Jump to content
IGNORED

Wentylator dmucha ciepłym powietrzem


JackPara
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość, zakupiłem całkiem niedawno (2 tyg temu) Audi A4 B7 3.0 TDi BKN z 2005 roku i mój problem polega na tym że włączając nawiew (bez klimy) z nastawioną temperaturą na minimum dmucha ciepłym powietrzem. Nie bardzo wiem o co kaman, spotkał się ktoś z takim problemem ? Nie wiem czy to będzie miało znaczenie ale podczas postoju np. na światłach czuję spaliny z wentylatora.

Nie mam jeszcze w Krakowie żadnego sprawdzonego machera od Audi dlatego też zwracam się do was z prośbą o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Wymień filtr powietrza kabinowy pod szyba, jak nie pomoże to vag czy klapy działają.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

witam mam chyba to samo, kiedy ustawie na LO to leci zimne a jak na 18 to jakis czas grzeje i pozniej jest ok, podpinalem vaga i nic nie wykazal, podobno jakis czujnik pada ale zeby go wynienic slyszalem ze trzeba spuscic gaz z klimy, glowy za to jaka jest przyczyna nie dam, nie zglebialem tematu, bo az tak mi to nie przeszkadza, to ze czuc spaliny to moze wydech gdzies jest nie szczelny, moze i klapy ale filtr na bank nie bo w swoim mam nowy, jakby byl zapchany to by byl slaby nadmuch, co ma filtr kabiny do temp?

Link to comment
Share on other sites

To normalne przy temp zewnętrznych jakie panują że ustawiając temp dajmy na to 18st będzie wdmuchiwane cieple powietrze aż do osiągnięcia zadanej temperatury. Poza tym polecam jeździć z włączona Klima przez cały rok ( guzik Econ nie podświetlony)

Link to comment
Share on other sites

To normalne przy temp zewnętrznych jakie panują że ustawiając temp dajmy na to 18st będzie wdmuchiwane cieple powietrze aż do osiągnięcia zadanej temperatury. Poza tym polecam jeździć z włączona Klima przez cały rok ( guzik Econ nie podświetlony)

zima ok moze ma sens to co napisales ale w lecie jest to samo, jak pokazuje temp np. 25 stopni a on na ustawianym 18 na klimatroniku grzeje, dopiero kiedy mu sie umysli to przestaje i na np. 22 jest chlodniej niz na poczatkowej 18, wiec cos jest nie tak. Na wlaczonej klimie to nie sprawdzalem. Daje to siwe znaki tylko wlasnie kiedy sie chce troche podgrzac.

Link to comment
Share on other sites


podobno jakis czujnik pada ale zeby go wynienic slyszalem ze trzeba spuscic gaz z klimy

Czy mógłbyś rozwinąć temat tego czujnika?

Mam podobny problem. Szczelność sprawdzona, czynnik uzupełniony, filtr wymieniony, silniki klapek ok, zrobiona adaptacja i nastawy podstawowe, a powietrze z kratek ciągle cieplejsze niż ma być. Tylko na LOW fajnie chłodzi, na 18 na początku grzeje potem dopiero zaczyna chłodzić. Im jest zimniej na zewnątrz tym gorzej, w zimie to całkiem masakra była, na 18 upał w samochodzie, że szyby trzeba otwierać czasem. Teraz przy upałach nawet ładnie chłodzi ale też tylko na LOW ewentualnie na 18, max 19, bo na wyższych to już zaczyna grzać.

W tamtym roku było wszystko ok, problem zaczął się późną jesienią. VAG nie pokazuje żadnych błędów.

Link to comment
Share on other sites

Cześć, mam ten sam problem. U mnie może nie jest tak nasilony, latem wszystko śmiga idealnie, na 18 - 19 chłodzi już dosyć mocno, ale gdy tylko przyjdą niższe temperatury rzędu 0-10 stopni to klima zaczyna grzać ciepłym powietrzem przy 18 stopniach, dopiero w trasie po przejechaniu kilkunastu dobrych kilometrów zaczyna chłodzić. Ktoś pisał o jakimś czujniku, może to dobry trop? A może można zrobić jakąś adaptacje po VAG żeby w zależności od temperatury chłodził również przy niskiej temperaturze na zewnątrz?


Dzis temperatura na zewnątrz wskoczyła na 6-8 stopni i faktycznie klima zaczęła dmuchać chłodniejszym powietrzem. Co to za dziwny stan? Rozgryzł ktoś ten problem?

Link to comment
Share on other sites

Też mam ten problem,leci tylko zimne jak ustawie na LO,jak tylko włączenie 18 i więcej to wali ciepłym i cieplejszym.vag nic nie mówi że są błędy,filtry wymienione.

Ktoś rozwiązał ten problem!??

Link to comment
Share on other sites

U mnie taka sama sytacja na LO wieje zimnym a na 16 stopniach wali gorącym. Dziś pewien machanik powiedział ze mogą się klapki nie przymykac i cały czas daje gorące powietrze. Blad climatronica i nie ma regulacji wtedy. Wybieram się na komp. I będę miał diagnozę. Jeżeli coś pokaże. :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nie zmienia to faktu, że jak tylko temperatura na zewnątrz podskoczy powyżej około 10stopni to wszystko wraca do normy i dmucha prawidłowo chłodnym powietrzem już nawet przy ustawieniu 19,5 stopnia, więc nie wydaje mi się żeby to była kwestia zaciętych klap.

Ewentualnie dopuszczam jeszcze taką możliwość że klimę trzebaby było sprawdzić i nabić o ile jest taka potrzeba bo od zakupu auta i nabicia klimy minęły prawie 2 lata.

Cały czas chodzi mi po głowie jednak temat jakiegoś czujnika, byłoby to najbardziej rozsądne biorąc pod uwagę fakt, że problem zaczyna się zimą kiedy temperatury spadają poniżej 10 stopni.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Czy ktoś sie już uporał z ciągłym grzaniem z nawiewu???U mnie ten problem dopiero wystąpił jakieś 3 tygodnie temu jak zaczeła spadać temepratura na zewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wyczytałem, są 2 czujniki temperatury nawiewu po lewej i prawej stronie i 1 w klimatronicu. Może być ich więcej, jak coś to mnie poprawcie. Z lewej strony jak się zdejmie klapkę od bezpieczników to można wyjąć/wykręcić i zobaczyć jak wygląda, drugi jest tak samo z drugiej strony wkręcony w nawiew od dołu, ale nie wiem czy czepiałbym się tych czujników bo lewa i prawa strona u mnie działa prawidłowo tak jak ustawię. Problem dotyczy tylko niskich temperatur.

Wiem ze w panelu klimatronic jest taki czujnik z wentylatorkiem który chyba wykrywa temperaturę wewnątrz auta, obstawiam bardziej, że to właśnie ten czujnik padł, albo działa nieprawidłowo. Pewnie jeśli nie ma odczytu to zakładam, ze bierze temperaturę z zewnątrz jako orientacyjną i dlatego grzeje. Są to tylko moje domysły, fajnie jakby się jakiś elektromechanik wypowiedział. Jak zajrzycie w tą krateczkę przy klimatronicu to można zobaczyć taki czujnik z wiatraczkiem, pewnie recyrkuluje powietrze z wnętrza samochodu żeby mieć dokładniejszy odczyt.

Podobno u niektórych wyczyszczenie tej kratki w klimatroniku pomagało, a niektórzy twierdzą ze klima ma tak działać przy niskich temperaturach, ale wydaje mi się że jednak to trochę zbyt wysoka temperatura nawiewu, może można to jakoś przekalibrować, inne nastawy dać, hmm...

Na temat adaptacji znalazłem ciekawy temat:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-wymiana-adaptacja-nastawy-klimatronika-a4-b6-b7/

Tutaj można też trochę poczytać.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/80139-klima-z-jednej-strony-grzeje-z-drugiej-chlodzi-adaptacja-silniczki/

Jak znajdę rozwiązanie to dam znać, ale na razie psikanie sprayem do czyszczenia połączeń elektrycznych w kratkę nic nie dało. Najchętniej bym to rozebrał, ale na razie wymieniam kierownicę i walczę z N75 więc po kolei.

Edited by ShatyMK
Link to comment
Share on other sites

Przebadałem swój klimatronik vagiem i okazało się że wywala mi błąd-"00604-Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap(G113)". Skasowałem go i zrobiłem nastawy podstawowe. Nastawy jak najbardziej się udały błąd sie nie pojawił. Jednak klimatronik znowu przez caly czas wieje ciepłym powietrzem i nastepnego dnia znowu wyrzuciło mi ten błąd. Przy robieniu nastaw podstawowych patrzyłem jak chodzą silniczki i każdy ładnie bez przycinki chodził w pełnym zakresie obrotów. Zauważyłem jeszcze jedno rzecz po zakończeniu nastaw że jak ustawie na Lo to silniczek zamyka dopływ ciepłego powietrza(skrajne położenie) a jak na 18 stopni to od razu otwiera sie do skrajnego położenia w druga strone(czyli otwiera dopływ tylko gorącego powietrza) i na 19 i powyżej nic sie nie dzieje tak samo zachowuje się lewa i prawa strona. Mam pytanie co to jest za błąd??jak go można usunąć??Prosze o jaką poradę.

Powiem szczerze że bardzo ciężko się jeżdzi jak ciągle daje gorące powietrze a jak wyłącze to zaraz szyby parują


"30.00-Open or Short to B+" jeszcze w tym błędzie coś takiego pisało

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest to samo. Stało się to jak przyszła temperatura poniżej 10 stopni...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Czy to może być uszkodzony jakiś czujnik???mimo że komputer nie pokazuje. Nie wiem czy to miało jakiś wpływ ale to zaczeło sie dziać po wymianie rozrządu

Link to comment
Share on other sites


Zauważyłem jeszcze jedno rzecz po zakończeniu nastaw że jak ustawie na Lo to silniczek zamyka dopływ ciepłego powietrza(skrajne położenie) a jak na 18 stopni to od razu otwiera sie do skrajnego położenia w druga strone(czyli otwiera dopływ tylko gorącego powietrza) i na 19 i powyżej nic sie nie dzieje tak samo zachowuje się lewa i prawa strona.

Mam dokładnie to samo. Czyściłem już potencjometr i nic to nie pomogło, Nastawy też zrobione i dalej lipa. Błędów zadnych nie mam. Trochę to denerwujące jak ciągle wali ciepłe. Może ktoś coś poradzi?

Link to comment
Share on other sites

a nie jest czasami tak, że jak ustawiasz 16*C to jest to temperatura jaka ma być w aucie (a nie jaka ma lecieć z nawiewu) i klima dąży do tego, żeby jak najszybciej ocieplić powietrze w aucie dlatego tak grzeje kiedy jest zimno w środku?

(tylko moje łopatologiczne myślenie)

Edited by 3r4
Link to comment
Share on other sites

a nie jest czasami tak, że jak ustawiasz 16*C to jest to temperatura jaka ma być w aucie (a nie jaka ma lecieć z nawiewu) i klima dąży do tego, żeby jak najszybciej ocieplić powietrze w aucie dlatego tak grzeje kiedy jest zimno w środku?

(tylko moje łopatologiczne myślenie)

To co napisałeś to by się sprawdziło w moim przypadku. Rano odpalam auto daję na 21 stopni bo malucha do przedszkola trzeba zawieść. Auto chodzi z 10 minut i jak wejdę do auta to wiatrak prawie na full (wszystkie kreski) pomimo iż był na 2-3 (sam zwiększa sobie). Ne wiem czy to tak ma działać choć nie ukrywam że już po tych 10 minutach jest wyczuwalne ciepło. Chyba że ma jakieś dodatkowe dogrzewanie nie związane z ciepłem silnika (elektryczne).

Link to comment
Share on other sites

a nie jest czasami tak, że jak ustawiasz 16*C to jest to temperatura jaka ma być w aucie (a nie jaka ma lecieć z nawiewu) i klima dąży do tego, żeby jak najszybciej ocieplić powietrze w aucie dlatego tak grzeje kiedy jest zimno w środku?

(tylko moje łopatologiczne myślenie)

Raczej nie. U mnie mimo nagrzania do np 22*C (jest bardo gorąco więc raczej jest te 22) dalej leci gorące. Nieraz jak obniżę do LO i ustawię z powrotem na np 20 to już jest normalnie ale nie zawsze.

Dobrze by było jak by ktoś chętny się znalazł ze sprawnym nawiewem i sprawdził jak u niego zachowują się silniczki od puszczania ciepłe/zimne, tzn czy odrazu się otwierają do konca na LO i do konca w drugą stronę na np 18*C tak jak pisał Kamil661

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, że wszyscy tak maja :) może tak ma być?

Klimatronic ma to do siebie, że działa w automacie (czujniki temperatury w kabinie) i na ich podstawie steruje siłą nawiewu.

Dla przykładu:

Temperatura na zew. 10st

Wsiadasz, opalasz, ustawiasz sobie powiedzmy 20st

W miarę nagrzewania się silnika w tym płynu chłodniczego, klimatronic zacznie sukcesywnie zwiększać siłę nawiewu (praktycznie zawsze do max) do momentu osiągnięcia w środku zadanej temperatury czyli 20st. W tym momencie z nawiewów będzie lecieć powietrze o dużo większej temperaturze.

Po osiągnięciu tych 20st siła nawiewu zacznie spadać.

Tak to działa tylko w trybie AUTO i tylko a tym trybie zmieniając temperaturę, zmienią się automatycznie siła nawiewu.


Nie szukajcie problemów tam gdzie ich nie ma.

Widocznie cały czas macie niższą temperaturę w środku niż ustawiona na klimatronicu.

Link to comment
Share on other sites

A widzisz ;) Może i tak ma być, ale..! Po to jest forum, zęby takie tematy rozkminiać :D

Jeśłi wszystko w naszych autach jest sterowane za pomocą komputera i czujników to może jest jakiś prosty sposób żeby przekalibrować klimatronika tak, żeby ten próg temperatury obniżyć.

Pewnie jest to do zrobienia biorąc pod uwagę ze z VAGa mozna ustawiać różne nastawy.

Pytanie tylko, czy jest na forum jakiś magik który ma pełnego VCDS z opisami tak, żeby wskazać konkretnie co zmodyfikować :)

Pewnie cały problem rozwiązałoby zmodyfikowanie kilku parametrów temperaturowych.

Link to comment
Share on other sites

A ja u siebie to naprawiłem. Silniczki od temperatury czyli ten od kierowcy i pod schowkiem podmieniłem z tymi od obiegu zamknietego i dławienie powietrza i jest juz ok, jak ustawię na 22 to leci 22. Jest nadal tak ze dogrzewa na początku ciepłym powietrzem ale po jakimś czasie leci już normalnie. A kiedyś waliło cały czas gorące.

Link to comment
Share on other sites

Udało się konuś rozwiązać ten problem? Ostatnio zaczęło mi się tak dziać, że po nagrzaniu do np 24 stopni i próbie obniżenia temperatury no do 17-18 cały czas dmucha ciepłe powietrze. Zimne zaczyna dopiero jak ustawie na LO (ECON caly czas włączony). 

Robiłem nastawy klap i wszystko przeszło bez problemu (kilka razy). Zero błędów w klimatroniku. 

Link to comment
Share on other sites

w grupach pomiarowych należy sprawdzić odczyty czujników temperatury zainstalowanych w systemie nawiewów - grupa 9 w blokach pomiarowych klimatyzacji

 

Link to comment
Share on other sites

Postaram się to zweryfikować. Jakie powinny być prawidłowe wartości? Dla wszysykich czujników temperatura powinna być podobna?

Link to comment
Share on other sites

Panowie ja mam problem taki, ze początkowo leci ciepłe powietrze na LO a po 2 minutach wieje zimne takie jak ma być... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...