Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cooler do 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie miało by sensu, zwiększył byś tylko objętościowo dolot i turbo by sie pózniej budziło.

Srednice mozesz zapodać 51-60mm(zewnętrzna), ja mam 51mm i wykrzesało 198km(finalnie mam 192) ale za chwile powinno być wiecej, tylko doprowadze do porzadku pare spraw

Opublikowano

Hmmm chyba mnie troche zle zrozumiales. Chodzi mi o to czy gdyby doszlo, ze zaloze gtb17 to czy przy robieniu fmica moglbym zrobic tylko wyjscia z niego i wpiac sie w reszte rurek, ktore sa obecnie? Oczywiscie po calym zabiegu korekta.

Opublikowano

to akurat sprawa oczywista że sie wpina w układ seryjny, mozesz uspawać cały dolot aż do kolektora ssącego, ale równie dobrze mozesz tylko brakujące elementy do gumowej rury(od plastiku do IC fabrycznego), choc ja bym Ci proponował do plastikowego dolotu na silniku. Od turbo do IC również lepiej zastąpić fabryczny wąż "S" jakimś silikonem i kwasem. Akurat te dwa punkty fabrycznie są kiepskie a co dopiero jak doładowanie podniesione.

Opublikowano

No nie wiem czy tak oczywista sprawa, gdyz w seryjnym dolocie są tez weze i kolana gumowe, ktore chyba maja wieksze prawdopodobienstwo szybszego puchniecia przy kilku butach niz sylikony, wolalbym wyspawac calosc, ale to jednak juz grubsze robienie/modzenie. W sumie w ten sposob mozna troche koszty przyciac, czyli zostaloby tylko zakupienie fmica, sylikonow na wyjscia i ewentualnie tą reszte z czegos dosztukowac czyli w okolicach 500-600zl mozna by sie zmiescic. :)

Opublikowano (edytowane)

jak usuniesz fabryczny cooler to zostają C i raptem dwa węze gumowe( 1. "S" od turbo do pasa czołowego - jest elastyczny wiec bez problemu wpinasz sie tam "nowym dolotem" i 2. wąż koło aterantora od plastikowej rury na silniku do fabrycznego coolera). Teraz jak dołożysz FMIC to zostaje Ci wyprowadzenie dolotu aż do tej gumowej rury(badź do plastiku - moja rada) są to 3 kolanka i troche prostej.

20090325_zps8d895f5b.jpg

do tego elementu podłaczasz swój fabryczny wąż(ten koło alternatora), ma aluminiowy pierścień który trzeba odciąć. Będzie to najsłabszy punkt dolotu, tak wiec proponuje kupić 2 kolanka silikonowe 45st i kawałek prostej rury, wpinasz sie tak do plastikowej rury na silniku. W ten sposób masz jedna strone ogarniętą.

Druga strona turbo -> FMIC to też kombinacja kolankami (3szt by dojść do węża "S")

20090320001_zps60def554.jpg

Wąż mozesz usunać będzie trzeba łacznik prosty alu i silikon, w zaleznsci jak masz wyjscie turbo zrobione.

Foty są z B5, ale pod tym wzgledem za wiele sie tam nie zmieniło, chyba jest ciaśniej jedynie :decayed:

Edytowane przez Kowi87
Opublikowano

No to teraz mi to bardziej rozjasniles, dzieki. :)

Opublikowano

wykresów nie ma bo zrobię już po finalnym strojeniu jak będzie około 220km. Turbo budzi się jak ori wiec jest fajnie nawet tuner powiedział że bardzo miło to chodzi. Co prawda wtryski zablokowały dalsze podnoszenie mocy. W ukłądnie chłodzenia jest u mnie około 5stopi różnicy niż na zewnątrz. Powiem że jestem zadowoloy i sam robiłem doloty z rur, trochę męczenia ale się udało. Miałem kilka dużych przeszkód przez co musiałem ciąć i podginać i ostre kolanka robić bo ida u mnie inaczej węże klimy i jest jakaś cholerna chłodniczka mała po lewej stronie na dole. Ale z tego co mi powiedział to jest to dobry wynik i że zrobione w miare porządnie i nie mam się czym martwić. Oczwiście wszystko robiłem sam prócz programu. A było robione to po kosztach.

Opublikowano

Przy butowaniu auta roznica w dolocie, a tym co na dworze to tylko 5 stopni? Moglbys sie pochwalic fotkami i pokazac jak Ci to orurowanie cale wyszlo? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...