Jump to content
0
Cie5la

Miękki pedał hamulca po wymianie klocków i zacisków.

Recommended Posts

Witam.
Wymieniłem klocki, zaciski z tyłu, przewody elastyczne z przodu, zregenerowałem zaciski z przodu, płyn hamulcowy (przelałem 3l), po odpowietrzeniu pedał hamulca jest miękki, tzn. łapie bardzo nisko. Podczas naprawy przewody były zaciśnięte i poziom płynu nie spadł poniżej minimum. Na postoju jak pod pompuję z 2 razy to robi się twardy ale po chwili znowu opada.

Czytałem na innych forach, że klocki muszą się ułożyć, przejeżdżę te 200 km i zobaczę czy coś pomoże.

Z góry dziękuję za pomoc.

Edited by Cie5la

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że jednak dostało Ci się powietrze do układu. Ja u siebie mailem tak: na odpalonym jak wciskalem pedał to powoli wpadał w podłogę , po podpompowaniu chwile był twardy po czym znowu wpadał w podłogę. Pomogło odpowietrzenie układu przy okazji zmieniłem płyn na nowy.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powietrze w tylnych zaciskach, zle odpowietrzone.

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję ze szybkie odpowiedzi, jutro jeszcze raz odpowietrzę układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być też coś z pompą hamulcową jak to powiedział "mój" mechanik, jeden z tłoków może nie trzymać. Mam to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak nagle pompa sie zesrala, bo wymienial klocki z tarczami i zaciskami.. jasne...

1. Czekac az sie dotrą

2. Odpowietrzyc tyl, ale nie na jarzmach tylko w rękach.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniales zaciski z tyłu wiec może wcześniej były zapieczone na amen? Jeżeli tak, to możliwe że łapie trochę niżej teraz i jest to normalne... Spotkałem się z tym w swoim aucie i paru innych :wink: ale najpierw sprawdź jeszcze raz czy dobrze odpowietrzone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie były zapieczone, powymieniałem uszczelniacze, wyczyściłem pomalowałem i przy odpowietrzaniu gwinty od kalamitek w zacisku wyrobiły się dlatego kupiłem nowe.
Dzisiaj trochę pojeździłem i albo układ jest nadal zapowietrzony albo coś z pompą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylne zaciski :facepalm:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też pedał hamulca był miękki jak tylni zacisk był minimalnie zapowietrzony. Przez odpowietrznik leciał płyn zamiast powietrza a i tak był zapowietrzony. W końcu jakoś sie udało odpowietrzyc i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też pedał hamulca był miękki jak tylni zacisk był minimalnie zapowietrzony. Przez odpowietrznik leciał płyn zamiast powietrza a i tak był zapowietrzony. W końcu jakoś sie udało odpowietrzyc i jest ok.

Dzięki za radę, jutro dokupię płynu i będę odpowietrzał tył do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odpowietrzysz jak nie pomyslisz


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posępne sie pod temat jesli mozna i mnie to samo po wymianie płynu i przewodów z przodu odpowietrzony był juz 3 razy i dalej to samo

Sprawdzony na rolkach i wszystkie koła hamują tak samo ...

Decyzje masz jakis złoty pomysł na odpowietrzenie?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki miales stan plynu w zbiorniczku przy wymianie ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Full

Zbiorniczek tez był wymieniany bo pęknięty był na górze

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpompowanie płynu ze zbiornicZka i wymiana na nowy

Potem zalalem płyn

I odpowietrzylem

Po 2 dniach odpowietrzylem znowu

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edited by prezesik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobnie jak mi pękł elastyczny przewód z przodu,układ sie zapowietrzył odpowietrzałem 3 razy i lipa byla pedał miekki, to wziąłem vaga odpowietrzyłem pompę ABS i znów hamulce od prawego tylu i wszystko było ok :)


Było A5 b5 1.9TDI AFN
Jest A6 C5 1.9 TDI AWX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobnie jak mi pękł elastyczny przewód z przodu,układ sie zapowietrzył odpowietrzałem 3 razy i lipa byla pedał miekki, to wziąłem vaga odpowietrzyłem pompę ABS i znów hamulce od prawego tylu i wszystko było ok :)

Auto trzeba podnieść z ziemi zeby abs odpowietrzc

Wysłane z mojego iPad za pomocą palca wskazujacego:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby tak opisane jest w instrukcji :) ale ktoś potrafi powiedzieć czemu ? W audi nie ma korektora siły hamowania wiec po co ?


Było A5 b5 1.9TDI AFN
Jest A6 C5 1.9 TDI AWX

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to sobie wyobrazasz co ?

Masz zamiar podnosic każde kolo i odpowietrzac ?

Dwa dni Ci na to zejdzie


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niby po co podnosić auto nawet jezeli ma korektor siły hamowania moim zdaniem jest ta czynność zbedna w Mitsubishi Galant odpowietrzałem i obyło się bez podnoszenia auta do autora zapowietrzony układ jezeli nie dasz rady jedz na pompe i odpowietrzysz

Edited by ivan1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to sobie wyobrazasz co ?

Masz zamiar podnosic każde kolo i odpowietrzac ?

Dwa dni Ci na to zejdzie

Chodzilo mi o oodpowietrzanie ABS bo tak napisali w instrukcji wiec pomyślałem o podnośniku :)

Wysłane z mojego iPad za pomocą palca wskazujacego:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jesli chodzi o pompe ABS moim zdaniem czynność zbedna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odpowietrzysz jak nie pomyslisz

Co masz na myśli?

Podłączyłem samochód pod VAG'a i w ABS'sie mam 2 błędy:

290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

285 czujnik liczby obrotów przód prawy - G45 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

Ktoś wie o co kaman?

Edited by Cie5la

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie to co Ci napisalem.

Przeczytaj moje wcześniejsze wypowiedzi i bedziesz wiedziec.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jednak jest coś z tym docieraniem, przejechałem wprawie 200 km i pedał zrobił się bardziej twardy ale nie jest to co było przed wymianą.
Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczymy.

Edited by Cie5la

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liczysz na cudowne uzdrowienie. Trzeba odpowietrzyć tył tak jak radzi DEV w rękach a nie na jarzmach..Zaciski w górę odpowietrznikiem do góry i na przód !


Jest A4 B5 Sedan ON i obecnie A3 8V Sedan Pb:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh mam ten sam problem, po wymianie zacisków tylnych( tloczki uszczelki etc) do tego nowych klocków, z mechanikiem nie możemy odpowietrzyć hamulców;/, próbowane było zgodnie z procedura odpowietrzenia abs i na zagszonym i na odpalonym silniku z 10 razy;/, wymienienione nawet byly uszczelniacze pompy , wymieniany zbiorniczek bo byl lekko pekniety i nic;/ vagiem nie moge odpowietrzyć pompy abs ponieważ nie łączy - za stary model. Już ręce opadają. U umnie objawy można powiedzieć są identyczne pedał wpada prawie do samego końca i wtedy hamuje, po podpompowaniu chwile jest twardy i delikatnie schodzi, powietrza w układzie nie ma, tylko nerwy i nerwy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylnych zaciskow nie odpowietrzysz w jarzmach tylko w rekach, bylo juz pisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylnych zaciskow nie odpowietrzysz w jarzmach tylko w rekach, bylo juz pisane.

Czyli jak ma wyglądać odpowietrzenie tylnych zacisków?

Jeden tylny będę regenerował a jeszcze muszę wymienić pęknięty zbiorniczek płynu hamulcowego, więc bez wymiany całego płynu i zapowietrzenia układu się nie obejdzie.

Edited by Hezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...