Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Twardy hamulec


baxy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ma dziwny problem z hamulcami.na wolnych obrotach po nacisnieciu pedala 5-6 razy robi sie bardzo twardy pedal. Jak przygazuje porzadnie znowu jest mieekki. Podczas jazdy dziala normalnie. Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy?

Proszę o odpowiedz.

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Servo moze byc nieszczelne.lub przewody podcisnieniA do niego

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewód ,który idzie od pompy vacum do serwa, w szczególności zwróć uwagę na gumowy przepust w grodzi. Sprawdź też czy krociec w pompie sie nie rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałem sprawdzić podcisnienie w przewodzie co idzie z vacuum do serwa ale nie wiem jak ściągnąć ten przewód przy serwo. On się cały rusza jest na takiej gumowej podkładce . jytusaru.jpg

Jak go zdemontować?

Wysyłane z mojego HM NOTE 1W za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź króciec z pompy vacum.

Ten przewód delikatnie wyciagnij.

Jak pedał spisuje sie po nocy tez twardy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy naciśniętym hamulcu, po dodaniu gazu, pedał hamulca delikatnie opada.

Co zwiastuję działającą Vacum...

Mimo to mechanik zdecydował się na wymianę, ale dolej jest to samo...

Jak przy większych prędkościach nie testowałem ale jak jadę przez miasto, i strzele kilka razy w hamulec to pedał hamulca staję się coraz twardszy i auto za każdym razem gorzej hamuje... nie hamuje tylko płynie...

Podjechałem do drugiego mechanika który specjalizuje się w VAGu i powiedział że w TDI to normalne i tak powinno być ... :eusathink:

Trochę mnie to irytuje bo mamy jesień... zaraz przyjdzie zima a w zimie hamuję się pulsacyjnie... a hamując pulsacyjnie to ja prawie nie mam hamulców...

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez slyszalem ze za 4-6 razem w dieslu norma jest twardnienie pedalu.

Przejezdzilem juz 3 zimy tym klekotem i powiem wam ze nie jest to odczuwalne.do autora mozna jeszcze sprawdzic wartosc podcisnienie dla spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wymienić płyn hamulcowy i porządnie odpowietrzyć.

Stawiam na H2O...

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nawet płyn ATE ale okazał się nie potrzebny ... Raz że wymieniają maszynowo, dwa mechanik wział w strzykawkę starego płynu i powiedział że jest dość klarowny i on by jego nie wymieniał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn max co 2 lata lub co 60tys.

Zaczyna sie chlodniejszy okres wiec teraz wszelakie nieszczelnosci,woda w serwie wyjda na jaw szybciej a jezeli latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia gumowy przepust w grodzi. Guma z wiekiem staje sie miekka i nastepuje efekt zasysania jej do srodka pod wplywem podcisnienia - zmniejsza sie srednica i sa slabsze hamulce/ twardy pedal. Temat szerzej jest opisany w jednym z watkow. Mozna wymienic przepust na nowy(koszt do 50zl) lub wlozyc w niego plastikowy pierscien, ktory zapobiegnie zmniejszaniu srednicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie ale wtedy pedal hamulca po dlugim postoju twardnieje bo powietrze ucieka z serwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według logiki podcisnienie się zwiększa przy większych obrotach, więc szansa na zacisniecie gumki jest większa zgadza się? U mnie jak dam gazu do 2000 obr podał robi się od razu miekki . Jak puszczę gaz i chodzi na wolnych obrotach to po 4,5 naciśnięciu robi się znowu twardy. Jak zgasze auto na miękkim pedale to na następny dzień jest miękki do 2 nacisniec przy włączonym silniku na biegu jałowym. Po prostu na wolnych obrotach nigdy się nie zrobi miękki. Czy taki przypadek wyklucza gumkę w grodzi ?

Kkam napisałeś "sprawdź kruciec w pompę czy się nie rusza" o jaki kruciec chodzi?

Wysyłane z mojego HM NOTE 1W za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez baxy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o króciec, który wychodzi z pompy vacum. W pompach LUKa jest on zaciskany i potrafi się luzować po latach. U mnie przy "miękkiej" gumie w grodzi były takie objawy, że: na biegu jałowym pierwsze hamowanie miekkie, kolejne coraz twardsze. Przy gwałtownym hamowaniu np ze 100km/h pedał był miękki, ale po sekundzie robił się twardy.Było takie wrażenie, że im dłużej trzymam pedał hamulca tym słabsze mam hamulce. Wystarczyło odpuścić pedał hamulca na 2-3s i znowu był miękki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast krucca w grodzi dajcie w celu eksperymentu gumowy przewod i zacisnijcie go trytkami. pompa vacum raczej nie domaga bez vacuometra sie nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...