Jump to content
IGNORED

Rozładowujący się akumulator


h00tdog
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

Mam problem z moim Audi jestem jego nowym posiadaczem więc nie znam dokładnej jego historii.

Mam problem z rozładowującym się akumulatorem.

Nie wiem co może być tego przyczyną. Ostatnio auto stało dni i odpaliło za pierwszym razem jednak dziś odmówiło posłuszeństwa po jednym dniu postoju (dodam że jest już to trzeci taki przypadek w ciągu ostatnich dwóch tygodni).

Postanowiłem poszukać przyczyny z miernikiem

po wyjęciu wszystkich bezpieczników wychodzi pobór 0,13 ampera
natomiast po wpięciu bezpiecznika 24 lub 38 pobór skacze między 3-5 amperów

Dodam iż auto jest w wersji angielskiej i w opisie bezpieczników podane one są jako Central Moduł elektronics (moduł komfortu)

Czy to oznacza że walnięta jest cały moduł czy coś powoduje takie jego zachowanie.

Dodam także że sporadycznie mam problem z zamknięciem auta z pilota.

A także czasem podczas jazdy same z siebie włączają się światła awaryjne.

Czy prześwietlenie auta Vagiem pomoże w zdiagnozowaniu problemu.

Proszę forumowiczów o pomoc bo nie mam już pomysłów co z tym autem robić.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy komp lub moduł komfortu nie jest zalany wodą.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie

Sprawdziłem moduł nie widać żeby był zalany wodą sprawdziłem też wszystkie kostki opodal modułu wygląda ok ingerencji wody nie widać.
Dla pewności jeszcze jutro wszystko elegancko przepatrzę bo dziś to już za późno i za ciemno na takie akcje ;P

Wklejam za to log z vaga może to coś pomoże

Control Module Part Number: 8E0 959 433 AJ
  Component and/or Version: Komfortgerát T9F    0617
           Software Coding: 06859
            Work Shop Code: WSC 63351
           Additional Info: 8E2959802B     Tõrsteuer.FS BRM 0002
           Additional Info: 8E2959801B     Tõrsteuer.BF BRM 0002
11 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
        53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
01320 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        49-00 - Please Register/Activate
01134 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        49-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
        35-00 - -
01371 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        35-00 - Please Register/Activate
01562 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        61-00 - Please Register/Activate
01366 - Opened Due to Crash Signal
        35-00 - -
01366 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        36-00 - Please Register/Activate
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        37-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
        49-10 - No Communications - Intermittent
01332 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        49-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Link to comment
Share on other sites

A ile lat ma aku. Może już jest wiekowy i po prostu się kończy.?

Link to comment
Share on other sites

aku nowy jest raptem rok ma

chociaż możliwe że te błędy wywaliło z tego czasu co padnięty stał

przejadę się jeszcze dziś po kobietę do pracy i jutro podłączę vaga na nowo zobaczymy czy coś się pojawi nowego
sprawdzę też te kable i moduł czy na pewno nie ma ingerencji wody nigdzie i sprawdzę też czy kable w zgięciach drzwi są ok
może nawet dziś dam go na grzejnik nich się przewietrzy ;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem niedawno przypadek że też rozładowywał mi się akumulator i to dość często nie mogłem z najść przyczyny. Znajomy podłączył mi jakiś INTERES do sprawdzania akumulatora i oznajmił mi że mam zwarcie na celach. Dodam że te awarie zaczeły się nagle, ładowanie pomagało na dzień jazdy. Akumulator nie był stary. Takie urządzonka/mierniki czy jak ich tam zwał mają w sklepach tam gdzie sprzedają akumulatory... sprawdzą Ci.

Link to comment
Share on other sites

ok mam update w mojej sprawie ;P

Mianowicie sprawdziłem wiązki kabli idące do drzwi i okazało się, że w prawych tylnych drzwiach były przerwane kabelki.
polutowałem, zabezpieczyłem dla pewności sprawdziłem pomiar poboru prądu i już nie mam tego szalonego poboru tylko stabilny pobór w granicach 0,9 ampera przy nie zamkniętym aucie i tak sporo ale lepiej niż było.

Teraz pośmigam nim kilka dni i podłączę ponownie do waga zobaczyć czy wypluje jakieś błędy.

Na tą chwilę jestem zadowolony z opanowania sytuacji mam nadzieję że to pomoże.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie, gdyby coś się działo zrobię update w tej sprawie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jak sprawdzac pobór prądu ?? musisz odczekac z 15 min i dopiero dokonyac pomiaru , wystarczy ze otworzysz drzwi i juz pomiar bedzie bledny, sterowniki wygaszaja sie do 3 h

Link to comment
Share on other sites

U mnie spały po dwóch minutach

Link to comment
Share on other sites

Witam, w moim Audi A4 B7 rok 2006 avant s-line 2.0 TDI nie wygasza się radio, gaśnie kolorowa matryca a samo radio nadal pracuje co w konsekwencji rozładowuje akumulator po 2 dniach.

Po dokonaniu pomiarów okazuje się, że same auto usypia się do wartości 0.24 A (po 10 min.), same radio usypia się do wartości prawie 0 (po 1 min.), po podłączeniu do auta utrzymuje sie wartość poboru prądu 1,94 A - radio non-stop pracuje.

Po dokonaniu pomiarów na kablach CAN łączących samochód z radiem okazuje się, że płynie przez nie ciągle sygnał ok 5V.

Wnioski - coś nie pozwala uśpić radia.

Pytanie: proszę podpowiedzieć jakie moduły odpowiadają za funkcje uśpienia radia w tym aucie, lub może ktoś już spotkał się z podobnym przypadkiem i będzie wiedział jaka jest tego przyczyna. Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Radio fabryczne? wyjmij i posprawdzaj kostki, o instalacji nie wspomnę,

Sprawdź poprawność połączeń. kostki z tyłu porównaj ze schematem elektrycznym, może ktoś coś mieszał i przed sprzedażą przywrócił ori radio, po łebkach podłączając kable. WARTO TO PRZEJRZEĆ.

Co do podświetlenia. czy razem z radiem świeci ci też trójkąt awaryjnych, dioda na włączniku świateł i podnośniku szyb?

Edited by GreGoriO
Link to comment
Share on other sites

Trójkat, dioda na włączniku świateł i podnośniku szyb świeci się w stanie czuwania, po jakimś czasie gaśnie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...