Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0TDI wyniki serii i virus


arturo_freestyler

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj

Te który były u mnie seryjnie miały od 138 do 159PS

Ja osobiście staram sie zrobić (seryjne mechanicznie) max pomiędzy 160-170PS i 360-380Nm

Raczej więcej to tylko wynik na krótką mete. Te silniki seryjnie wyposarzone są w turbine jak w 130tce a do tego wyprodukowaną w Rumunii

Bardzo dużo tych turbin potrafi uszkodzić się na seryjnym programie, nie mówiąc o tym co może się stać po nie do końca przemyślanej modyfikacji.

Sterowniki EDC16 w które wyposazone są te samochody pomimo tego, że są bardzo szybkie a programy dużo bardziej mają rozbudowane funkcje sterownia turbinami nie steruja idealnie nimi. Przez co wiele tych silników ma nie równą charakterystykę, permanentnie przeładowujące, pracujace na granicy stabilności turbiny. Chociażby często spotykany over boost bądz lag po przepięciu biegu.

Modyfikacja większości z tych samochodów bardziej przypomina personalizacje/optymalizacje programu sterujacego niź klasyczną modyfikacje parametrów silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie.

Ja osobiście staram sie zrobić (seryjne mechanicznie) max pomiędzy 160-170PS i 360-380Nm

Raczej więcej to tylko wynik na krótką mete.

Hehe na tych rolkach co ja hamuje 170KM peka bez meczenia sprezarki ... z niecierpliwoscia czekam na Twoje i zobaczymy wtedy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie.

robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie.

robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju .....

zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie odpukac te egz ktore robilem bez problemu daja rade. Natomiast wogule 2.0tdi jest delikatniejsze od 1.9tdi...ale to nadal porzadna jednostka napedowa jesli by patrzec na to co teraz mozna w salonach kupic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno poprawili glowice i z tego co wiem naped pompy oleju lub walków wyrównoważających bym na lancuszku a zastąpili kolami zębatymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... z niecierpliwoscia czekam na Twoje i zobaczymy wtedy :evil:

Już niebawem, sam nie mogę się doczekać nowej hamowni :tongue4:. Tą która będziesz miał, niestety z tego co zaobserwowałem ma tendencje do zaniżania :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy orientuje się ktoś jakie zmiany objęły silniki 2.0 TDI po 2005 r.? mam ten silnik przy czym był wymieniany w zeszłym roku w serwisie audi na nowy, więc pewnie jest już ten ulepszony, jakie zmiany tam zaszły?

z grubsza:

glowica, blok, rozrzad, wal, pompa oleju wraz z napedem

tloki korbowody sa bz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie.

robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju .....

zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego.

Silnik BLB nie jest przystosowany do filtra DPF, BRE jest choć nie zawsze ma DPF'a, więc BLB został wycofany ze względów ekologicznych :>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie.

robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju .....

zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego.

Silnik BLB nie jest przystosowany do filtra DPF, BRE jest choć nie zawsze ma DPF'a, więc BLB został wycofany ze względów ekologicznych :>.

gdyby tak bylo to by nie bylo pozostalych zmian konstrukcyjnych, ograniczyli by sie do modyfikacji ukladu wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zadowolony z tego silnika.. co prawda bierze troche oleju.. ale wszystko w normie. Na ten moment jest 60 tys. przebiegu i wszystko w dalszym ciagu jak noweczka. Po virusie u Rogala przejechalem 15 tys. i tez nie zauwazylem niczego niepokojacego. Jedyna usterka mechaniczna to nieszczelnosc uszczelki pod glowica.. ktora ujawnila sie po 30 tys. i rownie skutecznie zostala naprawiona w serwisie. Oceniam ze nawet jesli macie w swojej a4 wadliwa jednostke to nie jest to wasze zmartwienie lecz poprzedniego wlasciciela. Fakt faktem.. turbina predzej czy pozniej i tak sie wysypie.. no ale wtedy na otarcie lez czeka mnie zakup mocniejszej i nowy virusik.. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oceniam ze nawet jesli macie w swojej a4 wadliwa jednostke to nie jest to wasze zmartwienie lecz poprzedniego wlasciciela.

z tym ze jego byłe zmartwienie, a wasze byc moze przyszle :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oceniam ze nawet jesli macie w swojej a4 wadliwa jednostke to nie jest to wasze zmartwienie lecz poprzedniego wlasciciela.

z tym ze jego byłe zmartwienie, a wasze byc moze przyszle

prawda.. ale nawazniejsze jest pozytywne myslenie.. nie nalezy watpic w nasze samochody.. bo tylko i wylacznie wtedy nas zawodza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie.

robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju .....

zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego.

Silnik BLB nie jest przystosowany do filtra DPF, BRE jest choć nie zawsze ma DPF'a, więc BLB został wycofany ze względów ekologicznych :>.

gdyby tak bylo to by nie bylo pozostalych zmian konstrukcyjnych, ograniczyli by sie do modyfikacji ukladu wydechowego.

Integracja DPF'a to nie tylko modyfikacja układu wydechowego. Silnik musi również umożliwić regenerację filtra DPF. Do tego musi wytworzyć bardzo gorące spaliny. Jedną z metod jest dopalanie, czyli podanie dodatkowej opóźnionej dawki paliwa do cylindra, która spala się wolniej od głównej dawki. Czyli układ zasilania paliwa musiał zostać zmodyfikowany - powpowtryski i rozrząd. Blok również musi mieć lepsze chłodzenie. A od 2006 DPF jest w Audi montowany seryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam pytanie do kolegów z forum, którzy poprawiali sobie program w 2.0 litrówkach:), mianowicie: 1. Jak jest ze spalaniem?, 2. Czy wskutek podwyższenia mocy, momentu obrotowego trzeba stosować np. inny olej do tego silnika, lub filtry itd.?, 3. W jaki sposób jest zauważalna ingerencja w program sterujący silnikiem po podpięciu VAG-a?

I ostatnie pytanie: czy ktoś tuningował silnik BRE? Będę wdzięczny za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuningowalem silnik BRE.. no wiec tak:

1. Spalanie potrafie utrzymac na starym poziomie.. wszystko rozchodzi sie o kwestie umiejetnego operowania gazem.. jest poprostu bardziej czuly i na poczatku bedzie palil.. przyzwyczaisz sie.

2. Stosuj olej ten ktory zaleca producent.. mozesz jedynie wybrac najlepsza marke i zmieniac go czesciej niz jest to wskazane przez FIS.. poszperaj na forum.. ja osobiscie stosuje Castrol EDGE..

3. Na szczescie w moim przypadku ingerencja w program sterujacy jest niezauwazalna poniewaz bylem na akcji wymiany programu w salone.. dostalem nowy.. w rejestrze widac ze zostal flashowany dwa razy.. z tego co wiem w salonie nie zapisuja ile razy z tego wzgledu ze za pierwszym razem moze nie wyjsic i ponawiaja wgrywanie do skutku. Zmiany moga wykazac na hamowni ale tym sie nie przejmuj bo bez twojej zgody nie moga tego zrobic. Wszystko zalezy od salonu.. ja swoj rozgryzlem i mam nadzieje ze nie beda sie czepiac.. hehe.. wszystko wyjasni sie na dniach ponewaz jade na duzy przeglad..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...