bubaS-line Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Witam podczas mocniejszego ruszenie zauwazylem ze zostaje za mna siwy dym, moc jest racej taka sama sprawdalem olej ale na rozgrzanym silniku jest ponizej min ale chyba to normalne sprawdze rano jescze jak scieknie 2 plyn chlodniczy raczej tez nie ubywa nie wiem czy to normalne ale podczs jechania na 6 biegu powiedzmy predkoscia 120 km slychac jakby lekkie gwizdanie poczym jak wrzuce 5 to juz jak by nie nawet jadac ta sama pretkoscia co wiecej dodam ze jestem zielony z mechaniki i przebywam aktualnie za granica nie chccialbym pchac sie w koszty tutaj bo warsztaty i mechanicy sa dosc drodzy pytanie czy sprawa jest na tyle powzna ze wymaga natychmistowej reakcji czy dam wrucic do kraju i oddac go w rece specjalisty i po trzecie czy jezeli bym podjechal na walizke to czy pokaze mi takie wady jak probem z turbo uszczelka badz chlodniczka spalin bo te usterki najczesciej sie przewijaly
Awra Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Ja miałem takie objawy jak mi padła uszczelka pod głowicą, napisz czy Ci tego płynu chłodniczego ubywa czy nie, bo jak piszesz "raczej" to tu też Ci nikt nie pomoże
bubaS-line Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) ok sprawdze mam w tym momencie tak posrodku miedzy min max a tak wogole to w ubywac tego plynu to w jak szybkim tepie by ubywalo ? napewno jest mniej oleju dodam ze zrobilem 12800 od wymiany i wlasnie zabieram sie za kolejna dodam ze mam wrazenie jak by bylo czuc ten olej w spalinach. kiedys na autostradzie ppo zrobieniu ok 1000 km jak zatrzymalem sie w korku bylo zimno dodam to strasznie dymil ale objechalem po tym ok 10000 km wiec sadzilem ze to moze wina jakiegos paliwa czy cos takiego. jezeli to uszczelka to ciekawy bylbym czy to zwykle zuzycie czy moze byc inna przyczyna tego dodam ze nigdy go nie przegrzalem Dolalem jakies 400 do 500 ml oleju Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez bubaS-line
SotoM Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Mogą też wystapić kopciuchy przy np zasyfionym EGRze.
Awra Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Dolej płynu chłodniczego do poziomu max - TYLKO NIE NA ROZGRZANY SILNIK - pokrzywisz głowicę, oleju też dolej i pojeździj aż zauważysz czego ubyło i ile. Ja po jeździe 200-230km/h jak zjechałem na stację powoli żeby podstudzić turbinę to dymił na biało, byłem już po wymianie uszczelki, nie wiem co się wtedy mogło zadziać, podejrzewam że turbo puszczało. Dolej i czekaj, chociaż ja tej metody nie popieram bo zawsze boję się że coś grubszego mi padnie a poza tym uważam że silnik obrywa przez takie czekanie.
SotoM Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Nie przesadzaj z tym krzywieniem sie glowicy- tyle co doleje to 100ml. Olej jak wymieniasz na gorącym silniku to tez czekasz az bedzie zimny aby nowy wlać do silnika...? Totalne brednie. Jak ma sie coś zesrać to się zesra niewazne jak bedziesz obchodził sie z autem. Chlodzic turbine -jak motor zgasisz to jej temp.i temp.oleju rośnie bardziej niż w czasie pracy...
Awra Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ok, to dalej zalewaj rozgrzany silnik zimnym płynem skoro nie można odczekać. Ja nie wiedziałem że jemu ubędzie 100ml ale skoro tak piszesz I nie, jakbym dolewał oleju to nie czekałbym aż ostygnie.
Pawelkiwi Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Nawet 0,5 litra nie ma żadnego znaczenia chyba że układ jest pusty. Chłodzenie turbiny po normalnej jeździe nic nie daje wręcz zwiększa temperaturę. Oczywiście po ekstremalnej jeździe czyli tzw. "but w podłogę" 1-2 minut chłodzenia wskazane.
Awra Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Spotkaliście się już z pokrzywioną głowicą? Czemu tak się dzieje? Może ja nie mam racji ale chyba w wyniku różnicy temperatur, wyjaśnicie?
bubaS-line Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2014 dzieki panowie za podpowiedzi zarejestrowalem stan plynu chlodniczego jak przejade ok 200 km to dam znac czy cos ubylo. Dodam ze tak jakby nie za kazdym razem dymil dzis tez przycisnolem tak na 1 do ponad 4000 obrotow i nic nie zauwazylem ale skoro kilka razy wczesniej bylo wyraznie widac to znaczy ze cos jest na rzeczy. A czy nie moglo by to byc wina jakiegos wtrysku ? wybiore sie na podpiecie ale z racji ze nie znam dobrze jezyka to jak mi mechanik zacznie nawijac jeszcze jakimis technicznymi slowami to calkiem , ale najwyzej spisze numery bledow jezeli tanie by byly to moze ktos pomoze mi to na forum rozszyfrowac
Pawelkiwi Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Awra: Dla głowicy 0,5 litra płynu dolewanego w temp. 20 C do zbiornika wyrównawczego gdzie gorąca ciecz w temp. 90 C wpływa przelewem i jest stale mieszana co na wyjściu reasumując może mieć np. 50 C wierz mi nie ma żadnego wpływu na krzywienie się głowicy. Jak wspomniałem poprzednio nie mówimy o dolaniu cieczy chłodzącej do pustego układu gdy np. silnika zagotował.
SotoM Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 nawet jak 1L nalejesz to sie nic nie stanie bo ten Litr zdaży sie dośc podgrzac za nim trafi przewodami do słupa.
bubaS-line Opublikowano 6 Września 2014 Autor Opublikowano 6 Września 2014 nawet jak 1L nalejesz to sie nic nie stanie bo ten Litr zdaży sie dośc podgrzac za nim trafi przewodami do słupa. witam plynu chodniczgo nie ubywa oleju nie ma w zbiorniczku wyrownawczym to dymienie nie jest zauwazalne za kazdym razem wczoraj zauwazylem ze nawet na postoju kopcil. moze to jak pisaliscie wczesniej EGR pytanie czy to da sie jakos wyczyscic czy lepiej wymienic na nowy i wogole jaki koszt takich uslog. A byc moze to dpf czy moze miec cos z tym wspolnego
SotoM Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 jesli egr nie był czyszczony - to napewno nie zaszkodzi aby go wyczyscic...
Awra Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 Może wtyczkę od EGR odłączyć i tak pojeździć?
SotoM Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 Jesli na pokładzie jest dpf to zadna ingerencja typu-jazda z czymś rozłączonym nie wchodzi w grę poniewaz jak jest coś rozlaczone to stanowi problem dla spełnienia wgrunków wypalania dpfu co dalej pojawi się to brakami mocy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się