Uziel23 Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Witam! Mam od niedawna problem z silniczkiem 1Z. Otóż od pewnego czsu zaczął mocno kopcić na czarno przy czym miał ubytek mocy. Czasem jakby było narmalnie ale później znowu i tak już jest praktycznie cały czas. Podjechałem do gościa i podpiął VAG'a. Wyskoczył błąd że jest za niskie ciśnienie doładowania komputer chce 1900 a jest 1300. Facet kazał sprawdzić cały układ dolotowy i nasmarować jakieś tam cięgło które jest zapieczone (do którego dochodzą jakieś 3 zbrojone przewody z czego czerwony jest jakiś taki wyrobiony przy końcu) i to cięgło przy dodawaniu gazu powinno się ruszać a w ogóle nie reaguje. (Dodam że autko ma chipa ale to jest jakaś tam Lipa). Powiedział tez że jeśli to wszystko będzie działać i nadal będzie tak samo tzn. że turbo się rozszczelniło :-(
Musashi Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Witam! Mam od niedawna problem z silniczkiem 1Z. Otóż od pewnego czsu zaczął mocno kopcić na czarno przy czym miał ubytek mocy. Czasem jakby było narmalnie ale później znowu i tak już jest praktycznie cały czas. Podjechałem do gościa i podpiął VAG'a. Wyskoczył błąd że jest za niskie ciśnienie doładowania komputer chce 1900 a jest 1300. Facet kazał sprawdzić cały układ dolotowy i nasmarować jakieś tam cięgło które jest zapieczone (do którego dochodzą jakieś 3 zbrojone przewody z czego czerwony jest jakiś taki wyrobiony przy końcu) i to cięgło przy dodawaniu gazu powinno się ruszać a w ogóle nie reaguje. (Dodam że autko ma chipa ale to jest jakaś tam Lipa). Powiedział tez że jeśli to wszystko będzie działać i nadal będzie tak samo tzn. że turbo się rozszczelniło :-( auto powinno sie zdiagnozowac, przycyzn moze byc wiele, bez vaga, spr bledow i zrobienia logow nie ma co myslec o diagnozie. powodem moze byc dziura w dolocie ale... moze byc i pekniety pierscien tlokowy.
spanky Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Podjechałem do gościa i podpiął VAG'a. Wyskoczył błąd że jest za niskie ciśnienie doładowania komputer chce 1900 a jest 1300. Facet kazał sprawdzić cały układ dolotowy i nasmarować jakieś tam cięgło które jest zapieczone (do którego dochodzą jakieś 3 zbrojone przewody z czego czerwony jest jakiś taki wyrobiony przy końcu) i to cięgło przy dodawaniu gazu powinno się ruszać a w ogóle nie reaguje. (Dodam że autko ma chipa ale to jest jakaś tam Lipa) w pewnym sensie ma racje .... sprawdziles dolot ... bo wyglada to na dziure w dolocie ... sprawdz opaski i caly dolot a zaznij od kawaleczka gumowego przy kolektorze ssacym ....
Uziel23 Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 mechanik wymienił mi te przewody zbrojone od chyba podciśnienia ale mówił że chyba ten zawór co do niego dochodzą te 3 przewody chyba jest do d*py, czy to możliwe? Dzisiaj zadzwonie i może podajdę do tego elektronika o co mam zapytac dokładnie???
spanky Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 mechanik wymienił mi te przewody zbrojone od chyba podciśnienia ale mówił że chyba ten zawór co do niego dochodzą te 3 przewody chyba jest do d*py, czy to możliwe? Dzisiaj zadzwonie i może podajdę do tego elektronika o co mam zapytac dokładnie??? tez mozliwe ... i wiele innych rzeczy tez jest bardzo prawdopodobne
Uziel23 Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 to jest zawór n75 tak? Może znajdę jakiegoś golfa lub 80 tdi to mi zamieni i zobaczy co się dzieje - to dobry pomysł czy od razu kupić nowy N75 ?
marcinFM Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 sprawdz od najprostszych rzeczy : mi poprzez dziurę w dolocie wylatywało tyle powietrza że nie do wiary - dymiło na czarno, nie dało sie jechac szybciej niz 110kmh, to byla masakra po wymianie 5cm opaski na ktorej byla dziura wszystko minelo najpierw dolot, potem reszta powodzenia:)
Uziel23 Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 hej napisz jakiej wielkości była ta dziura i jak ją zlokalizowałeś po zdemontowaniu rur czy podczas pracy silnika ???
wojtekce Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 najpierw sprawdź przewody i IC potem wymieniaj zaworki
Uziel23 Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 czy te przewody mam zdemontować każdy oddzielnie i je umyc i patrzec przez światło mam szukać dziur nawet po parę milimetrów?
Uziel23 Opublikowano 1 Października 2008 Autor Opublikowano 1 Października 2008 Witam! Trochę długo to trwało (choroba, praca) ale w końcu zabrałem sie za "to"! Rozkręciłem cały dolot, wyjąłem i umyłem inter'a i znalazałem powód moich "męk". Była to ostatnia a może pierwsza zaelży z której strony zaczynamy 5 cm'owa guma łącząca plastikową rurę i aluminiowy kolektor. Na tej łączce była ogromna dziura oczywiście od dołu. wymienłem ja na "nową" tzn. nowy zamiennik jest za 35zł a oryginał chyba ze 120zł, więc kupiłem rurę do wlewu paliwa do Lublina (40 cm będzie z czego ucinać następnym razem ) i uciąłem odpowiednią długość. Problemy zniknęły, moc powróciła i już nie dymi. Podepnę go pod VGA'a jak znajdę trochę czasu i sprawdzę czy się jeszcze coś dzieje. Dzięki wszystkim za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się