Jump to content
IGNORED

Skrzynia Manualna w B8 - mało precyzyjna?


KystianP
 Share

Recommended Posts

Cześć

Panowie, przesiadłem się z A3 sportback z 5 biegową skrzynią i muszę przyznać że tą w moim B8 jestem trochę zawiedziony.

Co mam na myśli poprzez zawiedziony:

- haczy na pierwszym i drugim biegu - wchodzi raz lepiej raz gorzej, ale zawsze musi być jakiś opór który wywołuje jakby uczucie ... "że zaraz coś zgrzytnie",

- jest dla mnie "gumowa" / mało precyzyjna

- z 1 na 2 często czuję mocniejszy opór przy zmianie, aż mnie momentali serce boli

Dużo jeżdżę po mieście i zaczyna mnie to irytować.

Nie wiem czy moja skrzynia w A3 była tak dobra/precyzyjna czy w B8 to standard i skrzynie są mniej dopracowane? a może to tylko mój przypadek? (dwumas wygląda na OK, sprzęgło również, nie mam auta zrytego i wyeksploatowanego).

Czytałem opinie, i nie każdy wypowiada sie o niej dobrze. Jak u Was?

Oczywiście jak przejadę sie Fiatem Bravo lub C5 to nie wygląda to źle, ale A4 vs. A3 to dla mnie duży krok wstecz.

Mam też passata (2009r) również z 5 biegową skrzynią, w międzyczasie mocną Polówkę TDI (160KM) z 6 biegową skrzynią i działały równie fajnie jak ta w ex. A3.

Link to comment
Share on other sites

U mnie zmiana biegów przebiega bardzo płynnie :) porownujac do A3 8P 2010 58 tys. przebiegu ( bo tez posiadam ) zmiany biegów sa ciut gorsze .

Nie wiem jaki masz przebieg i czy wymianie dwumasy lub sprzegła był wymieniany wałek .

Link to comment
Share on other sites

Przebieg bliżej 200K, być może to efekt padającej dwumasy... chociaż sprawdzałem to i żaden zw moich zaprzyjaźnionych mechaników złego słowa nie powiedział na temat dwumasy i sprzęgła w tym aucie (wszystko jest jeszcze oryginalne). aaa moje ex A3 miało 240 tyś przebiegu bez wymiany dwumasy i sprzęgła.

z ciekawości dołączę do któregoś ze spotów to może któryś z Was pozwoli mi porównać z innym B8:)

Grzesiek, przy sprzęgle/2masie wymienia się również wałek? jaki ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak wałek na łozysku jest wytarty ( a mechanior moze o tym nie wiedziec ) wymienia sie go .

Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie tak samo, dzisiaj jeździłem A4 allroad z tym samym silnikiem i biegi wchodziły bardzo płynnie, u mnie niestety jest taki sam objaw, 1 i 2 wchodzą z delikatnym oporem,

mam nadzieję że to dwumasa bo też mam już 200tyś i jest jeszcze oryginalna.

Co ciekawe nIektórzy piszą że po wymianie takie coś im sie pojawiło co może być przyczyną złego wyregulowania. Także myślę że spokojnie trzeba podejść do tematu, dwumasa i sprzęgło zużywają się i zmienia się też komfort zmiany biegów. Dobrze właśnie jakby ktoś miał taki problem i wymieniał dwumas.

Link to comment
Share on other sites

U mnie biegi podobnie ja piszą poprzednicy wchodzą jak w masełko. Powiedziałbym ze idealnie.....

Choć mam podejrzenie, że dwumas zaczyna padać :/

Link to comment
Share on other sites

a mi sie zdarza ze przy wrzucaniu dynamicznie 3-ki (z 2 lub 4) lewarek nie idzie jakby swoim torem i ciut haczy, wtedy trzeba wrocic na neutralny i wtedy w gore od razu ladnie wskakuje. Troche mnie to irytuje bo np we wczesniejszym samochodzie nigdy takich problemow nie bylo.

Link to comment
Share on other sites

testowałem u siebie 1 i 2 wchodzą jak reszta biegów, czasem tylko 1 nie ma ochoty wejść ale zdarza się to rzadko.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam allroad 2012 177 i mam przejechane 88 tys I trzeci raz wyciągają skrzynie i sprzęgło a biegi super wchodzą

Link to comment
Share on other sites

Też u mnie jest czasem problem przy 1, wymiana oleju w skrzyni nieco pomogła. Zrobiłem tez insert w poduszkę skrzyni żeby była sztywniejsza, ale jest jeszcze za luźno, druga wersja prawdopodobnie jeszcze bardziej usztywni skrzynię, bo machający lewarek na dołach paskudnie wygląda :P.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest zawsze problem z wbiciem jedynki a dwujka czasami nie chce wejsc ale zadko pozostale biegi wchodza dobrze dwumas zrobiony ale walek nie ruszony a przebieg 176.000 tys

Link to comment
Share on other sites

193tys dwumas od nowości wszystkie biegi wchodzą lecz czasami 1 nie chce wejśc ale to rzadko. Ale dwumas powoli umiera :( ale za to nic innego nie wymieniłem jeszcze poza rozrządem itp

Link to comment
Share on other sites

hej i ja mam taki problem miedzy 1,2 ciężko wchodzi ,czasem faktycznie tak jak by zgrzytnļąć chciało bardzo mnie to denerwuje bo u brata w a3 8p z dużo większym przebiegiem wszystko idealnie,

u Mnie przebieg 190 tys 100% oryginalny po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasem oraz wszystkich poduszek silnika,nic nie pomogło, ktoś możne wie gdzie to regulować ?? podobno gdzieś jest regulacja

Link to comment
Share on other sites

Jak wałek na łozysku jest wytarty ( a mechanior moze o tym nie wiedziec ) wymienia sie go .

Numer części można prosić, ewentualnie jakieś foto?
Link to comment
Share on other sites

Witam.Ja rowniez mam problem z 1 i 2 biegiem.Wchodza z duzym oporem ale jeszcze gorsze jest wyjecie jedynki.Trzeba cholernego wyczucia obrotow ok.2200 to wtedy w miare plynnie mozna zmienic biegi.Niedawno robilem service po 30000tys.i powiedzieli ze ten typ tak ma.Mysle ze servic zna problem ale umywa od tego rece.

Nadmienie ze mieszkam w Monachium i tutaj jezdze do servisu.

Dlatego tez nie mam polskich znakow za co przepraszm.

Link to comment
Share on other sites

Mam podobne objawy. 6 biegowa skrzynia KXP. 2 bieg haczy i czasami zgrzytnie. Czasami nawet 3 bieg też sprawia podobny kłopot.Sprzęgło wymienione - nie pomogło. Rzeczywisty przebieg prawie 180 tys.

Objaw jest zdecydowanie mniejszy na rozgrzanej skrzyni.

Zabieram sie niebawem za wymianę oleju. Niestety do tej skrzyni opierając sie na Etce jest olej G52532 który ma ZTCW tylko jeden zamiennik tzn. Castrol Syntrans V FE.

Pisałem w temacie zamiennika do Fuchsa. Niestety nie mają.

Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie tak samo, dzisiaj jeździłem A4 allroad z tym samym silnikiem i biegi wchodziły bardzo płynnie, u mnie niestety jest taki sam objaw, 1 i 2 wchodzą z delikatnym oporem,

mam nadzieję że to dwumasa bo też mam już 200tyś i jest jeszcze oryginalna.

Co ciekawe nIektórzy piszą że po wymianie takie coś im sie pojawiło co może być przyczyną złego wyregulowania. Także myślę że spokojnie trzeba podejść do tematu, dwumasa i sprzęgło zużywają się i zmienia się też komfort zmiany biegów. Dobrze właśnie jakby ktoś miał taki problem i wymieniał dwumas.

Czesc!Ja wymienialem dwumas na gwarancji po 17tys.bo strasznie szarpal przy ruszaniu.Niestety na plynnosc zmiany biegow nie ma to wplywu.Tez sie z tym mecze.Servis mowi ze wszystko ok.i ze ten model tak ma.Ale wybieram sie do nich znowu bo do tego dochodz dziwne churczenie przy wysprzeglaniu slyszalne najbardziej przy pierwszym biegu.

Przepraszam za pisownie ale nie mam polskich znakow.

Link to comment
Share on other sites


Tez sie z tym mecze.Servis mowi ze wszystko ok.i ze ten model tak ma.

Jeździsz na Mahag?

Link to comment
Share on other sites

Tez sie z tym mecze.Servis mowi ze wszystko ok.i ze ten model tak ma.

Jeździsz na Mahag?

Mahag Ottobrunn.

Link to comment
Share on other sites

Ja serwisuje tez u nich, tylko w sta. Bardzo kompetentni, można wejść na werkstat co nie jest wszędzie tak oczywiste. Jeżeli cos jest na rzeczy, to na pewno to zrobią. Resztę ew na PW.

Link to comment
Share on other sites

witam, posiadam auto od dwóch tyg. ma przejechane 76000 mil (121000 km) serwisowane przez pierwszego właściciela w Audi, ostatni serwis był 73000 mil. Ale martwi mnie jedna rzecz, chodzi generalnie o delikatne mrowienie na lewarku biegów i na sprzęgle. Na lewarku biegów czuć nawet podczas jazdy a na sprzęgle podczas wciskania. Nie słychać nic przy gaszeniu auta jak i odpaleniu, żadnych metalicznych dźwięków. Silnik pracuje równo nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Biegi czasami wchodzą lekko a czasami problem z 1-2, przy wrzuceniu 3 słychac w kabinie przy lewarku jakby taki plastikowy dźwięk ale to tez tylko czasami w zależności jak ten bieg wejdzie.
pomóżcie chłopaki może coś doradzicie co to może być. czy jest się czym przejmować czy może ten model tak ma. dzieki i pozdrawiam wszystkich oooo

Edited by budynx
Link to comment
Share on other sites

U mnie podobnie.Mam 2.0 tdi cr 170 KM.Jedynka prawie zawsze wchodzi z oporem , a podczas zmiany biegów słychać jakby metaliczne dziwne echo oraz czuć lekkie mrowienie pod pedałem sprzęgła. Poza tym na ciepłym ciężko ruszyć bez małego co prawda ale szarpnięcia.

W serwisie Audi w którym kupiłem swojego Allroad z przebiegiem 124 000 stwierdzili że wszystko w porządku z dwumasem i sprzęgłem.....Jednak nie za bardzo chce mi się wierzyć. Dziwne jest tylko to że przed zakupem swojego auta jeździłem używanymi Q5 oraz innymi dwoma Allroadami z tym samym silnikiem i było to samo......Ten typ tak ma??? Pojeżdże jeszcze trochę i oddam na serwis gwarancyjny i zobaczymy co wtedy powiedzą.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

u mnie czasem jest problem z 1, wchodzi ale trzeba mocniej pchnąć, wcześniej było gorzej bo nie wchodziła 1 i wsteczny, trzeba było wrócić na luz puscić i wcisnąć od nowa sprzegło wtedy się udawało, ale nie zawsze. Wymieniłem ciegło, jest lepiej ale nie idealnie, obecnie jestem na etapie regulacji. Robiłem ją już 2 razy i z każdą się poprawia, ale do ideału troche brakuje. Wsteczny wchodzi, jedynka czasem trzeba mocniej pchnąć, ale taki efekt mam po drugiej regulacji/ czas na trzecią. Auto ma 135tys.

Ogólnie skrzynią jestem rozczarowany poprzednio jeżdziłem B5 też diesel ale 1,9 tdi nalatałem nią prawie 300tys i problemów ze skrzynią nigdy nie miałem, z wyjatkiem 20stopniowych mrozów, wtedy przez kilka minut pracowała ciężko

Link to comment
Share on other sites

Mam podobne objawy. 6 biegowa skrzynia KXP. 2 bieg haczy i czasami zgrzytnie. Czasami nawet 3 bieg też sprawia podobny kłopot.Sprzęgło wymienione - nie pomogło. Rzeczywisty przebieg prawie 180 tys.

Objaw jest zdecydowanie mniejszy na rozgrzanej skrzyni.

Zabieram sie niebawem za wymianę oleju. Niestety do tej skrzyni opierając sie na Etce jest olej G52532 który ma ZTCW tylko jeden zamiennik tzn. Castrol Syntrans V FE.

Pisałem w temacie zamiennika do Fuchsa. Niestety nie mają.

Jak kupiłem swoją A4 to również ciężko mi chodziły biegi, wymieniłem olej na MOTUL'a, wg mnie odczuwalnie pomogło :-)

Link to comment
Share on other sites

a możesz dokładnie podać parametry tego oleju jakiś numer.

skoro u Ciebie pomogło to i może faktycznie trzeba by go wymienić.

dzieki

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

kupowałem w oil-land.pl od naszego klubowicza Duras ( http://a4-klub.pl/index.php?/user/43374-duras/ )

Zapytaj go, napewno ma oryginalne oleje i do tego w dobrej cenie.

Wlewałem Motul Gear 300 75W90

Link to comment
Share on other sites

gear 300 zupełnie nie nadaje się do skrzyni w B8. Tak na przyszłość.

Link to comment
Share on other sites

To jaki się nadaje do 2.0 TDI caha , manual 6 biegów, bo nie ma precyzyjnej odpowiedzi....?

Link to comment
Share on other sites


To jaki się nadaje do 2.0 TDI caha , manual 6 biegów, bo nie ma precyzyjnej odpowiedzi....?

Oryginał o numerze katalogowym G052532 :decayed:

Albo Castrol Syntrans V FE który w papierach chwali sie spełnieniem normy Audi TL52532.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...