Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka esp i swiec żarowych, demontaż kompa.


storm2106

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis postanowiłem uporac się z świecąca kontrolka esp i mrugającą świec żarowych. Odkręciłem tablicę przyrządów aby dostać się do komputera pod kierownicą, wcześniej wyszukałem na forum rozwiązanie tego problemu ale nie wiem za co tam się mam zabrać, komp jest po lewej i trzymaja go 2 śruby. Z kolei wyczytalem tez ze nad pedalem gazu trzeba tez cos odkręcić. Może ktoś uporał sie z tym problemem i może mi napisać co po kolei musze zrobć i co odkręcić żeby dostać się do zaśniedziałych styków, załączam fote. b841a3cce6ff7ccfdd0cc021c5c742be.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tego co piszesz to chcesz się dostać do sterownika silnika. Znajduje się on od strony komory silnika, po stronie kierowcy w plastikowej obudowie przy podszybiu. Aby odkrecić plastikowa osłonę musisz zdjąć lewą wycieraczkę(strona kierowcy) - jedna z śrub jest z tyłu i bez zdjęcia wycieraczki ciężko sie dostać.

Ten układ zamontowany na dwóch śrubach to moduł centralnej elektryki.

Z czym masz dokładnie problem? Bo mrugający ESP i swierca zarowa może też oznaczac uszkodzony np czujnik hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienie czujnik, chciałbym wyeliminować ten powód. Podobno miejsce w którym jest komp moze sie dostawac wilgoć i śniedzieją styki. Pod kierą jest raczej sucho więc chyba zostaje jak mówisz komp pod machą. Czy demontując wycieraczkę trzeba ją dokręcić tak żeby się nie zacinały potem? Jak to nie pomoże to wymienie ten czujnik. Vag pokazuje błąd czujnika ale co ma pokazać że komp się zmoczył heh. Jecze jedno pytanko nad pedałem gazu jest też możliwe żeby tam coś zaśniedziało? Czytam te tematy i już nie wiem sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zalane ECU w takim stopniu że woda przelewa się do środka auta to nad pedałami drugi komp. też może być zalany i tam mogą gnić styki jak i sam komp w środku

jak by nie było zajrzyj do kompa w podszybiu a wiele się wyjaśni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wszędzie jest sucho pod kierownicą, sam się zdziwiłem gdzie niby ma tu być coś pozalewane. Dziś po pracy rozkręce kompa w podszybiu, sie zobaczy, ale podejrzewam że tam też będzie suchutko. Ale przejrze te styki a jak nie to wymiana czujnika. Skomplikowana jest wymiana takiego czujnika czy polega na wypięciu i wpięciu nowego. Może zaznacz mi który to jest konkretnie na załączonym zdjęciu. Żebym czegoś nie spartolił.

Znalazłem na forum taki wątek i nim się zasugerowałem3bd12057d9ecdde6015cfa1d2bf77c23.jpg

8718cf0b1d411726310e92dc287dc5d0.jpg

To jest to coś nad pedłem hamulca jedno niebieskie i drugie brązowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...