A co do wymiany klapek na nowe idzie to zrobić - wraz z nowym kolektorem, ale to gra nie warta świeczki. :)

Ja np. w moim M47TU klapek nie usuwałem, ale są w dobrym stanie. Warto najpierw się przyjrzeć.

Opublikowano (edytowane)

Wszędzie w internecie jest siana panika przed klapkami. Najpierw to warto rozebrać i sprawdzić ich stan, bo jak są ok to większego sensu nie widzę z zaślepianiem ich.

A co do wymiany klapek na nowe idzie to zrobić - wraz z nowym kolektorem, ale to gra nie warta świeczki. :)

Ja np. w moim M47TU klapek nie usuwałem, ale są w dobrym stanie. Warto najpierw się przyjrzeć.

a skąd będziesz wiedział jeżdżąc autem po sprawdzeniu że dalej są w dobrym stanie? jak wyczujesz moment kiedy już nie będą, będziesz co parę tysięcy km sprawdzał ? każdy robi jak uważa ze swoim samochodem ... ja wolę spać spokojnie

Edytowane przez dziadek
Opublikowano (edytowane)

Wystarczy na nie spojrzeć, pomacać. Cóż innego powiedzieć, w moim przypadku są naprawdę w dobrym stanie, w związku z czym podarowałem sobie zaślepianie. A w takim przypadku nie muszę sprawdzać tego co parę tysięcy kilometrów.

Klapki mają pełnić pewne funkcje i po to zostały przewidziane, więc jeżeli masz te elementy dobre to po co je usuwać?

Inna sprawa kiedy widać po nich ślady zużycia, czy starzenia. :)

Edytowane przez WhiteBeezy
Opublikowano

Spoko , tylko żeby je sprawdzać musisz ściągać cały kolektor - uszczelki nie zostają na takie częste rozbieranie obojętne... nie jesteś w stanie przewidzieć bez zwalenia kolektora czy one akurat nie dostały luzu itp ...każdy robi jak uważa...pozdro

Opublikowano

No dokładnie. Ja przy okazji sprawzałem to parę miesięcy. Oczywiście, aby nie wprowadzać wątpliwości.

Klapki trzeba wywalić (chyba, że zmieniać kolektor) pytanie tylko czy warto, a wszystko zależy od ich stanu. A sprawdzałem je, ponieważ naczytałem się o tym sporo. :) Mnie czeka ich zaślepienie, ale nie od razu. :)

W ogóle jak ci się zbiera 30d w e46 i czy trzyma serię? Pytam, bo planuje swoje 2 litry zrobić na jakieś ~220 koni.

Opublikowano

Ja nie narzekam na zbieranie ... Ale nie mierzyłem mocy na hamowni ...programu nie zamierzam robić bo automat GM raczej tego nie lubi...musi starczyć tyle co jest

Opublikowano (edytowane)

Czytałem właśnie wyżej, ale warto zmierzyć, bo widać co się dzieje, ja ostatnio przez hamownie dowiedziałem się, że wtryski mam już nie pierwszej młodości i zaczynają się robić straty. Dlatego planuję wsadzić większe wtryski od 35d (20d i 30d mają te same).

Koła już jakieś wyszukałeś? Bo pisałeś na wstępie, że może jakieś 19 cali wejdzie. Nie wiem co ci się podoba, ale mega polecam alusy 18 calowe, które sam założyłem: Styling 135

http://c.wrzuta.pl/wi14548/0e97fa73001dfe064c35a4b9/0/6

Moim zdaniem idealnie pasują do E46, a optycznie wyglądają na 19. :)

Edytowane przez WhiteBeezy
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...