Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Dzisiaj w mojej BRD wracając z wakacji przy 2500 obr/min poczułem szarpnięcie silnikiem, kilkakrotne. Myślałem ze to ..ten typ tak ma. Jednak po przejechaniu kilku km poczułem nierówna prace silnika, przy dodawaniu gazu przerywanie , szarpanie.Zatrzymałem sie i okazało sie ,że praca silnika jest strasznie nierówna, trzepie całą budą , podniosłem maskę i silnikiem telepie strasznie, zgasiłem i po odpaleniu ponownym to samo. Oliwa jest , płyn w stanie oki, nie kopci ani na biało ani czarno.Stało sie to niedługo pozatankowaniu na orlenie, myslałem ,że to ma jakis wpływ na to co zalałem. Nie wyskakuje zaden błąd.Zalałem innego paliwa na innej stacji , nie ma poprawy. Po kilku godzinach odpaliłem ponownie i to samo, auto pracuje jakby nie na wszystkich garach, zaznacze ,.że auto nie straciło na mocy, turbo sie włącza poprawnie.Ale jak tylko zwalniam i ponownie przyspieszam czuje szarpanie , a jak zatrzymuje się auto zaczyna trząśc cała budą, zaznacze ze nie ma kopcenia przy tym. Co to moze byc wtysk czy DPF mi umarł, Od jakiegos czasu podnosił mi sie poziom paliwa, Taka diagnoze dał mi jeden ,mechanik ?. Nagrałem nawet filmik jakby co to moge wrzucić, telepie silnikiem aż węże gumowe podskakują ,
Jeszcze jedna info, jak podjechałem do pierwszego elektronika to przez chwilę telepanie zanikło , obroty podniosły sie i było oki, ale jak tylko ujechałem kilka km ponownie to samo.

http://youtu.be/RKYgplHANO8

Edytowane przez fafa61
Opublikowano

A co mówi vag ??? Może tak będzie szybciej.

Opublikowano

Podlacz kompa i spr synchro rozrzadu oraz prace PPD. Jesli tam bedzie ok to bym zdjął miske i spr polozenie walków wyrównoważających. Silnik pracuje równo na wszystkie cyl.z filmu słyszę.

Czy twoje brd dostalo nowe wtryski od aso?

Opublikowano

tak, mam nowe dwa wtryski z akcji , rok temu w aso Lubin.Dwa poprzednie były wymieniane w aso w Holandi tuz przed sprowadzeniem do Polski.

Opublikowano

A ty ten rozrzad wymieniles? Pisales do mnie pw.?

Opublikowano

rozrząd był wymieniany w aso przez poprzedniego własciciela w Holandii , mam kolegę w serwisie u Switonia i sprawdził mi w systemie. Był wymieniany kpl, przy 115 tyś, chyba z tego co pamietam, jak go brałem miał 150 tys teraz ma 180 tyś

Opublikowano

Jedź na kompa na diagnostyke,niech sprawdzą parametry elementów.

Opublikowano

podpi,ałem pod vag-a, i dpf czyściutki, synchro oki, podaje wam wskazania pompek

0,20 mg/h -1,11 mg/h -0,78mg/h 1,70mg/h

mechanik powiedział ze wtrysk 4 niedomaga i przez to wariuje pierwszy, co o tym myslicie, Grzesiek pamietasz jak kilka dni temu mówiłem ze mi olej przybywa , moze to przez pompki, co?

Opublikowano

Oleju może przybywać, jak puszczają oringi na pompkach albo coś z głowicą.

Jak DPF czyściutki to jego bym nie podejrzewał o przybywanie oleum. :decayed:

A co do korekcji to na pełny zbiornik dobrego paliwa zalej STP do czyszczenia wtrysków diesla, i jak wyjeździsz to jeszcze raz sprawdź korekcję. :hi:

Opublikowano (edytowane)

dzwoniłem do aso, podałem im te wartości i w/g ich to nie pompki, a wartości uważaja za w normie. Reklamowac pompek nie mam co bo już mam ponad rok po wymianie.Za diagnoze co tak mi wariuje chca 400 zł, pytanie czy warto ? Gość z audi powiedział ze za podnoszący sie stan oleju może powodowac pompa -nie zrozumiałem go o jaka pompe mu chodzi,

Edytowane przez fafa61
Opublikowano (edytowane)

Jak korekcje mocno skaczą to mogą się do kanałów paliwowych w głowicy przedostawać spaliny.

Drogi są dwie, albo podkładka na końcówce pompowtrysku, albo pęknięta głowica :naughty:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ta pompa o której mówił Ci mechanik, to pompa tandemowa ( zespolona pompa paliwa i podciśnienia).

Jest możliwe że z niej paliwo dostaje się do oleju, bo jest ona smarowana olejem z magistrali olejowej głowicy.

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Pod ppd nie ma podkladki.

Korekcje w normie...:-B tylko ze zakres tolerancji korekcji jest od +/-2mg/h czyli 4ty jest bliski. Na część masz 2 lata gwar.

Zalej do baku jakiegoś diesel cleaner'a ja bym nawet wlał ze 3L mocnego Pb i bym przelatał zbiornik. A jak nie to demont wtysków i na ultradźwiękową myjke.

Zestaw oringów czyli 2szt na 1pd coś ponad 100zł Eiling.Pompa tandem ori 1200zł aso.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Pod ppd nie ma podkladki.

No z BRD nie wyjmowałem jeszcze pompek, jak piszesz że ich tam nie ma, to na pewno masz racje :decayed:

Opublikowano

wykrec filtr paliwa i wylej z niego zawartosc.Jak czarne paliwo to albo tandem,albo glowica ..

Opublikowano

Piotrek, właśnie z tym czarnym paliwem w filtrze to ostatnio miałem czarna ropę jak wymieniałem fitry ect...

Opublikowano (edytowane)

Ja też mam czarną ropę-to jest potwierdzone od kilku moich znajomych z aso-te silniki tak mają i nic z tym nie zrobisz,jest to tylko sadza.jesli paliwo ma prześwit żółci to jest ok i nie ma sie czym martwić, Jesli paliwo jest czarne dokumentnie to w paliwie jest olej to szukamy przyczyny i modlimy sie zeby to byla wina tandemki. :-D

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

czy wadliwa pompa tandem-vacum, mo ze powodowac takie objawy szarpania , rzucania silnikiem , przerywania .?jaka cena uzywki, bo nowa to jakis kosmos, Czy może szukac od jakiegos forumowicza ect.....

Opublikowano

z tego co wiem to przez tandemówke takze mogą występowac telepawki. ja takie telepawki tez mam ale sporadycznie bardzo żadko, własnie jak silnik jest chłodny, zapale go,pracuje równo i po kilku minutach pracy na b.j zaczyna bujac motorem na boczki i czuc to ciut pod tyłkiem...ale motor pracuje ogolnie równo nie faluje nic na obrotach.

Cinek ja bym wracał furaczem na kołach...

1200zł to masakra za tandemówke - dla mnie to jest taniocha w porównaniu z klapa gaszącą - 1995zł ASO oc**jli dokumentnie. możasz szukac tez używki-cholera wie w jakim stanie bedzie i czy to jest przyczyną -najwyzej sprzedasz.-ale musi to byc od 2.0 16V od 8v jest inna.

Opublikowano (edytowane)

Grzesiek,odstawilem auto do mechanika, organoleptyczna diagnoza wstepna taka jak wasza glowica a dokladnie gnoazdo pod wtrysk.ale tandem tez bierze pod uwage.Cos czuje,ze pekne na troche kasy

Mam do was pytanie, jak okaże się ,że gniazda sa mocno wytarte i musze głowice regenerować to czy nie oplaca się lepiej kupić używkę z dobrego żrodła , czy regenerować bo z tego co się orientuje to frezują gniazda i nabijają mosiężne tuleje, ponoc to jest mocniejsze od ori, Jakie macie zdanie na ten temat.

Edytowane przez fafa61
Opublikowano

Wyrabiające się gniazda pompowrtysków to raczej przypadłość silników 1,9 i 2,0 na PD, ale ośmiozaworowych.

W 2,0 PD 16V ja jeszcze nie słyszałem o takim problemie.

Prędzej się można spodziewać pęknięć i mikropęknięć głowicy, które przepuszczają spaliny do magistrali paliwowej głowicy i powodują zakłócenia pracy PD-ków, zasilanych gazowanym ON-em :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...