bartosz_speedy69 1 Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Witam. Dzis bedac w podrozy przytrafila mi sie niemila przygoda. Otoz jadac po trasie zapalila mi sie kontrolka oleju, zatrzymalem sie, nalalem az 0.5 litra, co najlepsze niedawno sprawdzalem stan oleju i wszystko bylo wporzadku. Po dolaniu oleju przejechalem 100m , kontrolka zapalila sie od nowa, od razu zjechalem na parking, zgasilem silnik, a pod autem leje sie jak z kranu, doznalem szoku... Otworzylem maske, zdjalem oslone silnika, po przejrzeniu dokladnie z gory silnika dojrzalem skad olej sie wydobywal, poniewaz slupek byl mokry. Winowajca byla sruba od przewodu aluminiowego ktory biegnie do turbiny, byla ona poluzowana, skrecilem ja, na najblizszym cpnie kupilem olej, zalalem silnik i jak narazie nic nie cieknie. Teraz moje pytanie, mial ktos kiedys taki przypadek? Dlaczego przewod odkrecil sie? Nigdy osobiscie tam lap nie wsadzalem, jestem wlascicielem pojazdu od kwietnia, wszystko do dzis bylo dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quadral20004 13 Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 moze ktos kiedys dobrze nie dokrecił Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiek95 61 Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Zbieg okoliczności. Nic tam nie kombinuj tylko obserwuj. Zdarzyło mi się kiedyś że chciałem poprawic dokrecenie, zrobiłem pół obrotu i ukrecilem ta rurke. Litr oleju poszedł na ziemie zanim skumalem że coś sie leje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemo74 0 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Witam kolegów Niestety w moim B5 również wystepuje problem cieknącego oleju z rurki doprowadzającej olej do turbiny. Nie jest to jakaś powalająca ilosć ale niestety mam mokrą poduszke pod silnikiem i olej ścieka na dolną osłonę silnika. Nadmieniam że turbina była osytnio wyciągana celem czyszczenia w warsztacie mechanicznym. Pytanie moje jest takie: Jakiego rodzju uszczelnienie tam wystepuje (próbowałem już dokrecić około 1/2 obrotu i jest na maks a mimo to olej dalej wycieka). Jak to ugryzć aby przestało ciec. Czy jak odkręcę ten przewód od turbiny na wyłączonym silniku to bedzie ciekł olej ? Czy można tam zastosować mosiężne uszczelnienie tzw beczułkę jak używaja gaziaże do łaczenia przewodów miedzianych w instalacjach LPG ? Czy ktoś może pokazać jak to wygląda w ETK i jakie jest tam uszczelnienie oryginalne ? Proszę o podpowiedź . Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
quadral20004 13 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Witam kolegów Niestety w moim B5 również wystepuje problem cieknącego oleju z rurki doprowadzającej olej do turbiny. Nie jest to jakaś powalająca ilosć ale niestety mam mokrą poduszke pod silnikiem i olej ścieka na dolną osłonę silnika. Nadmieniam że turbina była osytnio wyciągana celem czyszczenia w warsztacie mechanicznym. Pytanie moje jest takie: Jakiego rodzju uszczelnienie tam wystepuje (próbowałem już dokrecić około 1/2 obrotu i jest na maks a mimo to olej dalej wycieka). Jak to ugryzć aby przestało ciec. Czy jak odkręcę ten przewód od turbiny na wyłączonym silniku to bedzie ciekł olej ? Czy można tam zastosować mosiężne uszczelnienie tzw beczułkę jak używaja gaziaże do łaczenia przewodów miedzianych w instalacjach LPG ? Czy ktoś może pokazać jak to wygląda w ETK i jakie jest tam uszczelnienie oryginalne ? Proszę o podpowiedź . Pozdrawiam kolego odkrec,olej nie poleci .wymien oring i po sprawie Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjon 2 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 zdiagnozuj gdzie dokładnie wycieka olej. rurka nie wchodzi bezposrednio do turbiny tylko dochodzi do króćca i łaczy sie z nim na stożek bez zadnej uszczelki. natomiast ten króciec wkrecony jest w turbine na podkładce miedzianej i ją mozna wymienic. przy próbie wymiany wazne jest aby odkracajac najpierw rurke od króćca trzeba drugim kluczem lub innym przyrządem trzymac króciec aby nie obrócił sie razem z nakretką bo ukręci sie rurka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemo74 0 Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 zdiagnozuj gdzie dokładnie wycieka olej. rurka nie wchodzi bezposrednio do turbiny tylko dochodzi do króćca i łaczy sie z nim na stożek bez zadnej uszczelki. natomiast ten króciec wkrecony jest w turbine na podkładce miedzianej i ją mozna wymienic. przy próbie wymiany wazne jest aby odkracajac najpierw rurke od króćca trzeba drugim kluczem lub innym przyrządem trzymac króciec aby nie obrócił sie razem z nakretką bo ukręci sie rurka Ok koledzy dizeki za informacje, jutro zabieram sie do roboty. o efektach oczywiście powiadomię forumowiczów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLIVER 27 Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 (edited) Czy ktoś może pokazać jak to wygląda w ETK i jakie jest tam uszczelnienie oryginalne ? Prosze .... [/url]">http:// kolego odkrec,olej nie poleci .wymien oring i po sprawie Kolego .....Gdzie tak masz oringi???? Edited October 10, 2014 by OLIVER Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek2735 0 Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Witam, chciałbym wtrącić się w temat ponieważ mam ten sam problem. Kilka tygodni temu jadąc na zagrzanym do 90 stopni silniku coś zaczęło śmierdzieć w aucie, początkowo myślałem że to guma ale gdy się zatrzymałem i otworzyłem maskę zauważyłem że na rurce doprowadzającej olej do turbiny pojawił się olej nakrętka nie była poluzowana a olej pojawił się na nakrętce więc zdyskwalifikowałem króciec, odkręciłem rurkę i pod stożek dopasowałęm miedzianą podkładkę, po skręceniu pojeździłem kilka dni i znowu to samo. Stwierdziłem że muszę wymienić rurkę. Kupiłem więc na szrocie rurkę razem z króćcem, po zamontowaniu pojeżdziłem kilka dni i znowu to samo. Nie wiem już co mam z tym zrobić, może ktoś miał podobny problem i podpowie mi jak to naprawić. Dodam tylko że gdy jadę bardzo delikatnie na niskich obrotach to olej prawie nie cieknie a przy wyższych ubywa więcej. Mój silnik to AFN. Z góry dziękuję za odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLIVER 27 Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Witam, chciałbym wtrącić się w temat ponieważ mam ten sam problem. Kilka tygodni temu jadąc na zagrzanym do 90 stopni silniku coś zaczęło śmierdzieć w aucie, początkowo myślałem że to guma ale gdy się zatrzymałem i otworzyłem maskę zauważyłem że na rurce doprowadzającej olej do turbiny pojawił się olej nakrętka nie była poluzowana a olej pojawił się na nakrętce więc zdyskwalifikowałem króciec, odkręciłem rurkę i pod stożek dopasowałęm miedzianą podkładkę, po skręceniu pojeździłem kilka dni i znowu to samo. Stwierdziłem że muszę wymienić rurkę. Kupiłem więc na szrocie rurkę razem z króćcem, po zamontowaniu pojeżdziłem kilka dni i znowu to samo. Nie wiem już co mam z tym zrobić, może ktoś miał podobny problem i podpowie mi jak to naprawić. Dodam tylko że gdy jadę bardzo delikatnie na niskich obrotach to olej prawie nie cieknie a przy wyższych ubywa więcej. Mój silnik to AFN. Z góry dziękuję za odpowiedź. Kolego..na początek to sprawdź sobie czy spływ z turbiny masz drozny to znaczy czy bez problemu przedmuchasz powietrzem przez turbo do silnika ...na początku bedzie opór ale jak olej spłynie to powinno się dać lekko dmuchać A potem wykręć nypel i zobacz w jakim jest stanie stozek czy nie ma zagnieceń ..tak samo kontrola tej baryłki która wchodzi w nypel ....jeśli coś z tym jest nie tak są wżery wgnioty to wyciek bedzie i niestety trzeba kupić zestaw nowy ....ale najpierw raz jeszcze spróbuj na swoim i w miare mocno dokręć Powinno dać się dociągnąć i trzymać .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hezen 24 Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 (edited) U mnie sączył się olej z rurki doprowadzajacej olej do turbiny, na szczescie dokrecenie pomoglo i jest wszytko w porzadku < odpukać> Na stożek można nawinąć taśmę teflonową, niektorzy tak robią i ten patent podobno zdaje egzamin. Wysłane z mojego GT-I9100 Edited November 22, 2014 by Hezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now