Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Rozrząd 1.8 silnik 5v hydrauliczny czy zwykły i co z pompą ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam
niedawno mój tato zakupił Audi A4 B5 97r silnik 5v 1.8 benzyna i czeka go wymiana rozrządu lecz jeszcze nie rozbierał auta i nie wie na jaką kwotę sie szykować ponieważ słyszał że hydrauliczny rozrząd jest droższy od tego zwykłego (wiadomo) tylko czy ktoś wie jaki jest rozrząd w tym modelu ?

I co z pompą wody czy jest ona za rozrządem czy przed i czy też trzeba ją wymieniać ?

p.S dodam że jest to ta bogatsza wersja ''S'' czy jakoś tak ale to chyba nic do tego niema

@edit@

Proszę o przeniesienie przez przypadek napisałem nie w tym dziale co trzeba

Edytowane przez Degnerix
Opublikowano

Rozrząd ma napinacz hydrauliczny. Czyli ceny normalne + koszt napinacza (INA) ok 200zł. Rolki INA (pakują NTN czyli ok) do tego pasek Conti. Niech nie wkłada jakiegoś syfu. Mnie rozrząd wyniósł ostatnio ponad 600zł full komplet z pompą wody Hepu. Zły dział. Następnym razem pisz w dziale silniki benzynowe - a4 b5 - 1.8. Temat chyba do zamknięcia.

Opublikowano (edytowane)

czyli pompe też obowiązkowo trzeba wymienić ? i czy ten rozrzad jest lepszy od zwykłęgo ? (ten napinacz)

i co z resztą pasków teżwarto wymienić ? widać że sązuzyte

Edytowane przez Degnerix
Opublikowano

Myślę , że warto wymienić bo później będzie trudniej to zrobić. Pompy nie musisz wymieniać bo nie jest napędzana z rozrządu ale warto. Ostatnio na forum co raz częściej trafiają się przypadki uwalonej pompy i problemy z obiegiem płynu. Polecam Hepu bo ma metalowy wirnik. Jeśli nie ona to tylko SKF. Może nie wszyscy się ze mną zgodzą ale według mnie rozrząd na tym tłumiku hydraulicznym jest lepszy. Sam dobiera sobie napięcie paska itp. Nie ma potem jaj typu jęczący pasek z powodu za mocnego napięcia rolki na oko i innych jaj. No ale to droższa zabawa. Myślę , że jeśli założysz porządny napinacz czyli INA to wytrzyma bite 2 zestawy rozrządu.

Opublikowano

okej, dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Prawie 9 lat temu jak wymienialem rozrząd w swoim ADR mechanik pokręcił kołem pasowym pompy i stwierdził,że nie ma takiej potrzeby,że jest fabryczna i lepiej nie ruszac jak nie cieknie.Ja wymieniałem rozrząd kilka dni temu/przebieg 250 000 km i 16 lat/ i nie czekałem,że wyjechała razem z autem z fabryki i postanowiłem ją wymienić. Po zdjęciu obudowy ukazał się masakryczny widok ! Wirnik w drobnych kawałkach!! !Byłem zaskoczony tym,że fabryka dawała pompę z plastykowym wirnikiem.Tak więc lepiej wymieniać ją razem z wymianą rozrządu.

Opublikowano

Według mnie trzeba być wielkim idiota albo wielkim skąpiradłem żeby nie wymieniać pompy. Później jak padnie i tak trzeba drugi raz przód zwalać.

Dziwna sprawa z tym wirnikiem. Motor Ci się nie grzał? Pompy z plastikowym wirnikiem nie są złe. Liczy się jakość wykonania. Choć ja zakładam HEPU na metalowym i spokój.

Opublikowano

mechaniczny napinacz zostal wycofany i zastopiony hydraulicznym (nawet jesli fabrycznie byl mechaniczny). to ktory lepszy kwestia sporna. jesli mechanik wie co robi to napnie mechaniczny i bedzie ok. jesli parciaz to i przy hydraulicznym moze popsuc. rolki INA/Rouville albo skf. napinacz NTN (kosztuje w sklepie gdzie pracuje okolo 160 zl) gdzie ina okolo 180 zl (a w pudelku i tak bedzie NTN bo tylko ta firma robi te napinacze). wspomniana pompa Hepu to gorna polka, ale sprawdzi sie takze graff/metelli albo dolz. warto przyjrzec sie uszczelniaczom walkow i walu czy nie czas na zmiane. wracajac do pompy - zmieniac nie musisz, ale jesli padnie ci za chwile to bedzie dodatkowa robota (sciaganie calego przodu, albo wyciaganie alternatora i calej obudowy pompy). lepiej zrobic od razu.

jesli chcesz moge ci zrobic wycene takiego rozrzadu. aha, np zestaw INA wychodzi drozej niz skladanka rolki INA plus napinacz NTN.

Opublikowano

Juz kupilem rozrzad u dzika ;) mozna zamknac i dzieki za pomoc ;)

Wysłane z mojego PMP5870C przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...