Art83 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Witam Wszystkich Od połowy lipca jestem posiadaczem audi a4 b5 avant silnik 1.8 AVV. Po jakimś czasie od zakupu zaczął się problem z odpalaniem na zimnym silniku - rano. W miarę upływu czasu i spadku temperatury na zewnątrz problem się pogłębiał. Opiszę sam proces odpalania bo jest on dla mnie dziwny. Podczas uruchamiania zimnego silnika samochód odpala ciężko i przez kilka do kilkunastu sekund chodzi jakby nie na wszystkich cylindrach jakby nie było wcale kompresji po czym wchodzi na swoje obroty i chodzi normalnie. Gdy po minucie go zgaszę i ponownie odpalam pali na dotyk. Problem powraca jak auto postoi ok. 8 godzin. Znajomy mechanik stwierdził że może to być wina wtryskiwaczy. Kupiłem więc specyfik do czyszczenia zalałem do pełna przejezdziłem ponad połowę zbiornika i nic. Odstawiłem do mechanika. Mechanik wymienił przewody świece i nic. Po podpięciu pod komputer wyskoczyl błąd przepływki że niby uszkodzona - wymieniona na nową bosch i nic. Zrobiona została adaptacja przepustnicy i wymieniony jakiś czujnik odpowiedzialny za ciśnienie paliwa w przewodzie i nic bez zmian. Mechanik się poddał stwierdził że musi być coś nie tak z elektryką kasując ponadd 1000 zł. Auto dostawiłem do następnego mechanika (podobno dobrego) ten stwierdził, że miał taki sam przypadek jakiś czas temu. Po odpaleniu auta rano i podpięci pod jakieś dziwne urządzenia potwierdził zgodność z poprzednim przypadkiem - wina tkwi w nieszczelnych popychaczach hydraulicznych czy coś takiego. Po wymianie - 6szt bo tyle było nieszczelnych - rano odpalił samochód i nic bez zmian Mechanik sprawdził moduł zapłonowy i niby sprawny. Jak do niego ostatnio dzwoniłem mówił że może to być wina wtryskiwaczy i ma się do nich dostać jutro (auto jest na gazie sekwencyjnym z jakimś lubryfikatorem do smarowania gniazd zaworowych) . Samochód już stoi ponad 2 tygodnie i nic. Mi już ręce opadają zaczyna brakować funduszy i sił. Nie znam się zbytnio na mechanice. Jeśli ktoś miał choć troche podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co może być powodem ustreki proszę o pomoc. Z góry Dziękuję i Pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Sprawdź czujnik temperatury oraz sondę. Możliwe ze padają i podają niewłaściwe dane do kompa.
Art83 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Opublikowano 13 Października 2014 Sprawdź czujnik temperatury oraz sondę. Możliwe ze padają i podają niewłaściwe dane do kompa. Ok tylko jak wcześniej napisałem jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę i niewiem jak to sprawdzić - jakaś podpowiedz. Mogę ewentualnie polecić to mechanikowi u którego teraz stoi Audi
jacek70 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Podjedź do kogoś kto podepnie pod vaga i sprawdzi Ci błędy. Może ktoś z forum jest blisko i pomoże.
k4mi1 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Ja ostatnio w swojej Audicy (nabytej 3tyg temu) miałem podobny problem - problemy z zapalaniem przy dużej wilgoci, dopiero z dużą przegazówką na 4k zapalał za którymś razem. Obyło się jedynie z zakupem interfejsu za 60zł i testach (brak błędów). A przyczyną były brudne/zaśniedziałe/pordzewiałe styki kostki w pompie paliwa - poprostu silnik nie dostawał paliwa... Rozwiązanie wyjąć wykładzinę w bagażniku odkręcić 3 śrubki od pokrywy pompy paliwa, wypiąć i wyczyścić wtyczkę (wymienić oring jeżeli jest uszkodzony - u mnie był). Daj znać czy podziałało
Art83 Opublikowano 14 Października 2014 Autor Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) Sprawdź czujnik temperatury oraz sondę. Możliwe ze padają i podają niewłaściwe dane do kompa. Ok tylko jak wcześniej napisałem jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę i niewiem jak to sprawdzić - jakaś podpowiedz. Mogę ewentualnie polecić to mechanikowi u którego teraz stoi Audi Ja ostatnio w swojej Audicy (nabytej 3tyg temu) miałem podobny problem - problemy z zapalaniem przy dużej wilgoci, dopiero z dużą przegazówką na 4k zapalał za którymś razem. Obyło się jedynie z zakupem interfejsu za 60zł i testach (brak błędów). A przyczyną były brudne/zaśniedziałe/pordzewiałe styki kostki w pompie paliwa - poprostu silnik nie dostawał paliwa... Rozwiązanie wyjąć wykładzinę w bagażniku odkręcić 3 śrubki od pokrywy pompy paliwa, wypiąć i wyczyścić wtyczkę (wymienić oring jeżeli jest uszkodzony - u mnie był). Daj znać czy podziałało Ok dzięki sprawdzę we czwartek bo teoretycznie w ten dzień mam odebrać auto o mechanika. Ten z kolei stwierdził że to wina brudnych wtryskiwaczy i dał listwę do profesjonalnego czyszczenia. Podobno wszystko sprawdził i jest ok, silnik żyleta i to podobno tego wina, mam nadzieje bo minęło ponad dwa tyg jak u niego stoi - dam znać w czwartek co i jak [] Edytowane 14 Października 2014 przez Art83
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się