marcinz17 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Witam.Mam problem ogólnie dwa możliwe że maja coś wspólnego ze sobą.1. Przy dynamicznym przyśpieszaniu słysze stukot od 1.6 tyś obr/min im wyższe obroty tym szybciej stuka/syczy (moi znajomi mówią, że to syczenie możliwe ale nie jestem pewny). Przy wolnym przyśpieszaniu nie zauważyłem tego zjawiska.2. Vag pokazuje błąd 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded.Spalanie zrosło o jakies 3-4 L i możliwe ze spadła dynamika jazdy choć nie jestem pewny. Od czego zaczać diagnoze? Z góry dziekuje za odpowiedzi. A stuki/syczenie występuje tylko przy przyspieszanie na luzie nic nie słychać
jacek70 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 To szczenię to może wina zaworka odpowietrzenia zbiornika. Nie zaszkodzi czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
Labiel Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Jaki silnik? Jaki rocznik? Jest LPG? Podaj choć trochę szczegółów.
marcinz17 Opublikowano 3 Października 2014 Autor Opublikowano 3 Października 2014 Silnik 1.8T Instalacja LPG spalanie na benzynie też zwiekszoneBład pokazuje się na LPG i na benzynieRocznik 1995 Jacek o który zawór zbiornika Ci chodzi?
Labiel Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Syczenie to może być nieszczelność w dolocie - ciśnienie ucieka bokiem = wyższe spalanie i brak mocy.
marcinz17 Opublikowano 3 Października 2014 Autor Opublikowano 3 Października 2014 Możliwy jest lekki spadek mocy tylko powiem szczerze nie wiem które części sprawdzić. Sprawdziłem ta harmonijne która idzie Do filtra powietrza co podanym?
jacek70 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Sprawdź szczelność całego układu dolotowego.
marcinz17 Opublikowano 3 Października 2014 Autor Opublikowano 3 Października 2014 Chodzi tylko czy są pęknięcia? Czy jakimś przyrządem tez? Jak sprawdzę napisze jak to wygląda. Dzięki wielkie za pomoc
Labiel Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Wyszukaj sobie jakiś temat o sprawdzaniu szczelności bo bez sensu aby jeszcze raz wszystko opisywać.
marcinz17 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 Sprawdziłem większość układu dolotowego (airbox,rure która idzie od filtra powietrza do turbo,rurę która idzie od turbo pod silnikiem do intercoolera i rurę która idzie do kolektora i kolektor tylko od góry i boku bo nie zdejmowałem go), nie znalazłem żadnych pęknięć na gumach ale pewności nie mam bo nie wszystko byłem w stanie zdjąć i przejrzeć w 100% ale starałem sie ewentualnie "wymacać" pęknięcia. Ale zaobserwowałem że za pierwszym razem udało mi się usunąć błąd, kilka dni później znowu wyskoczył błąd ten sam tylko już nie mogłem go skasować i napisałem na forum, jak sprawdziałem układ to znowu spojrzałem na błędy i nadal był tylko, że tym razem udało sie go skasować ( nie wiem czy to ma związek z tym ale pokazał sie drugi który też znikną 17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent ) . Może to nie dolot skoro nie zawsze wyskakuje błąd?
Labiel Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Błąd 17978 to błąd blokady ECU przez Immo. Nie związany z pracą silnika tylko z możliwością odpalenia.
marcinz17 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 No okej a masz jakies dalsze sugestie co do wcześniejszego błędu?
Labiel Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Tak na szybko znalezione odnośnie błędu 561 - czyli ogólnie niedopasowania mieszanki: 00561 - regulacja mieszanki możliwe przyczyny: - za niski poziom paliwa - ciśnienie paliwa lub pompa paliwa - nieszczelność po stronie ssącej / wydechowej - przerwa w zapłonie - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - funkcja swobodnego palenia miernika masy powietrza - podgrzewana sonda lambda - zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym - zawór lub zawory wtryskowe albo dysza lub dysze wtryskowe - nadmiar paliwa w oleju silnikowym
marcinz17 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 Czytałem ten temat ale mi chodziło o te syczenie związane ze zwiekszonym spalaniem.
Labiel Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Nie wiem jak w 95r ale w silniku który ja mam czyli APU z 2000 da radę sprawdzić nieszczelność dolotu VAGiem. Cytat z opisu jaki posiadam: "Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy)." Bo jeśli chodzi o "macanie" nieszczelności to szkoda czasu. To może być minimalna dziurka gdzieś w dolocie, której nie "wymacasz" ale jak suszarka zaczyna pompować to powietrze ucieka. Nieszczelność można sprawdzić też "mechanicznie" pompując ciśnienie sprężarką w cały układ. Ale to było już opisane na forum.
marcinz17 Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 O taką odpowiedz mi chodziło. Sprawdzę jutro na VAG'u bloki i dam znać. Tylko zastanawiam się czemu błąd czasem jest a czasem nie. Niestety nie mogę vagiem tego sprawdzić bo tylko do 25 bloku mogę dojść prawdopodobnie mam za słaby kabel a błędu znowu nie mogę usunąć. Możliwe ze to było by od świec?
Labiel Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Nie koniecznie kable za słabe, tylko ty masz AEB z 95 roku a on podobnie jak ADR ma dość słabą diagnostykę. Ja w APU mam znacznie więcej czujników pod maską więc i pewnie więcej mogę sprawdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się