Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miękki pedał hamulca po wymianie klocków i zacisków.


Cie5la

Rekomendowane odpowiedzi

'' W rękach '' przychodzi mi na myśl wypchniecie tłoka pedałem hamulca na pewien dystans następnie zablokowanie pedału kijem. Przyrząd do wkrecania tylnego tłoka przy okazji rurkę do odpowietrznika i do butelki. Odkręcenie odpowietrznika i jazda z wkrecaniem tłoka do końca? Czy to poprawne rozumowanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak, chociaż w moim przypadku odpowietrzanie w rękach nic nie dało, dopiero za 3 razem jak odpowietrzałem z kolegą na włączonym silniku pozbyłem się całego powietrza z układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Langista napisał:

Można i tak, chociaż w moim przypadku odpowietrzanie w rękach nic nie dało, dopiero za 3 razem jak odpowietrzałem z kolegą na włączonym silniku pozbyłem się całego powietrza z układu.

Bo trzeba mieć do tego "rękę"

Jak miałeś tloczek wyciśnięty do końca to i "ręka" nie pomoże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ReaperPL napisał:

A więc jak to łopatologicznie uczynić Pany 

Zadzwoń do mnie to Ci powiem co  i jak, bo nie chce mi się teraz pisać

693456699

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dev napisał:

Bo trzeba mieć do tego "rękę"

Jak miałeś tloczek wyciśnięty do końca to i "ręka" nie pomoże 

Robiłem jak mi mechanik i rsdziadek powiedzieli : włożyć szeroki klocek drewna, taki co symuluje jego faktyczne położenie na tarczy z klockami, napompować tłoczek, potrząsnąć nim, lekko opukać przy odpowietrzaniu.

 

Mniejsza o to, dla mnie najskuteczniejszą metodą i tak będzie najpierw odpowietrzanie normalne, a później dla poprawy na odpalonym silniku.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączę się do dyskusji ponieważ także mam problem z hamulcami. 

Wymieniałem dwa tylne zaciski klocki i zbiorniczek płynu, odpowietrzałem po kilkadziesiąt razy wszystkie zaciski zero powietrza a pedał twardnieje przy drugim wcisnieciu. Próbowałem metoda z ABS potem bez i nic. Dodam że przed wymianą było ok. Jak drugi raz wcisne pedał to mogę na nim stawać a nie zejdzie nieszczelności nie ma co dalej? 

Słyszałem o odpowietrzaniu vag tylko czy to działa w a4 z 97r?

Edytowane przez vck1000
błąd składni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn był być cały czas w zbiorniczku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik płynu też wymieniałeś? Bo nie wiem jak rozumieć to co napisałeś. Wierz mi, masz jeszcze powietrze w układzie jak wymieniałeś zbiornik. A zaciski z tyłu są najgorsze do odpowietrzenia. Zabierz się do tego jeszcze raz, jak podepniesz wierzył przezroczysty to zobaczysz ile pęcherzyków powietrza wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek sciągnalem bo był pęknięty. W pompce cały czas widziałem płyn, odpowietrzałem kilkadziesiąt razy wężyk na odpowietrzniku i wio... każde koło i zero powietrza ile serii stosować na jedno koło? Ja robiłem po 10 odkręcen odpowietrznika. 

Edytowane przez vck1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprzęgło jak pracuje? Nie musisz mocniej sprzęgła wciskać aby biegi wskakiwały? Ewidentnie masz jeszcze powietrze w układzie. Ja jak odpowietrzałem to samochód tak ustawiłem, że przód był ok 30 cm nad ziemią, a tył 10, tak żeby zbiorniczek był w najwyższym punkcie. Na koniec odpowietrzałem jeszcze z odpalonym silnikiem i wtedy najwięcej powietrza z przewodów zeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej, masz powietrze w układzie lub nieszczelność. Pod zbiornikiem nie wywala płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie problem z hamulcami rozwiązany. 

Na prawym tylnim kole był luz na łożyskach piasty i cała tarcza się ruszała przez co tłoczek źle dociskał klocek do tarczy w efekcie pedał czasem wpadał.

Zrobione łożyska i hamulce jak brzytwa. 

Edytowane przez vck1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev , czy możesz zdradzić na forum swoją metodę jak odpowietrzyć te uparte tylne zaciski , mam podobny problem jak prawie wszyscy , czyli rozbierałem tył wiadomo w jakim celu i teraz nie mogę za nic ich odpowietrzyć (hamulce są ale pedał na zapalonym silniku powoli wpada w podłogę ) , odpowietrzałem je na jarzmach , potem w ręku , 5 litrów płynu przepompowałem , czysty płyn z odpowietrzników leci a pedał dalej miękki , ja to ogarnąć ???

 

Edytowane przez jankes3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dev napisał:

Miękki jak auto stoi czy jak jedzie ?

jak auto stoi na uruchomionym silniku przy mocnym wciśnięciu pedał powoli schodzi do podłogi a na zgaszonym jest twardy, podczas jazdy hamulce są w sumie ok ale dowiedziałem się coś jeszcze, ludek który pomagał mi przy odpowietrzaniu przyznał się że chyba raz dolał za późno płynu więc prawdopodobnie powietrze siedzi w pompie abs i wszystko w piz... u, bez ASO się pewnie nie obejdzie i tak to wygląda, chciało się zaoszczędzić to teraz się straci dwa razy tyle. 

Edytowane przez jankes3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuj, polecam jeszcze raz spróbować odpowietrzyć, ja miałem odpowietrzone dopiero za trzecim razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to zwykły pistolet na powietrze ze zbiornikiem, chociaż cena w porządku za taki zestawik. Stricte z pompy abs tym nie wyciągniesz powietrza, ale wygodniej i szybciej będzie się odpowietrzać cały układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...