Jump to content
IGNORED

Przerywa gdy jest zimny, po dobrym rozgrzaniu jest ok


darkb
 Share

Recommended Posts

Witam , koledzy załamuje ręce.

Mam problem ze swoją Audi ( A4 B5 1,8 125KM ARG), auto po odpaleniu z rana pracuje prawidłowo lecz po rozpoczęciu jazdy zaczyna delikatnie podszarpywać, tak jakby gubił zapłon. Szczególnie objawia się to wtedy gdy jadę samochodem wystudzonym równym tempem bez znacznego przyspieszania lub podczas przyspieszania na 2 , 3 biegu.

VAG nie pokazuje mi żadnych błędów, przepływomierz ma dobre wskazania.

Wymieniłem przewody zapłonowe na Sentech i wieczorem kiedy patrzyłem na nie błyskały w tych miejscach gdzie dotykają do silnika, oddałem przewpdy i kupiłem 3 razy droższe NGK , ku mojemu zdziwieniu też błyskają bardzo mocno. Koledzy co może być winne , bardzo proszę o pomoc i sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda to na przebicie do masy. Sprawdź moduł.

Link to comment
Share on other sites

a jakiś sposób jest na sprawdzenie tego modułu tzn cewki tak??? wizualnie cewka wygląda idealnie

Link to comment
Share on other sites

kupiłem świece BERU 3 elektrodowe z 2 miesiące temu , wcześniej były bosch 3 elektrodowe

Link to comment
Share on other sites

POdpinam się do postu, Tez mam ten sam silnik ARG 125km, sporadycznie występuje problem z odpaleniem za pierwszym razem za drugim zawsze łąpie, gdy silnik jest zimny i gdy powoli dodaję gazu jest ok choć nie przeroczy 4tys obrotów a gdy wcisnę gaz w podłogę to muli, podczas jazdy to samo a gdy silnik się zagrzeje nie muli go i da się jechać ale odcina przy 4 tys obrotów. Proszę o podpowiedz. Przepływomierz sprawdzony to nie to.Dodam ze nie ma znaczenia czy jade na LPG czy benzynie.

Edited by organista177
Link to comment
Share on other sites

W twoim przypadku komp też nic nie pokazuje?

Link to comment
Share on other sites

W twoim przypadku komp też nic nie pokazuje?

Jutro mam jechać do gościa, aczkolwiek boje się ze zapłacę a powie mi ze przepływomierz bo odpinałem kabel więc na pewno błąd będzie w rejestrach. Prócz Lambdy i przepustnicy w czym może być jeszcze problem ? Dodam jeszcze że czasem gdy jadę na wyższych obrotach i gwałtownie puszczę gaz to też delikatnie szarpnie, nie wiem czy to ma związek z tym ale tez jest to problemem

Po wykonaniu skanu Vag-Com następujące błędy:

16500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
18001 - Adaptacja wysokości - sygnał poza tolerancją - mały przepływ dolotu, MAF, przepustnica
16514 - Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17746 - Czujnik położenia wału rozrządu CMP 1, bank 1 - otwarty obwód, zwarcie do plusa
17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
17545 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata - b.jałowy
17924 - Elektrozawór powietrza dolotowego 1 - otwarty obwód
16486 - Przepływomierz powietrza (MAF) - niskie napięcie wyjścia
Edited by organista177
Link to comment
Share on other sites

Wyczyściłem całą bo nagaru kupa, podłączyłem niby wszystko ok ale błąd 18001. Moze musze zaadoptować.

Edited by organista177
Link to comment
Share on other sites

Nie tak do końca. Przecież po coś jest ta adaptacja.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i dalej to samo. Na benzynie szarpie i można powiedzieć nie jedzie, na gazie jedzie ale 5tys obrotów max . Po wyczyszczeniu przepustnicy, wymianie filtra i przejechaniu kilkunastu kilometrów nie faluje i ogólnie na niskich obrotach czy przy dojeździe do świateł wszystko ok nie muli nie faluje ale na obroty nie wchodzi szczególnie na benzynie, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły do tego po wykasowaniu błędów na nowo błędy: 16500(coś od temperatury ) i 16514(coś z lambdą)... Dalej do wymiany kable i świece, zobaczymy...

Edited by organista177
Link to comment
Share on other sites

Mam problem ze swoją Audi ( A4 B5 1,8 125KM ARG), auto po odpaleniu z rana pracuje prawidłowo lecz po rozpoczęciu jazdy zaczyna delikatnie podszarpywać, tak jakby gubił zapłon. Szczególnie objawia się to wtedy gdy jadę samochodem wystudzonym równym tempem bez znacznego przyspieszania lub podczas przyspieszania na 2 , 3 biegu.

VAG nie pokazuje mi żadnych błędów, przepływomierz ma dobre wskazania.

Wymieniłem przewody zapłonowe na Sentech i wieczorem kiedy patrzyłem na nie błyskały w tych miejscach gdzie dotykają do silnika, oddałem przewpdy i kupiłem 3 razy droższe NGK , ku mojemu zdziwieniu też błyskają bardzo mocno. Koledzy co może być winne , bardzo proszę o pomoc i sugestie.


czy jakaś pomoc z waszej strony w tym temacie


najbardziej to przerywanie takie jakby chwilowe wypadnięcie zapłonu czuć kiedy auto jest wystudzone np po nocy i kiedy jadę równym tempem około 2- 3 tys obr/min lub przy przyspieszaniu , cewkę wymieniłem na używkę ale dalej jhest tak samo i czy macie jakieś propozycje


Mam problem ze swoją Audi ( A4 B5 1,8 125KM ARG), auto po odpaleniu z rana pracuje prawidłowo lecz po rozpoczęciu jazdy zaczyna delikatnie podszarpywać, tak jakby gubił zapłon. Szczególnie objawia się to wtedy gdy jadę samochodem wystudzonym równym tempem bez znacznego przyspieszania lub podczas przyspieszania na 2 , 3 biegu.

VAG nie pokazuje mi żadnych błędów, przepływomierz ma dobre wskazania.

Link to comment
Share on other sites

coś ty wymieniłem juztyle częsci że szok

przewody

świece

czujnik temp

przepływomierz

fajki od cewki

wyczycscilem przepustnice

- bledow jaichkolwiek brak po logach wzyststko OK z autem a jednak cały czas szarpie

Link to comment
Share on other sites

jeszcze nie wymieniaj kolego wez pierw jeszcze odepnij np czujnik temperatury cieczy. Bo u mnie jak odpinalem rozne elementy to problem znikal a wydaje mi sie dlatego ze komputer wtedy pracuje w trybie awaryjnym i podaje stale wartosci

Link to comment
Share on other sites

Ja jak wypnę przepływkę lub czujnik temp cieczy to pracuje normalnie ale ssanie trwa o wiele krócej... na pewno nie tak długo jak powinno być bo przy podpiętym czujniku wyłącza się przy około 45 stopniach

Link to comment
Share on other sites

Wymiana przepływki pomogła. Problem znikł

na orginał?
Link to comment
Share on other sites

Tak ale używaną, po problemch z nowym nieorginalnym napinaczem stwierdziłem, że idę teraz w używane ale oryginalne części

weź się nie osmieszaj bo żal. po 2 primo w temacie który założyłem opisuję mój problem dot. przeyrywania auta zimnego w zakresie 2- 3 tys więc zamiast pisać bzdury to lepiej poczytaj na 2 raz trochę tematów i będziesz wiedział że najpierw się sprawdza przepływkę sondę .

U mnie dalej istnieje problem przerywania auta po dłuższym postoju , przepływka sprawdzona sonda też czujnik temp pokazuje na Vagu prawidłowo a auto przerywa dopóki nie zagrzeje się do około 60 stopni i co dalej począć

Link to comment
Share on other sites

koledzy u mnie objaw wygląda tak , auto zimne

odpalam auto jade z 100 metrów przyspieszam i jest ok i nagle po tych 100 m auto wtedy gdy przyspieszam lub jadę jednostajnie równym temepem bez przyspieszania jakby przerywa , dławi sie i to tylko takie krótkie chwilowe szarpnięcia , dławnięcia się silnika. Kiedy jadę dalej silnik rozgrzeje się trochę prawdopodbnie wyłacza się już ssanie obroty na wolnych ładnie spadają do 840 i równiutko silnik pracuje bez jakiegoklwiek problemu.

Wymieniałem świece na beru 3 elektrodowe, przewody , fajki , wymieniłem cewkę na używaną , sprawdzałem przepływomierz i jest OK , czujnik temeperatury pokazuje mi w vagu kiedy auto jest wystudzone około 15- 17 stopni i normalnie rośnie.

Załamuje już ręce i nie wiem co może dolegać mojej audi ,pomóżcie

Link to comment
Share on other sites

Witam , koledzy załamuje ręce.

Mam problem ze swoją Audi ( A4 B5 1,8 125KM ARG), auto po odpaleniu z rana pracuje prawidłowo lecz po rozpoczęciu jazdy zaczyna delikatnie podszarpywać, tak jakby gubił zapłon. Szczególnie objawia się to wtedy gdy jadę samochodem wystudzonym równym tempem bez znacznego przyspieszania lub podczas przyspieszania na 2 , 3 biegu.

VAG nie pokazuje mi żadnych błędów, przepływomierz ma dobre wskazania.

Witam. Mam dokładnie to samo tylko w Passacie 1,8 ADR pb+lpg 1998r przepustnica na lince. Zauważyłem że występuje to tylko gdy jadę bez klimatyzacji z włączonym ECON - sprężarka nie pracuje (climatronik). Najgorzej jak jest na dworze poniżej 3 stopni bo sprężarka się nie załącza, wtedy poszarpuje przez około kilometr, jak się tylko lekko zagrzeje to szarpanie ustępuje, jeszcze zanim ruszy się wskazówka od temperatury cieczy. Zauważyłem jeszcze, że gdy odpalę rano zimny bez klimy to ssanie (około 1200rpm) jest dosyć długo - aż ruszy się wskazówka od temperatury cieczy i wtedy poszarpuje w czasie jazdy, lecz przez około kilometr - poszarpywanie trwa krócej niż ssanie. Natomiast gdy po odpaleniu zimnego włączę od razu klimę (musi być przynajmniej 4 stopnie na dworze) to ssanie jakby się wyłącza, obroty spadają do ok 950rpm i wtedy nie poszarpuje. Co więcej, klimę wystarczy włączyć dosłownie na parę sekund i można wrócić na ECON a obroty zostaną poniżej 1000rpm (jakby bez ssania) i nie poszarpuje!

Więc największy mam problem teraz rano gdy jest mróz... VAG - zero błędów, kable, świece, przepływka, przepustnica, odma, podciśnienia wszystko porobione i posprawdzane a ten dalej poszarpuje na zimno...

Rozwiązał ktoś problem skutecznie?

Pozdr.

Edited by Deaver
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...