Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki dobrać napinacz łańcucha rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mesiah a przy wiekszych predkosciach jak dodasz lub popuscisz gaz to czujesz takie szarpniecie silnikiem?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Szczerze mówiąc nie pamiętam już. Autem nie jeździłem od ok 3-4 tyg.

Opublikowano

Witam. Od dłuższego czasu mam podobny problem. Przypuszczam że to napinacz. Dzwonienie w silniku pojawia się chwile po odpaleniu i za każdym razem jak silnik schodzi z obrotów ( po odpuszczeniu gazu ). Silnik 1.8 T ANB Czytałem że chińskie odradzacie ,a czy ktoś ma doświadczenia z tym - http://allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-1-8-t-20v-vw-audi-seat-i5316999921.html

W Poniedziałek podzwonie po ASO i zapytam cene. Jeśli ktoś jest zainteresowany to pisać. Wtedy jak się czegoś dowiem to podziele się wiadomościami.

Opublikowano

to tez jest chinol.

Opublikowano

Sasna a twój z allegro miał znaczek audi tłoczony gdzieś na korpusie?

Opublikowano

oczywiście ze miał 2xwymieniałem na chinola i w końcu zakupiłem ori

Opublikowano

A czy ktoś wie ile kosztuje oryginalny napinacz do ANB ? Na zimnym silniku łancuch nie hałasuje ,jak sie nagrzeje to przy schodzeniu z obrotów dzwoni. Myślicie że wymiana napinacza pomoże ?

Opublikowano

Zawsze zaczyna się od mierzenia ciśnienia oleju. Chyba, że lubisz wymieniać wszystko dookoła na chybił trafił. Jedź do mechanika i każ mu bezdyskusyjnie zmierzyć ciśnienie oleju. Nie słuchaj kręcenia i pierdzielenia tylko to zrób. Najlepiej na zimnym i mocno rozgrzanym oleju. Ludziom często spadek ciśnienia pokazywało po dopiero 15-20 min od odpalenia. Smok oleju i ciśnienie smarowania to podstawa w każdym VAG 1.8/1.8t.

Opublikowano

Tak właśnie zrobię kolego tym bardziej że olej mam do wymiany. Dam znać czy coś pomogło.

Opublikowano

Zanim wymienisz zmierz ciśnienie. Jeśli okaże się za słaba to i tak będziesz musiał nalać płukanki na stary olej a nastepnie zwalać miskę więc szkoda lać nowy olej.

Opublikowano

Ok, dzieki za rade. Czyli sprawdzam ciśnienie jak bedzie zbyt małe to płukanka ,a jak bedzie dobre to prawdopodobnie napinacz ?

Opublikowano

Tak. Tylko przed wymianą napinacza sprawdź czy łańcuch nie jest rozciągnięty.

Opublikowano

Witam ponownie. Ciśnienie oleju sprawdzone i jest ok. Zrobiona płukanka i silnik zalany nowym olejem, syntetykiem - Valvoline MaxLife 5w40. Wczesniej jezdziłem na pół syntetyku Lotos 10w40. Przy okazji wymienione świece na NGK laser platinium PFR6Q. Efekt - Silnik wyraźnie ciszej pracuje jednak dźwięk obijającego łańcucha nie ustąpił wiec teraz czeka mnie wymiana napinacza. Podpowiedzcie proszę co kupić bo czytałem że zamienniki nawet FEBI nie dają rady. Za robocizne mechanik chce 300 zł. Oceńcie czy cena adekwatna

Opublikowano

A jaki napinacz kolego założyłeś, ile kosztował i ile już na nim jezdzisz ?

Opublikowano

Kup oryginał ja w ASO zapłaciłem 2200 za zestaw.nawet nie kombinuj z chinolami bo nie warto.

Opublikowano

Co Ci z gwarancji (która nie istnieje) skoro trzeba płacić mechanikowi za wyjęcie i włożenie po raz kolejny napinacza. Te wszystkie napinacze z wtyczką ze znaczkami z allegro to podróby które wytrzymują dzień może tydzień lub miesiąc ale na pewno nie rok. Poza tym za rok oddasz auto na złom? Wątpię , pewnie sprzedasz komuś wsadzając go na minę. Tak się nie robi. Albo aso albo nic. Niestety tak jest z tymi napinaczami. Ten bez wtyczki można kupić oryginalny za 600zł ale ten z wtyczką to gruby wydatek. Wielu polaczków kombinowało jak tu tanio zrobić i zawsze kończyło się na większych wydatkach niż by od razu kupili ten oryginał.

Opublikowano

Sławek, jasne że nie chce kogoś wsadzać na minę, nie jestem tego typu człowiekiem. Po prostu szukam jak najlepszego rozwiązania. Wiem że są producenci części zamiennych którzy zwracają koszt ewentualnej wymiany ( robocizny mechanika). Wiadomość z pewnego źródła. Ale oczywiście najbardziej chodzi mi po głowie ori. Rozszerz proszę temat z wtyczką czy bez bo szczerze nie mam pojęcia o co w tym chodzi i tym samym jaki ja potrzebuje.

Opublikowano (edytowane)

Nie sugeruje Ci, że chcesz kogoś na minę wsadzić tylko wspominam o tym żeby takich przypadków nie było bo mażesz to zrobić nawet nieumyślnie. Napinacze były w wersji z wtyczka i bez. Ten z wtyczką jest cholernie drogi (nie wiedzieć czemu kosztuje zazwyczaj ok 2 tyś)) a ten bez jest do dostanie w normalnej kasie (600-700zł). Wiem, że większość 1.8t było w wersji bez wtyczki. Te z ostatnich lat produkcji 2000/20001 miały już z wtyczką. Ty masz z 99 wiec jest duża szansa, ze Ci się upiekło. Sprawdź to. Zajrzyj z tyłu głowicy i będziesz widział.

Z wtyczką:

http://allegro.pl/audi-a4-8d0-b5-1-8-1-8t-napinacz-lancucha-rozrzadu-i5292164819.html

i bez wtyczki:

http://allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-audi-a4-b5-a6-c5-1-8t-i5275886889.html

Jeśli masz bez wtyczki kupuj nowy w aso a jeśli z wtyczką to szukaj ori użwyki która nie ma żadnych śladów wytarć na ślizgach po łańcuchu (szczególnie tym mniejszym dolnym).

Edytowane przez Mesiah

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...