Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki dobrać napinacz łańcucha rozrządu


darkb

Rekomendowane odpowiedzi

jak zaczyna być slyszalny na rozgrzanym to znaczy, że to jego początek końca

jestem po wymianie napinacza na ori z tym, że dorwałem go za 1200 zł :kox: jeżdze rok i nic sie nie dzieje :thumbup:

generalnie o tym silniku i jego bolączkach wiem wszystko jakby co to wal

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, powiedzcie mi proszę, czy w moim A4 b5 1.8 ADR Z 98 roku (VIN: WAUZZZ8DZWA215143) siedzi napinacz z wtyczką czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam co prawda Passeratti ale też z 98' i u mnie jest z wtyczką.

Przecież to wystarczy maskę otowrzyć i rzuć okiem, nic nie trzeba rozbierać żeby sprawdzić. Wtyczka powinna być z tyłu silnika, za deklem,zaraz pod plastikową rurą dolotu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za podpowiedź, Wloczykij555.

Zajrzałem dzisiaj pod maskę i załamka - siedzi napinacz z wtyczką :/ Auto warte pewnie jakieś 6 tys. i wkładać w niego ponad 2 tys. za napinacz z łańcuchem? Charakterystyczne terkotanie słychać jakieś 3 sekundy po odpaleniu oraz każdorazowo przez ok. 1 sekundę po zmianie biegu, w momencie jak puszczam sprzęgło i naciskam pedał gazu. Poza tymi przypadkami, w trakcie jazdy silnik pracuje normalnie.

Myślicie Koledzy, że można tak jeździć, czy natychmiastowa wymiana?

Edytowane przez kornel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też słuchać delikatne terkotanie. Raczej nie ma opcji, że będę to teraz wymieniał.

W razie co, wymiana silnika wyjdzie taniej :D ADRy chodzą za "grosze". Jak się uprzesz, to możesz spróbować ten napinacz reanimować. Chyba na forum passata widziałem tutorial gościa który to robił. O ile pamiętam, chodziło to, ze kanały olejowe w tym napinaczu były zapchane nagarem. Chłop to wyjął, wyczyścił i założył z powrotem - operacja zakończyła się sukcesem.

Edytowane przez Wloczykij555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można jezdzic, z czasem bedzie coraz mniej mocy i wieksze spalanie, najwyzej skonczy sie tym ze lancuch wytrze slizgi do cna, może głowice obskrobie troche, finalnie brak synchro i bliskie spotkanie zaworow z tlokami w cylindrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co uszolek napisał jest prawdą ale powtarzam - wymiana silnika i tak będzie tańsza :D I to o jakieś kilkaset zł. Daj sobie spokój, chyba że planujesz tournee po Europie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odzew na moje pytanie! :hi:

Jedynie teraz mnie będzie martwić, że będę jeździł tak trochę jak na bombie z opóźnionym zapłonem - cały czas się zastanawiając czy zaraz walnie, czy jeszcze trochę pojeździ...

A co do tournee po Europie, to raczej nie planuję, chociaż na jakiś wypad do Austrii to szczerze mówiąc miałem ochotę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie - co by się stało, gdyby wsadzić napinacz bez wtyczki?

Owszem nie byłoby zmienności faz (które podobno i tak działają tylko przy rozruchu ale to może być plotka) i wyskakiwał by błąd na VAGu (zawsze można zostawić wpięty zaworek i schować gdzieś wtyczkę) ale oszczędność ogromna a spadek mocy pewnie byłby niezauważalny. Ten silnik i tak jest raczej emerycki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ciekł mi olej z napinacza łańcucha, a dokładnie z tej kostki gdzie się kabel podczepia, minęło 3 miesiące i olej znowu leci z tej wtyczki. Doradźcie mi czy można temu jakoś zaradzić można wymienić sama ta wtyczkę czy musze cały napinacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie - co by się stało, gdyby wsadzić napinacz bez wtyczki?

Owszem nie byłoby zmienności faz (które podobno i tak działają tylko przy rozruchu ale to może być plotka) i wyskakiwał by błąd na VAGu (zawsze można zostawić wpięty zaworek i schować gdzieś wtyczkę) ale oszczędność ogromna a spadek mocy pewnie byłby niezauważalny. Ten silnik i tak jest raczej emerycki.

W 1.8 nie ma czegoś takiego jak zmienne fazy rozrządu to rozwiązanie hondy, popularny VTEC gdzie jest dodatkowa krzywka na wałku. U nas można nazwać to zmiennym skokiem zaworów ssących. Nie siej prosze herezji o "zmiennych fazach, które działają tylko przy rozruchu" :facepalm:. Spadek mocy byłby znaczny i odczuwalny(jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o działaniu silników to będziesz wiedział dlaczego). Ten silnik jest emerycki? Nie sądzę, zaczyna on żyć dopiero od 2,8-3k rpm w góre właśnie wtedy kiedy zmienia się skok zaworów, skraca się dolot i te 125ps oraz ~180nm bardzo dobrze sobie radzą z budą b5 do samiutkich 7k rpm. Można spokojnie i bez stresu wyprzedzać, tylko starym wolnossakiem w benzynie trzeba potrafić jeździć. I nie wyprzedzać przy 80km/h na 5'tce pod górke przy 2k rpm bo owszem wtedy to auto stoi w miejscu. Rzadko, które 1.8 jest też w stanie takim jakim być powinno, są nieszczelności, zużyty napinacz łańcucha, nie działający system skracania dolotu i pojawiają się takie właśnie opinie, że jest mułem i dużo pali. To bardzo wdzięczny i bezawaryjny silnik tylko podstawą jest zadbanie o niego. U mnie przy 18" i 9J szerokości przy oponie 205/35 doskonale sobie radzi i jestem w stanie bez stresu wyprzedzać wszystkie zawalidrogi jak i dynamicznie się poruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ciekł mi olej z napinacza łańcucha, a dokładnie z tej kostki gdzie się kabel podczepia, minęło 3 miesiące i olej znowu leci z tej wtyczki. Doradźcie mi czy można temu jakoś zaradzić można wymienić sama ta wtyczkę czy musze cały napinacz?

Kolego nie leci Ci olej z wtyczki tylko z uszczelki pod napinaczem. Do zrzucenia pokrywa zaworów i weryfikacja. W zestawie napinacza sa dwie uszczelki jedna zwykła płaska oraz gumowy półksiężyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i jak to jest można zakładać napinacz bez wtyczki ,jeżeli ori był z wtyczką czy raczej nie .Może wypowie się ktoś kto tak zrobił i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tasiorinho napisał:

czy to może byc orginał naprawde?

Za te pieniądze to oryginalny chińczyk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tasiorinho napisał:

Ktos miał od nich napinacz? 

http://allegro.pl/zestaw-napinacza-lancucha-1-8-1-8t-oryginal-i6571541043.html#thumb/6

czy to może byc orginał naprawde?

Kolega ma racje, to oryginalny chińczyk. Ale tak się składa, że mam taki zamontowany z jednej strony. Na razie chodzi. Slizgi po 3 miesiącach nie miały śladów zużycia. Choć musiałem w nim już wymienić cewkę na oryginalną (ta czarna z wtyczką). 

Mam też w drugiej głowicy napinacz autloga i od początku chodzi ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tasiorinho napisał:

Ktos miał od nich napinacz? 

http://allegro.pl/zestaw-napinacza-lancucha-1-8-1-8t-oryginal-i6571541043.html#thumb/6

czy to może byc orginał naprawde?

Do przedlifta jeszcze bym się zgodził z tą ceną ale do polifta nie bardzo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

A co powiecie na temat tego zestawu panowie i panie

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1619181419171-FE46576-rozrzad-kpl- lancuch---elementy,scr_dItems.html

Edytowane przez myts
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...