miccio Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Witam, oczywiście wiem, że kontrolka świeć żarowych to temat powszechny. Natomiast u mnie dzieje się to w bez szczególnych sytuacji. Po prostu jadąc do pracy zaczyna mrugać kontrolka, samochód nadal przyspiesza, równo pracuje, nie hałasuje. Oczywiście próba wyłączenia/włączenia silnika pomaga i kontrolka znika lecz dzisiaj miałem taką sytuacje 3 razy. Więc chyba coś się rozlatuje Jakieś sugestie czy tylko VAG ?
miccio Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 Aha, ale mam nadzieję, że bez objawów typu spadek mocy itp nie wróżyć czegoś poważnego ? (
wrclaguna Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Nie ma co zgadywać, podepnij kompa wklej tu nr błedów a wtedy mozna cos dalej robić .
ryba116 Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 kolego prawdopodobnie problem z przepustnicą. może szarpnie silnikiem jak go gasisz?
Kodzak33 Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 mi też się tak zdarzyło ze trzy razy po prostu kontrolka mrygała podczas przyspieszania, podpielismy vaga i byl błąd czujnika który jest w filtrze powietrza, wyjąłem filtr a przy czujniku był pająk którego wyje... założyłem filtr i od tamtej pory ok a zrobiłem ze 20 tys.
orzeszek75 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 kolego prawdopodobnie problem z przepustnicą. może szarpnie silnikiem jak go gasisz? Hmmm...mialem podobnie najpierw kontrolki pozniej wymiana dwumasa a szarpanie przy gaszeniu pozostalo :/ po czyszczeniu przepustnicy zadnych zmian jak szarpalo przy gaszeniu tak szarpie :/ ale fakt ze przepustnica byla bardzo zasyfiona
kojot1 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Witam, oczywiście wiem, że kontrolka świeć żarowych to temat powszechny. Natomiast u mnie dzieje się to w bez szczególnych sytuacji. Po prostu jadąc do pracy zaczyna mrugać kontrolka, samochód nadal przyspiesza, równo pracuje, nie hałasuje. Oczywiście próba wyłączenia/włączenia silnika pomaga i kontrolka znika lecz dzisiaj miałem taką sytuacje 3 razy. Więc chyba coś się rozlatuje Jakieś sugestie czy tylko VAG ? U mnie takie coś sie pojawiło po wymianie rozrządu ale podpieli kompa w serwisie i kolega zrobił i śmiga jak należy
wojtasd18 Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 (edytowane) Witam. Podepnę się do tematu może będzie dla potomnych Mianowicie miałem ostatnio podobny problem w 2.0 tdi CAGA, podczas jazda zapalała mi się najpierw kontrolka świec żarowych a później check engine. Z odczytów błędów okazało się ze to czujnik położenia przepustnicy lub/i silnik sterowania przepustnicą. Próbowałem czyszczenia przepustnicy ale to nie za bardzo pomogło bo błędy gasły i pojawiały się na nowo... Więc gdy stwierdziłem ze przepustnica jest już do wymiany postanowiłem zaryzykować Więc zabrałem się do roboty... Najpierw zdejmujemy wąż intercolera i potem odkręcamy przepustnicę, będzie przykręcona na 3 imbusy + 1 śrubka na klucz 10mm, niestety jeszcze nie mam fot ale w przyszłości może wrzucę.Gdy mam ją na wierzchu odkręcamy śrubki na torx z fot.Robimy to bez obaw bo raczej nie ma tam nic co mogło by wyskoczyć a jedynie wypaś może zębatka ale nie będzie z tym problemu.Gdy mamy już wszystko na wierzchu okaże się pewnie ze w środku jest pełno oleju. Myjemy wszystko benzyną ekstrakcyjną ( ja myłem to przy pomocy ropownicy). Zeby wszystko dokładnie wymyć musimy odkręcić też silniczek przykręcony na dwa torx i umyć go dobrze w środku i na zewnątrz. Po umyciu warto dokładnie obejrzeć stan zębatek bo czytałem ze zdaża się ze bywają uszkodzone.Dobrze a teraz część na własne ryzyko W moim przypadku powyższe czynności nie pomogły a po krótkiej jeździe po zdjęciu wtyczki widać było ze idą z niej bąbelki oleju fot Po sprawdzeniu pod ciśnieniem okazało się ze od środka są mikropęknięcia i olej dostał się do środka, więc już myślałem ze będzie trzeba kupić nową przepustnicę ASO 1022 zł zamiennik około 600 zł Więc postanowiłem trochę poeksperymentować!! Wiertarką ponawiercałem malutkie otwory jak na fot.najpierw lekko rozgrzałem całą elektrykę od przepustnicy opalarką żeby lepiej umożliwić przepływ powietrza i potem beznyny wlewałem trochę beznyny do wtyczki pod ciśnieniem wdmuchiwałem. Wychodziła ona prze otwory na fotkach i przez mikropęknięcia od środka. Po tych wszystkich czynnościach złożyłem przepustnicę i zrobiłem test. Jak to tej pory zrobiłem na tym z 4 tys km i nic się nie dzieje ani nie zaświeca więc może komuś się przyda. Jednak polecam najpierw wyczyścić i sprawdzic a potem dopiero wiercic Edytowane 11 Października 2014 przez wojtasd18
skrab Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 I to jest dobra rada ,może to akurat pomoże w takich przypadkach.
iron87 Opublikowano 17 Października 2014 Opublikowano 17 Października 2014 Podepnę się do tematu. Zakupiłem niedawno Audi A4 2.0 TDI CAGA i z rana jak silnik nie jest rozgrzany pojawia mi się migająca kontrolka świec żarowych przy około 2 tys. obrotów, następnie zagrzeje się do około 90 stopni i wtedy przestaje świecić, błąd na kompie to tylko 4096 czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego. Jedyny objaw tej migającej kontrolki świec żarowych to chwilowy z rana tryb awaryjny później auto normalnie działa. Pozdrawiam i proszę o pomocne sugestie.
DawidShelby Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 iron87- pierwsze co powinieneś wykonać to sprawdzić czujnik ,potem rozrząd.
Kierzyk Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Witam właśnie jestem po wymianie rozrządu i mam identyczny problem, jak sobie poradziles z ta pierdulka? Mam nadzieje ze jest w miarę dobre dojście do tego czujnika....
iron87 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witam właśnie jestem po wymianie rozrządu i mam identyczny problem, jak sobie poradziles z ta pierdulka? Mam nadzieje ze jest w miarę dobre dojście do tego czujnika.... No właśnie sobie nie poradzilem... na razie nie mialem czasu zeby sie za to konkretnie zabrać, przede wszystkim z tego powodu, że samochód cały czas normalnie jezdzi ma moc, odpala itp. pozdrawiam
mariusz2288 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Miałem ten sam problem, wymieniłem przepustnice i problem zniknął
damian9o1 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Witam koledzy mam Audi A4 B8 2.0 tdi CAGA dwa razy zaczęła migac kontrolka swiec zarowych i samochód stracił moc. Po zgaszeniu silnika objaw ustępowal. Wie ktoś co to może oznaczać?
wrclaguna Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 pasuje odczytac kompem jakie błedy zapisały sie w silniku 01
romanzlasu Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 powinno być zapisane w regulaminie żeby nie zadawac takich pytań nikt tu szklanej kuli nie ma, może byc setka przyczyn zapalenia się kontrolki bez odczytania błędów nie ma co zaśmiecać forum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się