mawek Opublikowano 16 Stycznia 2007 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Witam. Jak w temacie, właśnie z przepustnicą miałem problem, a konktretnie z jej przyległościami. Jakiś "makaroniarz" wczesniej założył źle prowadnicę ssącą powietrza (058133357A) i była podgięta taka uszczelka gumowa przy przepustnicy (chyba uszczelka nie występuje jako oddzielna część). Ku przestrodze dla innych, zwróćcie uwagę czy od spodu też dobrze przylega do przepustnicy! (Uszczelkę pomiędzy przepustnicą a kol aluminiowym kupiłem wcześniej) Przy odpinaniu wężyków okazało się że pęknięta jest rura odpowietrzająca blok silnika (058103213). Łączy się z w/w prowadnicą , jest schowana pod aluminiowym kolektorem ssącym i "frańcy" nie widać. A ja się zastanawiałem skąd ten olej na silniku. Może również i stąd było też sporadyczne falowanie obrotów w związku z niehermetycznym układem ciśnieniowym. Finał był taki że przepustnicy nie odkręciłem, założyłem wszystko z powrotem i narazie tak jeżdżę, bo czymś muszę, aż kupię te ponumerowane wyżej części. Mam jeszcze pytanie dla tych którzy sami czyścili przepustnicę. Czy dużo mieliście oleju na ściankach we wlocie przepustnicy? (dużo - wiem że to subiektywnie) Pytam ponieważ w tej prowadnicy jest taki zawór który chyba nie ma ułatwiać w przedostawaniu się oleju do przepustnicy.
Marcin81GT Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 niewiem skad tam ci sie wziol olej ale ja jak czyscilem ostatnio przepustnice to nie mialem ani grama oleju w niej ale nie zwracalem uwagi czy jest tam jakis zawor byc moze tymasz innaczej niewiem jak jest w silnikach 1.8 byc moze masz uszkodzony ten zaworeg ogolnie tam gdzie otwiera sie przepustnica powinno byc sucho zaden olej nie powinien sie tam przedostawac powiem tylko tyle na przykladzie kolegi tez mial olej w przepustnicy i mechanik stwierdzil na zbyt duze zuzycie silnika ale nie bierz sobie tego do siebie bo ja tez w to nie wierze bo trzeba wiedziec do jakiego mechanika tez sie wybiera popatrz dokladnie skad rzuca ten olej do przepustnicy
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 normalne, że zbiera się olej na przepustnicy. Poprzez przewód odpowietrzajacy na przepustnicę lecą opary oleju z bloku silnika. To, że silnik masz ubabrany olejem to pewnie przez to że masz dziurawą odmę jak sam zauważyłeś.
dany1135 Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 co do przepustnicy to czyscilem po 160 tys.i byla tez lekko osmolona .i tez mialem rozerwana odme.izregenerowalem i teraz jest :th:i falowania obrotow nie ma :>a co do wycieku oleju sprawdz nad filtrem oleju chlodnice ?bo tam lubi sobie troszke ciec!
czarny_biały Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Witam. Jak w temacie, właśnie z przepustnicą miałem problem, a konktretnie z jej przyległościami. Jakiś "makaroniarz" wczesniej założył źle prowadnicę ssącą powietrza (058133357A) i była podgięta taka uszczelka gumowa przy przepustnicy (chyba uszczelka nie występuje jako oddzielna część). Ku przestrodze dla innych, zwróćcie uwagę czy od spodu też dobrze przylega do przepustnicy! (Uszczelkę pomiędzy przepustnicą a kol aluminiowym kupiłem wcześniej) ta uszczelka nie występuje osobno. Dostępna jest wraz z rurą dolotową oraz z odmą. miałem ten sam problem w moim ADP; w serwisie zaśpiewali mi za takową 160zł - na szrocie znalazłem w super stanie za 30zł :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się