Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN


kamda89

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebna Pomoc Logi Do oceny
Otóż Panowie jest jakiś problem z turbo. Nie włącza się na 3 i 4 oraz 5 biegu i czasami też na 2. Co może być nie tak?? wydaje mi się że to nie zapieczone kierownice bo nie łapie błędu notlaufa Dodam jeszcze że od dłuższego czasu męczę się z błędem: 00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

Jak do tej pory jeździł w miare ok ale ostatnio jakby turbiny zabrakło

udało mi się zrobić takie logi mam nadzieje że pomożecie.

DYNAMICZNE:
BASIC SETTINGS:
STATYCZNE:
Jeśli będzie trzeba zrobie jeszcze
Panowie zależy mi na czasie, tylko dziś mam dostęp do warsztatu..
Edytowane przez kamda89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Na początek sprawdż poprawność ustawienia rozrządu :wink: bo tu tkwi problem....

Gorszy scenariusz to pompa wtryskowa ma już dość,u Ciebie nie przestawia kąta ale..... patrz punkt 1

Pzdr.Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz..:)

Kolego trochę mnie zaskoczyłeś tym rozrządem.... był sprawdzany jakiś czas temu i niby wszystko ok. Wiem że mam jakiś problem z przestawianiem kąta wtrysku ale jak do tej pory jakoś się jeździło i turbo działało a od kilku dni nie chce jechać. Czy to że nie przestawia kąta wtrysku ma wpływ na moc?? Po czym poznajesz że jest problem z rozrządem?? (ucze się powoli interpretować logi) Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie ustawienia rozrządu???

PS pompa robiona jakiś rok temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy to że nie przestawia kąta wtrysku ma wpływ na moc

oczywiście


Po czym poznajesz że jest problem z rozrządem??

blok 000 stat.oraz bs. http://vaglog.pl/log_189011.html

blok 004 http://vaglog.pl/log_189013.html


Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie ustawienia rozrządu???

36_1217285208.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec dlaczego do tej pory turbo chodziło w miare mimo występowania błędu 550??

jeszcze pytanie odnośnie logów na co dokładnie patrzysz w bloku 000 st. oraz w bs tylko początek wtrysku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 000 basic setings 3 kolumna to statyczny kąt wtrysku powinien być w okolicach 49-51 u ciebie jest 100 więc coś z ustawieniem rozrządu/pompy jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w tym tygodniu postaram się sprawdzić rozrząd i ustawić kąt wtrysku... jakie logi powtórzyć jak już to będzie zrobione??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jakie logi powtórzyć jak już to będzie zrobione??

stat.000 001 004

dyn.000 001 004 003 008 010 011

bs.000 004 011

Pzdr.Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd sprawdzony wszystko jest jak powinno być. Czeka mnie zatem wizyta u pompiarza. Co mam mu powiedzieć?? jak go naprowadzić?? Co to może być?? Powiedzieć że nie przestawia kąta wtrysku?? może to być coś z N108 lub nastawnikiem??

Pompa byla uszczelniana jakies 1.5roku temu wiec moze nie ma potrzeby jej całej rozbierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki układu podciśnienia te zniszczone powymieniaj

pompa wtryskowa przestawia dynamiczny kąt co widać w 004bs ale i to nie koniecznie musi świadczyć o tym ze n108 jest w 100% sprawny, to ze jej brakuje zakresu jest z winy źle ustawionego statycznego kąta wtrysku czyli ustawienia pompy względem wału korbowego ale to nie jedyna usterka, w pompie tez jest problem który można naprawić bez wyjmowania jej, do sprawdzenia zaworki i sprężyna nastawiacza kąta, pewnie nikt na to nigdy nie wpadł ale n108 można spr przy pomocy pomiaru ciśnienia w trakcie 004bs albo podając bezpośrednio napięcie na n108 by spr pełne wysterowanie zaworka w celu porównania różnic ciśnień, nie wiem czy na aucie n108 da rade wymienić bo nie miałem nigdy takiej potrzeby ale ostatnie co może być to błędnego złożenia pompy 1,5 roku temu a raczej omyłkowe złożenie na częściach z całkiem innej pompy

czy rozrząd był sprawdzany przy użyciu blokad? w koło zębate pompy był wsadzony bolec i idealnie równo wszedł na swoje miejsce? nie pod skosem?

zacznij zabawę od skorygowania statycznego kąta na 50 po mimo tego ze to może być psu na budę ale.. i pomiaru ciśnienia pompy, na jałowym powinno być 5-10bar, a przy 4000obr nie wiele więcej, jak powyżej 2000obr będzie już 16bar rozruszaj zaworek w pompie a najlepiej wymień na drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wróciło od pompiarza, kilka dni temu ale nie miałem kiedy i gdzie zrobić logów dynamicznych więc pisze dopiero dziś.

Podobno z pompą jest wszystko ok zdaniem pompiarza problem tkwi w rozrządzie a dokładniej w tym że może być luz na kole pasowym( prawdopodobnie klin) i kąt wtrysku rozjezdza się w czasie jazdy.

Zaraz po odebraniu auta zrobiłem logi żeby porównać co się dzieje:

Logi statyczne z przed tygodnia:

BASIC SETTINGS:
STATYCZNE:
Auto chodziło dużo ciszej, podczas jazdy czuć było kiedy włącza się turbo.
Dziś postanowiłem zrobić logi dynamiczne:
DYNAMICZNE:
W czasie robienia logów dynamicznych auto zaczęło głośniej chodzić, turbo czasami się nie włączało
Więc na koniec zrobiłem jeszcze logi statyczne i BS:
BASIC SETTINGS:
STATYCZNE:
Statyczny kąt wtrysku przestawiony
Słuszna diagnoza pompiarza?? co to może jeszcze być oprócz klina?? napinacz?? coś jeszcze???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie klin a pół księżyc jest na wale, zakładając że z pompą ok diagnoza pompiarza jest jak najbardziej racjonalne

jakie było ciśnienie w pompie na biegu jałowym?

według mnie pompa nie jest ok, ja to widzę w logach ale mimo tego to wcale nie musi być główna przyczyna problemu bo może być i klin i pompa, po ogarnięciu koła zębatego wału i wymianie klina koła zębatego pompy zrób logi, albo podjedz do pompiarza i powiedz żeby ci podmienił zaworek w pokrywce nastawnika na inny sprawny z fabryczną nastawą ~1,05mm, po tej podmianie zrób 000 i 004 tylko od 1000obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie było ciśnienie w pompie na biegu jałowym?

O to nawet nie pytałem, powiedzieli że z pompą na 100% wszystko ok więc nie dociekałem, co ich będę pouczał jak ja zielony w tym temacie jestem.

Zajmę się na razie rozrządem, zobaczymy co tam będzie... ale powoli zaczynam tracić wiarę w to auto i w mechaników w moich okolicach, tylko kasa idzie a rezultatów zero.......

A może zna ktoś ogarniętego mechanika w Rzeszowie lub okolicach który by się tym zajął kompleksowo???

Więc dziś odpaliłem i auto chodziło normalnie cicho, czuć włączające się turbo, pod odpięciu wtrysku sterującego auto chodziło znacznie głośniej no i całkowity brak mocy. Chodziło Identycznie jak wczoraj podczas robienia logów.
Zrobiłem logi statyczne grup 000 oraz 004 co mnie zdziwiło kąt wtrysku jest ok a jeszcze wczoraj wieczorem był przyśpieszony. Wychodzi na to że kąt wtrysku zmienia się pod obiciążeniem kiedy mocno go butuje( np. podczas robienia logów) to przyśpiesza kiedy jade spokojnie kąt wtrysku zachowuje swoje wartości.
oto logi:
BASIC SETTINGS:
STATYCZNE:

Witam ponownie, dziś auto wróciło od innego pompiarza. Według niego rozrząd ok. Wymienił za to zawór regulacji ciśnienia wewnętrznego pompy bo podobno był uszkodzony( całkowicie się rozpadł w środku). Czy to może być winowajca całego zamieszania??? Jak na razie nie wyrzuca błędu 00550 ( przejechane ok 15 km) Dzis udało mi się tylko zrobić takie logi:
BASIC SETTINGS:
STATYCZNE:
Widać coś po nich?? jakaś poprawa??
Resztę postaram się zrobić jutro
Edytowane przez kamda89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrazu było widomo co nie gra, przynajmniej dla nie, jak już ci wymienił zaworek to mógł go ustawić jak nalęży, tamten za mało puszczał a ten za dużo, auto bedzie słabiej zapalac teraz, bardziej śmierdzące spaliny będą na postoju i bardziej przymulone będzie na niskich obr

zanim zrobisz reszte logów ogarnij zniszczone wężyki układu podciśnienia bo tam tez widać problem

Edytowane przez ciahciah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego, czasami musi trochę dłużej zakręcić żeby zapalił. W sumie to sam nie wiem czemu tego nie ustawili chyba będzie trzeba tam wrócić. Na jaką wartość powinni to ustawić?? da rade zrobić to na samochodzie??? bo z tego co wiem to pompy nie wyciągali.

Dziś biorę się za wężyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jaka wartość to należy ustawić to pompiarz dobrze wie, ale jeżeli ustawi na nominalne bardzo możliwe ze będzie musiał tez skorygować sprężynę nastawiacza w pompie, to też skoryguje na aucie ale dostęp marny i trzeba mieć specjalny klucz, ja taki sobie dorobiłem, wiec kto jak kto ale pompiarz tym bardziej powinien mieć i umieć to skorygować jak należy, jak pompiarz będzie zdziwiony powiedz mu że można wszystko spr na aucie na podstawie logów to co on jest w stanie spr wyłącznie na maszynie probierczej, tylko trzeba mieć o tym wiedzę większą niż nie jeden pompiarz:)

spytaj go przy okazji czy wsadzenie większego podsadzenie-podkładki pod tłokorozdzielacz podniesie ciśnienie wtrysku czy nie:)

samodzielnie tez to zrobisz, jak coś na pw mogę pomóc ale już nie za darmo

Edytowane przez ciahciah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki podciśnienia wymienione oto logi po tym zabiegu:

BASIC SETTINGS:
STATYCZNE:
DYNAMICZNE:
Z regulacją pompy jeszcze będę walczył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl o wymianie gruszki turbiny

jak już pisałem zaworki w pompie do ogarnięcia, teraz to jest w sumie gorzej niż było, aż dziwne ze auto tak dobrze się odpycha mimo tego

możesz jeszcze dawkę jałowa przestawić na 3,0mg

który zaworek pompiarz wymienił?

Edytowane przez ciahciah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienił zaworek regulacji ciśnienia wewnętrznego ( ten który wbija się od góry)


Dzwoniłem przed chwilą do pompiarza, powiedział że tego zaworka się nie ustawia, jak chce może zrobić mi diagnostykę pompy za jedyne 700zł he he, chyba zaczne szukać jakiejś używanej pompy. Co radzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...